درباره دانمارک

درباره دانمارک

اسکاندیناوی منطقه ای است با ویژگی های خاص فرهنگی و تاریخی در شمال اروپا  و شامل قلمرو های اصلی سوئد، نروژ، دانمارک و قسمت شمالی فنلاند می باشد. تبار و نژاد مردم این کشورها به وایکینگ ها می رسد. همان طور که گفته شد کشور دانمارک که مورد بحث ماست، جزو شبه جزیره اسکاندیناوی می باشد.رشته کوه های اسکاندیناوی مشخص کننده مرزهای بین 3 کشور می باشند.

کشور دانمارک

پایتخت این کشور کپنهاگ است. این کشور، کوچکترین کشور در این منطقه است. در این کشور مناطق دشت مانند و زمین های پست شبه جزیره یولن قرار دارد. کشور دانمارک از چندین جزیره در دریای بالتیک تشکیل شده است که به عنوان بزرگ ترین جزیره ها می توان به شیلند و فون اشاره کرد؛ کپنهاگ نیز در جزیره شیلند واقع شده است. با استفاده از تور دانمارک و تور اروپا می توانید سفری خاطره انگیز به این کشور زیبا داشته باشید.

[caption id="attachment_6974" align="aligncenter" width="780"]درباره دانمارک درباره دانمارک[/caption]

جمعیت و زبان

درباره دانمارک باید بدانید که جمعیت آن 5 میلیون و 580 هزار نفر است، که پایتخت آن یعنی کپنهاگ 20 درصد این کشور را شامل می شود. زبان رسمی این کشور کوچک دانمارکی است و زبان های فاروئی، گرینلندی و آلمانی نیز به عنوان زبان های محلی این کشور به رسمیت شناخته می شوند.

حکومت و دولت دانمارک

نوع حکومت در کشور دانمارک ، پادشاهی مشروطه می باشد و از اعضای سازمان ملل و ناتو می باشد. در گذشته جزایر گرینلند و فارو بخشی از قلمرو پادشاهی دانمارک محسوب می شده است اما در سال های 1948 و 1979 به آن ها استقلال داده شد و حکومت خودگردان در آن بخش ها حاکم گردید. این کشور دارای رفاه بسیاری می باشد و در زمینه کم بودن اختلاف درآمد میان مردم و نداشتن اختلاف طبقاتی رتبه اول جهان را از آن خود کرده است. از نظردرآمد سرانه کشور دانمارک در رتبه هفتم جهان قرار گرفته است.

پرچم

پرچم ملی کشور دانمارک، شامل مستطیلی قرمز رنگ است که صلیبی سفید رنگ بر روی آن جای گرفته است. پرچم دانمارک و کشورهای دیگری از جمله سوئد، نروژ، فنلاند و ایسلند شباهت های زیادی به یکدیگر دارند و شواهد نشان می دهد که از یک پرچم منشعب شده اند.

بنابر افسانه های کشور دانمارک، اولین پرچم از سمت آسمان بر روی زمین نازل شده است. این افسانه بر می گردد به زمانی که شاه والدمار دوم دانمارک در نبرد ریوال با ارتش استونی در تنگنای بدی قرار گرفته بود. در آن زمان شکست ارتش کشور دانمارک قطعی بود و در نتیجه بزرگان دانمارکی دور تپه ای جمع شدند و شروع به دعا کردند. در همین زمان بود که ابرها کنار رفتند و از آسمان پارچه سرخی که روی آن نشانه صلیب سفیدی نقش بسته بود به زیر افتاد. این علامت باعث تجدید قوا و دادن روحیه به دانمارکی ها شد و آنها طی عملیاتی دوباره به ارتش استونی حمله کردند و توانستند سرزمین استونی را تصرف کنند.

[caption id="attachment_6975" align="aligncenter" width="780"]پرچم پرچم[/caption]

غذاهای معروف دانمارکی

درباره دانمارک باید بدانید که کشور دانمارک به دلیل شرایط جغرافیایی خود ازآن جمله کشورهایی است که آفتاب کمی دارد. آداب و رسوم خاصی در این کشور حاکم است. در این کشور خوردن صبحانه بیرون از منزل عادتی رایج نیست مگر اینکه مسافر باشید و در هتل اقامت داشته باشید؛ در غیر این صورت وعده ای به اسم صبحانه برای سرو کردن وجود ندارد.

در بیشتر کشورهای اسکاندیناوی و از جمله کشور دانمارک، ناهار به صورت بشقاب غذاهای دریایی تهیه می شود. ماهی ها از هر نوعی مخصوصا ماهی سالمون، ماهی سفیدی به اسم کد به شکل آب پز، بخارپز یا درون فر طرفداران زیادی دارد، لابستر دانمارکی و میگو هم در این لیست غذایی دیده می شود که در کنار سبزی های آب پز سرو می شود.

بیشتر مردم در کشور دانمارک برای وعده های ناهار در خانه های خود حضور ندارند و برای همین غذای خود را به صورت پک شده به محل کار یا محل درس خواندن می برند. به همین دلیل سعی می کنند در وعده شام همگی در کنار هم حاضر شوند و ترجیح شان برای برگزاری میهمانی و خوردن یک وعده غذای دانمارکی در شب است.

سبک غذای دانمارکی ها به عنوان یک سبک غذایی خاص در قاره اروپا مرسوم است که طرفداران خاص خود را دارد. در واقع این سبک غذایی توسط روستاییان این کشور و بر اساس محصولات بومی و سنتی در دسترس آن ها شکل گرفته است. غذاهای اصلی و گرم در این سبک غذایی عمدتا براساس محصولات پروتئینی و انواع گوشت قرمز و سفید تهیه می شود. به طورکلی ادویه های مورد استفاده در این سبک غذایی، نتیجه ی واردات است؛ ادویه هایی مثل دارچین، هل، جوز و فلفل سیاه که در غذا ها از آن ها استفاده می شود.

چند نمونه از غذاهای معروف دانمارکی شامل غذاهای زیر می شود: اسمور برود، پولسر، کارتوفلر، وینر برود، توت قرمز با خامه، ریسالاماند و... هم چنین لازم به ذکر است که در کشور دانمارک کارخانه های لبنیاتی و تولید پنیر وجود دارد، که پنیرهای معتبر خود را تولید می کنند که در سرتاسر جهان معروف هستند که مهم ترین آن ها بلوچی، دانبو و هاوارتی است. با استفاده از تور دانمارک و تور اروپا می توانید سفری خاطره انگیز به این کشور زیبا با غذاهای لذیذ آن داشته باشید.

[caption id="attachment_6976" align="aligncenter" width="780"]غذاهای معروف دانمارکی غذاهای معروف دانمارکی[/caption]

مردم

بیشتر مردم ساکن در کشور دانمارک، اسکاندیناویایی هستند و با مردم سوئد و نروژ به گونه ای خویشاوند می باشند. اسکاندیناویایی ها از نژاد وایکینگ ها هستند و شاخه ای از تبار ژرمن محسوب می شوند. حدود 8 درصد مردم این کشور، مهارجرانی هستند که از کشورهای جنوب آسیا و خاورمیانه به دانمارک مهاجرت کرده اند. طبق تحقیقات انجام شده تحت نظر یونسکو مردم دانمارک بعد از مردم نروژ لقب خوشبخت ترین مردم روی زمین را به خود اختصاص داده اند ولی در چندین سال اخیر در مقام اول رضایتمندی از زندگی قرار گرفته اند. نکته قابل توجه این است که تحصیل کردن در دانمارک رایگان و برای کودکان 7 تا 16 ساله (که شامل دوره های ابتدایی و سیکل اول متوسطه می شود) اجباری می باشد.

[caption id="attachment_6977" align="aligncenter" width="780"]مردم دانمارک مردم دانمارک[/caption]

فرهنگ

درباره دانمارک باید بدانید که پارلمان دانمارک در سال 2012 به ازدواج همجنس گرایان رای مثبت داد. از ویژگی های مهم روش زندگی در کشور دانمارک می توان به وقت شناسی، میانه روی و برابری اجتماعی اشاره نمود. در جهان، دانمارک از آن جمله کشور ها است که بالاترین تعداد عضویت در انجمن ها و جمعیت ها را به خود اختصاص داده است. ورزش های موردعلاقه در این کشور شامل فوتبال، قایقرانی، هندبال، بدمینتون، ژیمناستیک و اتومبیل رانی می باشد.

مکان های دیدنی دانمارک

دانمارک به عنوان قلب کهن امپراتوری وایکینگ ها و یکی از جواهرات قاره اروپا به شمار می رود. در انتها شما را با چند شهر مقصد گردشگری در کشور دانمارک آشنا می کنیم:

  • ریبه (قدیمی ترین شهر دانمارک، واقع در یوتلند)
  • جیللژ ( واقع در شمالی ترین نقطه دانمارک)
  • هلسینگور( محل قرارگرفتن یکی از مشهورترین قلعه های جهان)
  • آلبورگ
  • راسکیله
  • اسکاگن (اصلی ترین بندر ماهیگیری این کشور)
  • برنهلم ( یکی از جزایر)
  •  و...
[caption id="attachment_6978" align="aligncenter" width="780"]مکان های دیدنی دانمارک مکان های دیدنی دانمارک[/caption][caption id="attachment_6979" align="aligncenter" width="780"]مکان های دیدنی دانمارک مکان های دیدنی دانمارک[/caption]

آژانس سفری دیگر مجری مستقیم در خصوص ، بلیط دانمارک ، وقت سفارت دانمارک ، ویزای دانمارک ، تور دانمارک و تور اروپا ۸۸۸۵۱۰۸۰-۰۲۱