ویزای نروژ

ویزای نروژ

اگر شما قصد دارید یک سفر تفریحی و یا کاری به یکی از کشور های عضو شنگن نظیر نروژ داشته باشید، باید ویزای نروژ را اخذ نمایید. درا ین نوشتار ما به شما یک راهنمای کامل درباره چگونگی اخذ ویزای نروژ ارائه خواهیم داد. لازم است تا در ابتدا با انواع ویزای کشور نروژ آشنا شوید سپس در ادامه به سراغ اطلاعات کاربردی برای اخذ هر یک از آن ها خواهیم رفت.

بیشتر با نروژ آشنا شوید

در ابتدا بد نیست کمی اطلاعات عمومی شما را درباره نروژ بالا ببریم. نروژ یکی از کشور های پادشاهی در بخش غربی شبه جزیره اسکاندیناوی می باشد.. این کشور جزء اتحادیه اروپا نیست ولی هم اکنون روابط نزدیکی را با این اتحادیه و همچنین ایالات متحده آمریکا دارد. این کشور یک کشور قدرتمند دارای پایه های اقتصادی مستحکم می باشد که می تواند مقصد مناسبی برای زندگی در خارج از ایران به شمار بیاید. همچنین از لحاظ سطح زندگی نروژ توانسته است جزء کشور هایی قرار گیرد که شهروندان آن بیشترین رضایتمندی را از وضع معیشتی خود دارند.

[caption id="attachment_6424" align="aligncenter" width="780"]بیشتر با نروژ آشنا شوید بیشتر با نروژ آشنا شوید[/caption]

انواع ویزای نروژ

شما به هر دلیلی که قصد سفر به نروژ را داشته باشید لازم است تا از قبل نسبت به اخذ ویزای آن اقدام نمایید. از انواع ویزای نروژ نیز می توان به ویزای کار، ویزای تحصیلی، ویزای ازدواج، ویزای توریستی و ویزای تجاری اشاره نمود. نحوه و شرایط اخذ هر یک از آن ها نیز از سایرین متفاوت می باشد. ویزای توریستی از متداول ترین نوع ویزا می باشد که بیشتر افراد مخصوصا ایرانی ها علاقه به اخذ آن دارند.

ویزای توریستی نروژ

اگر قصد دارید برای مقاصد گردشگری و یا دیدار از خانواده و بستگان خود به نروژ بروید می توانید اقدام به اخذ ویزای توریستی نروژ نمایید. اگر قصد دارید تا برای این نوع از ویزای نروژ اقدام نمایید باید بدانید لزوم اولیه آن داشتن بیمه مسافرتی می باشد این بیمه هزینه های درمانی شما را در صورت لزوم باید تا سی هزار یورو پوشش بدهد. همچنین اگر برای دیدار خانواده به نروژ می روید می توانید با داشتن یک دعوتنامه از طرف آن ها مراحل اخذ ویزای نروژ خود را کوتاه تر کنید و زودتر به ویزای خود برسید.

[caption id="attachment_6418" align="aligncenter" width="780"]ویزای توریستی نروژ ویزای توریستی نروژ[/caption]

ویزای کاری نروژ

اگر بخواهید برای مقاصد کاری به نروژ بروید و جویای کار در این کشور هستید می توانید نسبت به اخذ ویزای کاری نروژ اقدام نمایید. که البته شرایط اخذ آن نیز به سادگی نمی باشد و کمی باید سختی بکشید. در ابتدا کار لازم است تا از طرف کارفرما خود یک دعوتنامه کاری داشته باشید. شما برای اخذ ویزای نروژ از روش یافتن شغل، لازم است تا در ابتدا شغل و تخصصی که شما دارا می باشید در روزنامه آگهی شود. بعد از آن اگر هیچ فرد مناسبی برای آن شغل پیدا نشد از شما برای همکاری دعوت می کنند. که البته این کار بسیار دشوار می باشد زیرا زمانی که آگهی استخدام در روزنامه چاپ می شود افراد زیادی زودتر از شما برای دریافت آن شغل در اولویت می باشند. به این معنا که ابتدا اولویت با شهروند نروژی بوده سپس شهروندان خارجی بعد از آن شهروندان عضو اتحادیه اروپا سپس پناهنده هایی که مجوز کار دارند در آخر نیز دانشجویانی که مجوز پیدا کردن کار دارند؛ برای دریافت کار از شما جلوتر بوده و اولویت با آن ها می باشد. اگر تمام این مراحل طی شد و باز هم فرد مناسبی یافت نشد شما می توانید با ارسال رزومه و درخواست خود نسبت به اخذ شغل به همراه اخذ ویزای نروژ اقدام نمایید.

[caption id="attachment_6419" align="aligncenter" width="780"]ویزای کاری نروژ ویزای کاری نروژ[/caption]

ویزای تجاری نروژ

اگر به عنوان یک تاجر، بازرگان و یا سرمایه گذار قصد سفر به نروژ را دارید باید از قبل اقدام به اخذ ویزای نروژ نمایید. البته روند ویزای نروژ برای تجارت نیز به این صورت است که شما باید از طرف یکی از شرکت های معتبر در نروژ دعوتنامه داشته باشید. در این دعوتنامه زمان و تاریخ دقیق جلسه شما ذکر شده است که می توانید بر اساس همان نیز به سفارت در وقت سفارت نروژ مراجعه کنید و نسبت به اخذ ویزای نروژ اقدام نمایید.

[caption id="attachment_6420" align="aligncenter" width="780"]ویزای تجاری نروژ ویزای تجاری نروژ[/caption]

ویزای تحصیلی نروژ

اگر قصد دارید برای ادامه تحصیل به نروژ رفته و در یکی از دانشگاه های مطرح این کشور ادامه تحصیل دهید لازم است تا در ابتدا نسبت به اخذ ویزای تحصیلی این کشور اقدام نمایید برای گرفتن ویزای نروژ از این روش لازم است تا ابتدا مدارک دال بر پذیرش خود در یکی از دانشگاه های این کشور را ارائه نمایید. بدون پذیرش امکان دریافت ویزای نروژ از طریق تحصیل وجود ندارد.

[caption id="attachment_6421" align="aligncenter" width="780"]ویزای تحصیلی نروژ ویزای تحصیلی نروژ[/caption]

مدارک جهت اخذ ویزای نروژ

  • مدارک سفر: اسکن مدارک مربوط به بلیط پرواز و یا برگه رزرو آن می باشد.
  • مدارک اقامت: شما باید برای اخذ ویزای کشور نروژ مدارکی دال بر محل اقامت خود در نروژ ارائه نمایید. برای نمونه مدارک مبنی بر رزرو هتل یا تأیید محل اقامت، همچنین باید در صورتی که محل اقامت شما بر عهده شخص دیگری است تأییدیه آن نیز در اختیار سفارت برای اخذ ویزای نروژ قرار دهید.
  • مدارک مبنی بر وضعیت مالی شما؛ به این معنا که در مدت اقامت خود در نروژ آیا از پس مخارج و هزینه های زندگی بر خواهید آمد یا خیر
  • شناسنامه
  • پاسپورت ایرانی با حداقل دو برگه برای الحاق ویزا
  • عکس پاسپورتی
  • مدارک کاری: به این معنا که برای اخذ ویزای نروژ باید مدارک شغلی خود را ارئه نمایید. اگر شاغل در شرکت هستید مدارک معتبر مربوط به شرکت شما لازم است. اگر هم بازنشسته هستید باید مدارک بازنشستگی خود را ارائه نمایید.
  • ارائه دعوتنامه
  • بیمه مسافرتی معتبر
  • فرم درخواست ویزای نروژ
[caption id="attachment_6422" align="aligncenter" width="780"]مدارک جهت اخذ ویزای نروژ مدارک جهت اخذ ویزای کشور نروژ[/caption]

هزینه صدور ویزای نروژ

شما برای دریافت ویزای نروژ لازم است تا مبلغی را به سفارت پرداخت نمایید. این مبلغ برای نوزادان و کودکان زیر شش سال رایگان، برای کودکان بین شش تا دوازده سال 35 یورو و برای بزرگسالان 60 یورو می باشد.

مراحل در خواست ویزای نروژ

ابتدا باید در سایت سفارت و پورتال آن اقدام به ثبت نام نمایید. پس از آن به صورت اینترنتی فرمی در اختیار شما قرار خواهد گرفت که باید حتما و بدون کم و کاستی آن را کامل کنید. در مرحله بعد لازم است تا نسبت به رزرو وقت سفارت نروژ اقدام نمایید. در زمانی که سفارت به شما اعلام خواهد کرد با در دست داشتن مدارکتان به سفارت نروژ جهت اخذ ویزای نروژ مراجعه می کنید و مراحلی از قبیل انگشت نگاری و مصاحبه به صورت حضوری انجام خواهد شد. پس از آن نیز به صورت پیامک یا از طریق ایمیل به شما نتیجه درخواست تان ابلاغ می شود.

[caption id="attachment_6423" align="aligncenter" width="780"]مراحل در خواست ویزای نروژ مراحل در خواست ویزای کشور نروژ[/caption]

نکات مهم در رابطه با ویزای نروژ

به خاطر داشته باشید برای دریافت ویزای نروژ لازم است تا مدارک شما کامل، واضح و بدون مشکل باشد. تمام مدارک شما باید به همراه کپی بوده و در برگه های A4 ارائه شود. همچنین این مدارک برای اخذ ویزای نروژ باید به صورت رسمی به انگلیسی یا نروژی ترجمه شده باشند.

نکته دیگر اینکه حداقل سه ماه قبل از سفر خود اقدام به اخذ ویزای نروژ نمایید.

به طور معمول مدت زمان لازم برای صدور ویزای نروژ حدود 15 روز می باشد که البته ممکن است تا سی روز هم در برخی از موارد به طول بیانجامد.

شما می توانید با داشتن ویزای ویزای کشور نروژ به سایر کشور های عضو شنگن نیز سفر کنید اما قبل از آن لازم است تا نسبت به طی مراحل اداری و کامل کردن فرم های آن اقدام نمایید.

به خاطر داشته باشید اعتبار ویزای کشور نروژ نود روز می باشد و اگر قصد دارید تا بیشتر در این کشور اقامت کنید و دلیل موجهی نیز برای این کار دارید باید به اداره مهاجرت رفته و نسبت به تمدید اعتبار ویزای کشور نروژ خود اقدام کنید.

[caption id="attachment_6417" align="aligncenter" width="780"]نکات مهم در رابطه با ویزای نروژ نکات مهم در رابطه با ویزای نروژ[/caption]

وقت سفارت نروژ

نشانی: تهران، خیابان دکتر لواسانی (فرمانیه)، دیباجی شمالی، خیابان یاسمن، پلاک ۷۲

ساعت کاری: یکشنبه تا پنج‌شنبه از ساعت  ۰۰: ۸ صبح تا 30 : 15 بعدازظهر

آژانس سفری دیگر مجری مستقیم در خصوص ویزای نروژ ، وقت سفارت نروژ و تور نروژ 88851080-021