ویزای بلژیک

ویزای بلژیک

برای سفر به کشور زیبا و دیدنی بلژیک باید برای اخذ ویزای بلژیک اقدام نمایید و از آن جایی که این کشور عضو پیمان شینگن است، اخذ ویزای بلژیک معادل اجازه تردد در سایر کشور های عضو این پیمان می باشد. کشور بلژیک بدلیل قرار گرفتن در منطقه ای میان صنعتی ترین کشور های عضو اتحادیه اروپا شرایط خاص و عالی ای دارد و در این نوشتار قصد داریم پس از معرفی مختصر این کشور به مراحل ،شرایط و انواع ویزای بلژیک بپردازیم و اطلاعاتی در این مورد در اختیارتان قرار دهیم.

معرفی کشور زیبای بلژیک

کشور بلژیک با جمعیتی حدود ده میلیون نفر رتبه صد و چهل و پنجم پرجمعیت ترین کشور های دنیا را داراست و با مساحتی نزدیک به ۳۰ هزار کیلو متر مربع صد و سی ونهمین کشور وسیع جهان محسوب می گردد. هلند ، آلمان و فرانسه اصلی ترین همسایه های این کشور غرب اروپا هستند که نقش بسزایی در اقتصاد ، فرهنگ و حتی زبان مردم بلژیک ایفا می کنند . بلژیک همچنین از شمال غربی به دریای شمال راه دارد. دو زبان هلندی و فرانسوی زبان های اصلی بلژیک را تشکیل می دهند و هر دو آن ها در نهاد های رسمی و دولتی کاربرد دارند. کشور بلژیک از اصلی ترین کشور های اتحادیه اروپا است و در سازمان های بین المللی زیادی از جمله ناتو عضویت دارد. پایتخت بلژیک شهر بروکسل است و از لحاظ تاریخی نقش بسزایی در انقلاب های صنعتی اروپا داشته است. این کشور از بهترین و زیبا ترین کشور های اروپا برای مهاجرت است و ویزای بلژیک را در زمره پرطرفدار ترین ویزا ها قرار داده است.

[caption id="attachment_1951" align="aligncenter" width="780"]ویزای بلژیک ویزای بلژیک[/caption]

آب و هوا و شرایط اقلیمی بلژیک

آب و هوای بلژیک معتدل است و به میزان زیادی تحت تاثیر جریانات دریایی از سمت اقیانوس اطلس و دریای شمال قرار دارد و به همین دلیل بارش باران در تمام فصول سال دیده می شود. به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی بلژیک تعداد روز های تابستانی گرم و زمستانی سرد کم هستند و آب و هوای این کشور در اغلب روز های سال معتدل دریایی است. این آب و هوای بسیار مطبوع عامل دیگری برای جذابیت این کشور برای اقامت و سفر های توریستی و اخذ ویزای بلژیک است.

دیدنی ها و اماکن تاریخی کشور بلژیک

کشور بلژیک علی رغم وسعت کوچک دیدنی های بسیاری را در خود جای داده است و در این کشور می توانید جاذبه های طبیعی و اماکن تاریخی را در کنار هم تجربه کنید. از این جهت این کشور می تواند مقصد خوبی برای مسافرت های توریستی شما باشد که با اخذ ویزای توریستی بلژیک می توانید به این مهم دست یابید. برخی دیدنی های کشور بلژیک عبارت اند از برج ناقوس کلیسا واقع در شهر بروژ که از بهترین نمونه های معماری باستانی قرون وسطی است ، کلیسا جامع سنت باوو واقع در شهر خنت ، قلعه گراون استین شهر خنت که یادآور قلعه های باستانی اروپا است ، میدان بزرگ سنگ فرش شده شهر بروکسل که از با شکوه ترین میادین دنیا به حساب می آید ، تالار شهر بروکسل که به هتل ده ویله معروف است که بخاطر در امان ماندن از حمله هوایی فرانسوی ها به این شهرت دست پیدا کرده است و انواع موزه های علمی ، فرهنگی و تاریخی شهر بروکسل از جمله موزه سلطنتی هنر های زیبا ، موزه علوم طبیعی و آتومیوم که همه ساله گردشگران زیادی را از جای جای جهان به این کشور زیبا و پایتخت آن می کشاند. نکته قابل توجه دیگر قرار گرفتن مقر اصلی اتحادیه اروپا به عنوان یکی از مهم ترین مراکز قدرت جهان در پایتخت نروژ یعنی بروکسل در مکانی به اسم پارلمانتاریوم است که به جذابیت های پایتخت نروژ می افزاید. جهت اخذ ویزای بلژیک باید وقت سفارت بلژیک را رزرو نمایید.

ویزای بلژیک

از آن جایی که بلژیک یکی از از اعضای معاهده بین المللی شینگن است برای سفر به آن باید مراحل اخذ ویزای شینگن را طی کنید و با اخذ این نوع ویزا می توانید به سایر کشور های عضو این پیمان سفر کنید. ویزای بلژیک انواع مختلفی دارد که شما با توجه به شرایط و موقعیتی که دارید باید برای هر یک از این انواع ویزا اقدام نمایید . شما می توانید برای سفر های توریستی از ویزای توریستی بلژیک استفاده نمایید ، برای ادامه تحصیل در این کشور که دانشگاه های مطرح و خوبی هم دارد ویزای تحصیلی و برای اقامت های طولانی مدت در این کشور از انواع دیگر ویزای بلژیک استفاده نمایید. با توجه به شرایط اقتصادی و اقلیمی بسیار متناسب کشور بلژیک، این کشور مقصد خوبی برای مهاجرت و اقامت دائم می باشد که با قوانین و شرایط خاصی می توانید اقامت های موقت خود را به اقامت دائمی تبدیل کنید.

[caption id="attachment_1953" align="aligncenter" width="780"]ویزای بلژیک ویزای بلژیک[/caption]

مراحل اخذ ویزای بلژیک

اولین گام برای اخذ ویزای بلژیک اقدام برای گرفتن وقت ویزای بلژیک است که به صورت اینترنتی در سامانه مخصوص سایت سفارت بلژیک است و با پر کردن این فرم مخصوص می توانید زمانی را برای مراجعه حضوری و آماده کردن مدارک لازم برای اخذ ویزای بلژیک تعیین نمایید. دقت داشته باشید که در وقت تعیین شده حتما در سفارت حضور داشته باشید و همه مدارک قید شده را به همراه خود ببرید چرا که نقص در مدارک فرایند اخذ ویزای بلژیک را برای شما پیچیده و طولانی می کند. همچنین ارائه کدی که در زمان تعیین وقت سفارت بلژیک به صورت اینترنتی دریافت نموده اید در روز مصاحبه حضوری الزامی است. دقت داشته باشید حدود ۸ هفته قبل از سفر خود به این کشور باید وقت سفارت را گرفته باشید و مدارک را ارائه نمایید.

انواع ویزای بلژیک

همانطور که گفته شد قبل از قرار گرفتن در فرایند اخذ ویزای بلژیک باید نوع ویزای در خواستی خود را تعیین نمایید. این انواع عبارت اند از ویزای کوتاه مدت که برای سفر های توریستی و تجاری کاربرد دارد ، ویزای طولانی مدت که به اجازه اقامت موقت معروف است و معمولا برای ادامه تحصیل کاربرد دارد ، اجازه اقامت و ویزای الحاق به خانواده که با ازدواج با یک همسر تبعه بلژیک به شما اعطا می شود. تمامی این انواع ویزا شرایط خاص و مدارک خاص خود را نیاز دارند که در ادامه بیشتر درباره آن ها توضیح خواهیم داد.

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای بلژیک

مدارکی که برای اخذ ویزای بلژیک از نوع توریستی وهمچنین به طور مشترک با سایر انواع ویزای بلژیک باید در روز مراجعه حضوری به سفارت بلژیک ارائه نمایید عبارت اند از

دو قطعه عکس پاسپورتی که اخیرا گرفته اید

فرم واریز هزینه روادید که برای هر نفر مبلغی حدود ۶۰ یورو برای اقامت های کوتاه و ۱۸۰ یورو برای اقامت های طولانی مدت مثل ادامه تحصیل است . دقت داشته باشید که در صورت عدم قبول شدن شما در مصاحبه و یا رد شدن مدارک این مبالغ قابل استرداد نمی باشند.

اصل و کپی گذرنامه که حداقل ۳ ماه تا بعد از پایان سفرتان اعتبار داشته باشد

اصل و کپی شناسنامه شخص متقاضی به همراه ترجمه رسمی آن

برنامه سفرتان به این نحو که اماکنی که قصد بازدید از آن ها دارید را مشخص نمایید

مدارک حساب مالی که نشانگر استطاعت مالی شما برای سفر به بلژیک است

رزرو هتل و بلیط هواپیما

بیمه نامه مسافرتی معتبر برای ایام سفر و اقامت در بلژیک

برای افراد شاغلی که مشاغل دولتی دارند گواهی اشتغال و بیمه و برای افرادی که مشاغل آزاد دارند در صورت ثبت شرکت اسناد مربوط به ثبت شرکت همچنین اظهار نامه های مالیاتی از مدارک لازم محسوب می گردد

 این مدارک برای انواع دیگر ویزای بلژیک می تواند متفاوت باشد ولی به صورت کلی ثابت هستند. به عنوان مثال برای ادامه تحصیل در این کشور باید مدارک پذیرش از دانشگاه مقصد و مدارک تحصیلی از دانشگاه های قبلی که در آن تحصیل نموده اید را به سفارت بلژیک ارائه کنید.

[caption id="attachment_1954" align="aligncenter" width="780"]ویزای بلژیک ویزای بلژیک[/caption]

سفارت بلژیک در ایران

تمامی مراحل و مراجعات حضوری برای دریافت ویزای بلژیک  باید در سفارت این کشور انجام گیرند که خوشبختانه این کشور در تهران ، خیابان فرشته ، خیابان آقا بزرگی سفارت فعال دارد که متقاضیان ویزای بلژیک می توانند با مراجعه به این آدرس و به راحتی مراحل اخذ ویزای بلژیک را طی کنند. نکته ای که در انتها باید به آن اشاره کنیم حفظ آرامش و اعتماد به نفس در روز مراجعه حضوری در سفارت برای اخذ ویزای بلژیک است که به سرعت تکمیل فرایند اخذ ویزا بسیار کمک می کند. باز هم تاکید می نماییم در زمان مراجعه حضوری مدارک را به صورت کامل تهیه و ارائه نمایید.

آژانس مسافرتی سفری دیگر مجری مستقیم وبی واسطه در خصوص وقت سفارت بلژیک  ، ویزای بلژیک و سفر به بلژیک. تلفن تماس ۸۸۸۵۱۰۸۰-۰۲۱