وقت سفارت استونی

وقت سفارت استونی

در این مقاله می خواهیم با در رابطه با وقت سفارت استونی صحبت کنیم. بسیاری از ما می دانیم که سفر به بسیاری از کشورها خصوصاً در منطقه اروپایی نیاز به اجازه کشور مورد نظر و تایید آن ها برای ورود به کشورشان می باشد. این کسب اجازه کشور مقصد برای ورود به آنجا همان ویزا نام دارد و وقت سفارت نیز همان دریافت نوبت برای انجام مصاحبه حضوری با یکی از نمایندگان کشور مورد نظرتان در سفارت کشور مقصد واقع در کشور مبدأ برای بررسی مدارک، تعیین اهداف سفر و تایید صلاحیت شما برای ورود به کشورشان است. ویزا بر اساس هدف سفرتان که ممکن است کاری، تجاری، تحصیلی، تفریحی و یا اقامتی باشد، انواع مختلفی دارد.

کشور استونی نیز یکی از کشورهای اروپای شمالی است که در سال های اخیر از لحاظ اقتصادی، بازرگانی و تجاری و حتی گردشگری رشد چشمگیری داشته و درخواست سفرها به این کشور بیشتر شده است. از آنجایی که استونی عضو کشورهای متحده شنگن نیز می باشد برای ورود به آن نیاز به کسب اجازه و اخذ ویزای استونی می باشد. تعیین وقت سفارت استونی برای انجام مصاحبه جهت تایید صلاحیت شما یکی از مراحل اخذ ویزای این کشور می باشد. در این مقاله با ما همراه باشید تا درباره دریافت نوبت از سفارت استونی و نحوه تعیین وقت سفارت استونی برای انواع ویزاها و مدارک لازم برای هریک آشنا شوید.

[caption id="attachment_6496" align="aligncenter" width="780"]وقت سفارت استونی وقت سفارت استونی[/caption]

موقعیت کشور استونی

قبل از آنکه راجع به ویزا و نحوه دریافت وقت سفارت استونی صحبت کنیم بد نیست کمی از کشور استونی بدانید.

استونی یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا و از کشورهای کم جمعیت اروپای شمالی واقع در منطقه بالتیک است که دریای بالتیک در غرب آن و خلیج فنلاند در شمال آن قرار دارند. در استونی دریاچه ها و جنگل های زیادی وجود دارد و دارای آب و هوایی معتدل و مرطوب می باشد. شهر تالین پایتخت استونی است و ناروا، پارنو و تارتو نیز از دیگر شهرهای مهم استونی محسوب می شوند. واحد پولی استونی یورو و زبان رسمی مردم این کشور استونیایی می باشد.

[caption id="attachment_6497" align="aligncenter" width="780"]موقعیت کشور استونی موقعیت کشور استونی[/caption]

سفر به استونی

از استونی به‌عنوان کشوری مرفه و آزاد یاد می کنند چرا که از نظر رشد و توسعه اقتصادی و انسانی در شرایط بسیار ایده آل و مطلوب قرار دارد. همچنین با داشتن موقعیت جغرافیایی خوب و مناطق تفریحی و گردشگری فراوان و گسترش آن در سال های اخیر در صنعت گردشگری نیز پیشرفت چشمگیری داشته و مورد توجه همگان در سراسر جهان قرار گرفته است. بنابراین کشور استونی می تواند گزینه ای عالی برای سفرهای تفریحی و توریستی، تجاری و بازرگانی و حتی تحصیلی باشد. از این‌ رو هر روزه بر تعداد متقاضیان سفر به استونی افزوده می گردد و از آنجایی که استونی جزء کشورهای منطقه شنگن می باشد، ورود به آن نیازمند کسب اجازه این کشور می باشد، پس برای سفر به استونی باید به دنبال گرفتن ویزا و تعیین وقت سفارت استونی باشید.

[caption id="attachment_6498" align="aligncenter" width="780"]سفر به استونی سفر به استونی[/caption]

ویزای استونی

همان‌طور که توضیح دادیم کشور استونی از کشورهای عضو پیمان شنگن است. منطقه شنگن شامل بیست و شش کشور اروپایی است که پیمانی به نام شنگن را امضا کردند که شهروندان خودشان به راحتی و بدون گذرنامه بتوانند به این منطقه عبور و مرور داشته باشند ولی کشورهای دیگر خارج از منطقه شنگن برای ورود به آن باید کسب اجازه کنند و تایید صلاحیت شوند. خود ویزای شنگن نیز در چهار دسته طبقه بندی می شود. یکی از این نوع ویزا که تنها اجازه تعویض پرواز خود در فرودگاه  شنگن را دارید، نوع دیگر آن اجازه خروج از فرودگاه و سفر زمینی به کشورهای منطقه شنگن را دارید و نوع دیگر ویزای شنگن توریستی کوتاه مدت است و آخرین نوع آن ویزای شنگن تجاری طولانی مدت است.

بنابراین باید پیش از سفر به استونی علاوه بر دریافت گذرنامه باید برای اخذ ویزا و وقت سفارت استونی اقدام نمایید. ویزا مهر یا سند تأییدی است که ضمیمه گذرنامه می شود و در آن هدف سفر ، مدت زمان اقامت و تاریخ ورود و خروج و تعداد دفعات سفر به کشور مورد نظر مشخص می گردد.

[caption id="attachment_6499" align="aligncenter" width="780"]ویزای استونی ویزای استونی[/caption]

وقت سفارت

تا اینجا دریافتیم که برای سفر به استونی نیاز به ویزا داریم و برای دریافت ویزا باید وقت سفارت استونی گرفته شود.

در وقت سفارت فرد متقاضی سفر باید در زمان تعیین شده در سفارت کشور مورد نظر حاضر شود. از او سؤالاتی پرسیده می شود برای تعیین هدف سفر و فرد انگشت نگاری می شود و مدارک مورد نیاز نیز تحویل گرفته می شود. وقت سفارت استونی نیز به همین منوال می باشد. البته استونی در کشور ایران سفارت ندارد و جهت تکمیل مراحل وقت سفارت استونی باید به سفارت فنلاند مراجعه کنید.

در ادامه مقاله راهنمایی های لازم برای اخذ وقت سفارت استونی را ارائه می دهیم و محل دقیق مراجعه حضوری برای وقت سفارت استونی و تحویل مدارک را نیز بیان می کنیم.

[caption id="attachment_6500" align="aligncenter" width="780"]وقت سفارت وقت سفارت[/caption]

وقت سفارت استونی برای انواع ویزاها

 جهت تعیین وقت سفارت استونی ابتدا لازم است فرم اخذ ویزای استونی را از سایت این کشور دریافت و پر کنید، سپس وقت سفارت استونی برای شما مشخص می گردد و باید دقیقاً در همان زمان مشخص شده با در دست داشتن مدارک لازم به‌صورت صحیح و کامل به سفارت فنلاند واقع در منطقه یک تهران در خیابان مقدس اردبیلی طبقه یازدهم مرکز خرید پالادیوم مراجعه کنید. در واقع سفارت فنلاند همه مراحل صدور ویزای استونی و وقت سفارت استونی را بر عهده دارد. این مورد را هم در نظر داشته باشید که باید هدف سفرتان را مشخص کنید چرا که با توجه به هدف سفر شما یعنی کاری، تجاری، تحصیلی، تفریحی و یا اقامتی، نوع ویزا و مدارک لازم در زمان وقت سفارت استونی متفاوت خواهد بود.

درنتیجه پس از دریافت وقت سفارت استونی از شرکت های واسطه و یا به‌ طور مستقیم، در زمان تعیین شده باید در سفارت فنلاند حضور یابید، در آنجا انگشت نگاری و مصاحبه شما انجام می پذیرد و مدارک مورد نیاز وقت سفارت استونی را با توجه به  نوع ویزای درخواستی شما به‌ صورت تمام و کمال تحویل می گیرند و پس از تایید و کسب اجازه کشور استونی ویزا را صادر می کنند.

انواع ویزاها مدارک مشترکی دارند ولی به تناسب هدف سفر چند تا از مدارک مورد نیاز اضافه یا کم می شود. در ادامه مدارک مورد نیاز برای تحویل در وقت سفارت استونی برای دو نوع ویزای توریستی و تجاری که بیشترین متقاضی را دارند بیان می کنیم.

[caption id="attachment_6501" align="aligncenter" width="780"]وقت سفارت استونی برای انواع ویزاها وقت سفارت استونی برای انواع ویزاها[/caption]

مدارک لازم وقت سفارت استونی برای دریافت ویزای توریستی

از آنجایی که استونی در حوزه گردشگری روند رو به پیشرفتی را طی کرده است، متقاضی برای سفر تفریحی به این کشور اروپایی نیز هر ساله رو به افزایش است. مدارک لازم جهت تحویل به وقت سفارت استونی برای اخذ ویزای توریستی عبارت‌اند از:

  • ارائه فرم پر شده درخواست ویزای توریستی برای هر یک از همراهان سفر یا اعضای خانواده به‌ صورت جداگانه
  • فرم پر شده درخواست روادید و امضای آن
  • ارائه کپی و اصل شناسنامه و کارت ملی و یک نسخه ترجمه انگلیسی از آن ها
  • یک قطعه عکس جدید شش در چهار با پس زمینه سفید
  • کپی و اصل گذرنامه یا همان پاسپورت با 3ماه اعتبار
  • ارائه دعوت نامه از استونی به همراه مشخصات دقیق دعوت کننده و دعوت شونده
  • کپی پاسپورت فرد دعوت کننده از استونی
  • گردش حساب شش ماه اخیر و اراده نامه تمکن مالی از شعبه های بانک مربوطه
  • نامه اجازه پدر و مادر برای متقاضیان کمتر از هجده سال
[caption id="attachment_6502" align="aligncenter" width="780"]مدارک لازم وقت سفارت استونی برای دریافت ویزای توریستی مدارک لازم وقت سفارت استونی برای دریافت ویزای توریستی[/caption]

مدارک لازم وقت سفارت استونی برای دریافت ویزای تجاری

کشور استونی از لحاظ اقتصادی در شرایط کاملاً ایده آلی قرار دارد و بهترین مکان برای کارهای تجاری – بازگانی است . به همین دلیل بسیاری از کشورها به دنبال برقراری روابط تجاری و سرمایه گذاری در استونی هستند.برای سفر تجاری علاوه بر مدارک مشترک برای انواع ویزاها چون فرم پرشده درخواست ویزا و روادید، کپی و اصل شناسنامه و کارت ملی و گذرنامه و چند قطعه عکس با مشخصات تعیین شده، مدارک  اختصاصی زیر برای دریافت ویزای تجاری باید در وقت سفارت استونی تحویل داده شود:

  • ارائه دعوتنامه رسمی از استونی
  • ارائه پروانه ثبت شرکت به همراه ترجمه آن
  • نامه انگلیسی به‌صورت گواهی از طرف شرکتی که در آن کار می کنید به گونه ای که مشخصات دقیق دعوت کننده و دعوت شونده، هدف، زمان سفر و مدت اقامت و تعهد مالی در آن ذکر شود.
  • نامه انگلیسی تأییدیه از سوی بانک متقاضی و گردش حساب شش ماهه اخیر
[caption id="attachment_6503" align="aligncenter" width="780"]مدارک لازم وقت سفارت استونی برای دریافت ویزای تجاری مدارک لازم وقت سفارت استونی برای دریافت ویزای تجاری[/caption]

مدت زمان دریافت ویزای استونی

بعد از زمان حضور در سفارت فنلاند برای وقت سفارت استونی مدارک شما بررسی و تایید صلاحیت می شوید. این روند صدور ویزا حدود 45 تا 50 روز طول می کشد. البته این زمان در موارد خاص بیماری با تایید پزشکی کمتر خواهد شد.

نکات لازم برای دریافت ویزای استونی

توجه کنید از آنجایی که زمان صدور ویزا و تعیین نوبت وقت سفارت استونی به طول خواهد انجامید سعی کنید چند ماه زودتر از سفر خود برای دریافت ویزا و وقت سفارت اقدام کنید. سفارت فنلاند مدارک شما را بررسی می کند در مواردی حتی پس از وقت سفارت ممکن است بسته به نوع ویزای درخواستی شما مدارک دیگری نیز از شما طلب کند .

آژانس سفری دیگر مجری مستقیم در خصوص ویزای استونی ، وقت سفارت استونی و تور استونی 88851080-021