ویزای لاتویا

ویزای لاتویا

اگر می خواهید به کشور لتونی یا لاتویا در اتحادیه اروپا سفر کنید، حتما نیازمند اخذ ویزای لاتویا خواهید بود. برای این کار شاید دچار نگرانی شوید و اطلاعات زیادی نداشته باشید. ما در این مقاله می خواهیم شما را در خصوص نحوه اخذ ویزای لاتویا بیش تر راهنمایی کنیم. پس در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

لاتویا یا همان لتونی کشوری است که جاذبه های گردشگری بسیار زیادی دارد. علی رغم این که این کشور بسیار کوچک است، اما طرفداران بسیار زیادی دارد. اگر شما هم بنا به هر دلیلی می خواهید به لتونی سفر کنید، باید برای اخذ ویزای لاتویا اقدام کنید. ویزا برگه ای است که به شما اجازه می دهد، وارد کشور مقصد شوید. بدون استفاده از این برگه ویزا، ورود شما غیر قانونی شناخته شده و شما باید تبعات آن را پذیرا باشید. در برگه ویزا علاوه بر اطلاعات هویتی شما، اطلاعاتی نظیر زمان شروع و پایان، نوع ویزا و مدت اعتبار آن درج می شود. شما در زمان مقرر شده باید وارد کشور لاتویا شده و در زمان خاتمه، از این کشور خارج شوید. این که این مدت زمان چه قدر می تواند باشد، به نوع ویزای لاتویا شما بستگی دارد. اما سعی کنید پیش از اتمام اعتبار ویزا سریعاً کشور مقصد را ترک کنید یا در اسرع وقت اقدام به تمدید ویزای لاتویا بکنید.

[caption id="attachment_6521" align="aligncenter" width="780"]ویزای لاتویا ویزای لاتویا[/caption]

مراحل اخذ ویزای لاتویا

اخذ ویزای لاتویا به همین راحتی نیست و شما برای دریافت ویزای لاتویا باید مراحل مختلفی را طی نمایید. در زیر لیست این مراحل را عنوان خواهیم کرد:

  • اقدام برای تعیین وقت سفارت لاتویا
  • مراجعه به سفارت لاتویا در وقت سفارت تعیین شده
  • پیکاپ و صدور ویزا

شما برای اخذ قانونی یک ویزا باید مراحل فوق را سپری کنید. در ابتدا شما باید برای رفتن به سفارت لاتویا از قبل وقت بگیرید. برای این کار باید به صورت غیر حضوری از طریق ایمیل و راه ارتباطی که سفارت در اختیار شما قرار داده است، درخواست وقت سفارت لاتویا را تکمیل نمایید. اگر با درخواست شما موافقت شود، زمانی به شما اختصاص داده خواهد شد و شما در زمان مقرر باید به سفارت لتونی مراجعه نمایید. در سفارت نیز باید کارهایی نظیر تحویل مدارک، انگشت نگاری، مصاحبه و .... را انجام دهید. پس از این کار شما باید منتظر بمانید. پس از صدور ویزا باید ویزای لاتویا به پاسپورتتان الصاق شود. برای این کار می توانید مرحله پیکاپ ویزا را انجام دهید.

[caption id="attachment_6522" align="aligncenter" width="780"]مراحل اخذ ویزای لاتویا مراحل اخذ ویزای لاتویا[/caption]

مدارک لازم برای صدور ویزای لاتویا

مدارکی که برای درخواست ویزا نیاز دارید شامل موارد زیر است:

- اصل شناسنامه و کارت ملی ( به همراه ترجمه ، لازم به ذکر است که ترجمه مدارک باید مورد تایید وزارت خارجه باشد. )

- اصل پاسپورتی که حداقل 6 ماه اعتبار دارد.

- مدرک رزرو هتل

-بلیط هواپیما

- مدرکی که نشان دهد شما مشکل مالی در سفر به لتونی نخواهید داشت.

- دو قطعه عکس رنگی با پس زمینه سفید

- فرم درخواست ویزا

- دعوت نامه

- بیمه مسافرتی

- در صورت لزوم سند ازدواج

این مدارک برای سفر به هر کشوری تقریبا یکسان می باشد. اما بسته به هدفی که از سفر به لتونی دارید، این مدارک می توانند تغییر کنند. برای مثال اگر قصد دریافت ویزای تحصیلی لتونی را دارید، باید مدارک تحصیلی و پذیرش دانشگاه را نیز به این مدارک اضافه کنید.اگر پیش از این به لتونی سفر کرده اید، بهتر است پاسپورت قبلی و ویزای منقضی شده را به همراه داشته باشید، این مدارک به شما کمک فراوانی خواهد کرد.

[caption id="attachment_6523" align="aligncenter" width="780"]مدارک لازم برای صدور ویزای لاتویا مدارک لازم برای صدور ویزای لاتویا[/caption]

انواع ویزای لاتویا

برای سفر به لاتویا ویزا های مختلفی وجود دارد که این نوع تقسیم بندی بیش تر به هدف سفر بستگی دارد. برای مثال اگر شما می خواهید برای ادامه تحصیل به این کشور سفر کنید باید اقدام به اخذ ویزای تحصیلی لاتویا بکنید. یا اگر می خواهید برای ادامه درمان خود راهی این کشور بشوید، باید ویزای پزشکی لاتویا را دریافت کنید.

[caption id="attachment_6524" align="aligncenter" width="780"]انواع ویزای لاتویا انواع ویزای لاتویا[/caption]

یکی دیگر از انواع ویزا های لاتویا می تواند ویزای توریستی باشد که در بین ایرانیان فراگیر تر از دیگر ویزا ها است. شما برای گشت و گذار در لتونی حتما می بایست ویزای کوتاه مدت توریستی دریافت کنید. هم چنین خیلی از افراد می خواهند در این کشور به ادامه کار مشغول شوند و در شغلی استخدام شوند، برای این کار نیز نیاز به ویزای کاری لتونی دارید. دیگر انواع ویزا های لتونی می تواند شامل ویزای سرمایه گذاری، ویزای ازدواج، ویزای خرید ملک و ... شود.

ویزای تحصیلی لاتویا

تحصیل در کشور های اروپایی آرزوی هر کسی است. یکی از این کشور های اروپایی که می توانید ادامه تحصیلات خود را در آن انجام دهید، کشور لتونی است. البته باید به این موضوع اعتراف کنیم که افراد کمی هستند که در مقاطع بالاتر علاقه مند به تحصیل در این کشور باشند. چرا که کیفیت دانشگاه های لتونی به نسبت دیگر کشور های اروپایی کمی پایین تر است. اما باز هم اگر شما می خواهید در یک کشور اروپایی به ادامه تحصیل بپردازید، لاتویا می تواند گزینه ی خوبی برای شما باشد. معمولاً پذیرش در این دانشگاه ها بسیار آسان تر است. اما اگر شما تصمیم خود را گرفته اید، باید ابتدا نسبت به اخذ پذیرش از دانشگاه های لاتویا اقدام کنید، سپس پس از اخذ پذیرش کار های دریافت ویزای لاتویا را دنبال نمایید.

[caption id="attachment_6525" align="aligncenter" width="780"]ویزای تحصیلی لاتویا ویزای تحصیلی لاتویا[/caption]

ویزای کاری لاتویا

با توجه به شرایط اقتصادی کشور، خیلی از نوابغ و افراد تحصیل کرده دوست دارند تا شانس خود را در کشور های اروپایی از جمله لاتویا امتحان کنند. در برخی حوزه های تخصصی انصافاً تقاضای کار از طرف این کشور ها بسیار بالا است. برای این کار کارفرمای شما باید آگهی استخدام خود را 3 ماه در کشور خود منتشر کند. اگر فرد مورد نظر یافت نشد، می بایست این آگهی را در اتحادیه اروپا منتشر کند. اگر این بار هم کسی پیدا نشد، می تواند آگهی را به صورت سراسری منتشر کند. در این صورت اگر شما شرایط را داشته باشید می توانید برای مصاحبه شغلی اقدام کنید و در صورتی که همه چیز خوب پیش برود و شما استخدام شوید، شما باید اقدام به دریافت ویزای کاری لاتویا بکنید.

[caption id="attachment_6526" align="aligncenter" width="780"]ویزای کاری لاتویا ویزای کاری لاتویا[/caption]

ویزای توریستی لاتویا

اما مهم ترین دلیلی که ایرانی ها قصد سفر به لتونی را دارند، اهداف گردشگری و توریستی می باشد. اگر شما هم می خواهید برای تفریح و گشت و گذار به این کشور کوچک اروپایی سفر کنید، باید ویزای توریستی لاتویا را دریافت کنید. خوشبختانه دریافت این نوع ویزای لاتویا به نسبت دیگر انواع آن کار بسیار راحت تری است. معمولاً ویزای توریستی لاتویا به صورت کوتاه مدت و حداکثر 3 ماهه صادر می شود.

[caption id="attachment_6527" align="aligncenter" width="780"]ویزای توریستی لاتویا ویزای توریستی لاتویا[/caption]

تعداد دفعات اجازه ورود به کشور

ویزای لاتویا بر اساس تعداد اجازه ورود به کشور به 3 دسته تقسیم می شود:

  • ویزای تک ورود (single entry): شما با داشتن این نوع ویزای لاتویا، در طی تاریخ اعتبار ویزا تنها یک بار می توانید وارد لاتویا شده و به کشورتان بازگردید.
  • ویزای دو بار ورود (double entry): در این نوع ویزای لاتویا شما می توانید در مدت اعتبار ویزای لاتویا دو بار وارد لاتویا شده و سپس به کشورتان بازگردید.
  • ویزای چند بار ورود (multiple entry): اگر شما برای این نوع ویزای لاتویا اقدام کرده باشید، شما در طول بازه اعتبار ویزای لاتویا می توانید چند بار از خاک خود خارج شده و وارد لاتویا شوید.

سفارت لاتویا در ایران

متاسفانه در حال حاضر کشور لتونی در ایران دارای سفارتخانه نمی باشد و شما برای اخذ ویزای لتونی باید به نزدیک ترین سفارت این کشور مراجعه کنید که در کشور های ترکیه و امارات واقع شده اند.

آدرس سفارت لتونی در آنکارا:

Reşit Galip Caddesi, No.95 G.O.P. Çankaya, Ankara, Turkey

[caption id="attachment_6528" align="aligncenter" width="780"]سفارت لاتویا در ایران سفارت لاتویا در ایران[/caption]

آدرس سفارت لتونی در دبی:

Villa 24, Sector West 36, Plot NO 84A - Abu Dhabi - United Arab Emirates

آژانس سفری دیگر مجری مستقیم در خصوص ویزای لاتویا ، وقت سفارت لاتویا و تور لاتویا 88851080-021