ویزای اسلواکی

ویزای اسلواکی

در ابتدا در مورد تاریخ  و موقعیت جغرفیایی اسلواکی اندکی صحبت می کنیم. شاید برای کسانی که ویزای اسلواکی را به هر دلیلی می خواهند جالب باشد که اسلواکی تا ابتدای سال 1993 یکی از مناطق کشور چکسلواکی بود که در تاریخ یک ژانویه سال 1993 استقلال خود را از این کشور اعلام کرد. این کشور، کشوری محصور به خشکی در اروپای مرکزی است. اسلواکی از غرب با جمهوری چک و اتریش و از شرق با اوکراین، از شمال با لهستان و از جنوب با مجارستان همسایه است. پایتخت این کشور براتیسلاوا می باشد که 413 هزار نفر جمعیت دارد.

[caption id="attachment_6931" align="aligncenter" width="780"]ویزای اسلواکی ویزای اسلواکی[/caption]

 

جمعیت، زبان و فرهنگ اسلواکی

قطعاً همه کسانی که خواستار ویزای اسلواکی هستند دوست دارند اطلاعاتی درباره اسلواکی داشته باشند. جمعیت این کشور در سال 2018 چیزی حدود 5450000 نفر می باشد، رشد جمعیت این کشور منفی می باشد و پیش بینی می شود در سال 2030 جمعیت این کشور 5378000 نفر شود. زبان رسمی این کشور زبان اسلواک می باشد. تقریبا 81 درصد از مردم این کشور از اسلواک ها هستند، 8.5 درصد مجاری تبار هستند و دو درصد آن از مردمان رومی هستند. دین رسمی این کشور مسیحی می باشد، 13 درصد از مردم اسلواکی بی دین می باشند، حدود ده درصد دین و باور خود را در نظرسنجی های رسمی اعلام نکرده اند و باقی مردم مسیحی می باشند و اکثر این مسیحی ها کاتولیک می باشند. واحد پول این کشور یورو می باشد و اقتصاد آن بسیار وابسته به آلمان می باشد. مهم ترین صنایع این کشور صنعت خودروسازی و صنایع فلز و الکتریکی می باشد. حکومت این کشور جمهوری مبتنی بر دموکراسی پارلمانی می باشد.

[caption id="attachment_6932" align="aligncenter" width="780"]جمعیت، زبان و فرهنگ اسلواکی جمعیت، زبان و فرهنگ اسلواکی[/caption]

جاذبه های گردشگری اسلواکی

کشور اسلواکی دارای جاذبه های گردشگری بسیاری است که تعداد زیادی از آن ها از زمان کشور چکسلواکی باقی مانده است. از جاذبه های این کشور می توان به قلعه براتیسلاوا اشاره کرد که در قرن 9 میلادی ساخته شد و در سال 1881 میلادی دچار آتش سوزی شد و بعدها بازسازی شد. کلیسای جامع سنت مارتین دومین جاذبه گردشگری این کشور می باشد که قدمت آن به قرن 13 میلادی باز می گردد، درون آن مجسمه ای از سنت مارتین و یک گدا وجود دارد که مهم ترین اثر هنری این مکان می باشد. سومین جاذبه گردشگری اسلواکی کاخ پریمات است، این کاخ در سال 1778 میلادی ساخته شد و در مرکز براتیسلاوای قدیم قرار دارد و به عنوان یکی از زیباترین ساختمان های این شهر و حتی کل اسلواکی شناخته می شود. مورد آخر کاخ سفید اسلواکی می باشد که امروزه خانه رئیس جمهور این کشور می باشد، این کاخ در سال 1760 توسط "کنت آنتون گراسالکوویچ" رئیس مجلس سلطنتی مجارستان ساخته شد.

[caption id="attachment_6933" align="aligncenter" width="780"]جاذبه های گردشگری اسلواکی جاذبه های گردشگری اسلواکی[/caption]

گرفتن ویزای اسلواکی به صورت موقت

بسیاری از توریست های ایرانی علاقه دارند اسلواکی را به عنوان مقصد برای تور گردشگری شان انتخاب کنند. بنابراین باید ویزای اسلواکی را به صورت موقت دریافت کنند. اگر قصد سفر به اسلواکی را دارید باید برای دریافت ویزای اروپا اقدام کنید که به نوعی ویزای شینگن می باشد. این ویزا اجازه تردد موقت در کشور اسلواکی را به شما می دهد، البته این ویزا برای کسانی است که خارج از اروپا زندگی می کنند و کسانی که در اروپا زندگی می کنند یا ویزای اروپا را دارند می توانند به سادگی هر چه تمام در این کشور تردد کنند. تور اسلواکی و تور اروپا فرصت مناسبی برای سفر و گردش در این کشور است.

[caption id="attachment_6934" align="aligncenter" width="780"]گرفتن ویزای اسلواکی به صورت موقت گرفتن ویزای اسلواکی به صورت موقت[/caption]

انواع ویزای اسلواکی

ویزای حمل و نقل فرودگاهی

گاهی اوقات قصد خارج شدن یا انتقال بین دو پرواز بین المللی را دارید در این مورد می توانید در فرودگاه باقی بمانید و انتقال را انجام دهید در این شرایط باید ویزای اسلواکی را به صورت ترانزیت دریافت کنید تا بتوانید در فرودگاه بمانید.

ویزای ترانزیت

این ویزا برای کسانی است که از یک کشور غیر شینگن به یک کشور غیر شینگن سفر می کنند اما از یک کشور شینگن عبور می کنند. توجه داشته باشید که این سفر نباید بیش از 5 روز طول بکشد.

ویزای موقت و کوتاه مدت

این نوع ویزا بیشتر برای مقاصد گردشگری و توریستی می باشد، اگر شما قصد سفر به کشور اسلواکی را دارید باید ویزای شینگن را دریافت نمایید.

ویزای بلند مدت

این نوع ویزا به منظور اقامت موقت در کشور اسلواکی صورت می گیرد که فقط در موارد خاصی صورت می گیرد مانند ویزای اسلواکی برای تحصیل و بیزینس.

[caption id="attachment_6935" align="aligncenter" width="780"]انواع ویزای اسلواکی انواع ویزای اسلواکی[/caption]

 

اقدامات لازم برای دریافت ویزای اسلواکی

1 تا 3 ماه قبل از عزیمت باید یک قرار ملاقات با کنسول گری اسلواکی در کشور خود داشته باشید که لازمه این امر تعیین وقت سفارت اسلواکی است ، 2 نسخه از فرم درخواست ویزای شینگن را پر کنید، تاریخ انقضای گذرنامه خود را چک کنید و در صورت نیاز آن را تمدید کنید، برای پاسپورت خود یک عکس مناسب گرفته و درج کنید، هتل رزرو کنید و اطلاعات پرواز برگشت خود را به صورت دقیق داشته باشید، باید بیمه درمانی داشته باشید، اطلاعات حساب بانکی خود را به صورت پرینت شده داشته باشید و بهتر است این اطلاعات به زبان انگلیسی باشند، مبلغ درخواستی سفارت برای گرفتن ویزای اسلواکی را به موقع واریز کنید، مدارک و عکس های خود را به موقع تحویل دهید و بعد از دو هفته برای دریافت ویزای اسلواکی اقدام کنید.

[caption id="attachment_6936" align="aligncenter" width="780"]اقدامات لازم برای دریافت ویزای اسلواکی اقدامات لازم برای دریافت ویزای اسلواکی[/caption]

مهاجرت به اسلواکی و دریافت ویزای اسلواکی به صورت دائم

سالانه متقاضیان زیادی برای مهاجرت به اسلواکی تقاضا می دهند، شاید یکی از دلایل مهم این تقاضاها این باشد که کشور اسلواکی از لحاظ جغرافیای موقعیت بسیار مناسبی دارد و با توجه به این موقعیت مکانی در اروپا با دریافت ویزای شینگن عملاً متقاضیان می توانند در تمامی کشورهای اروپایی اقامت گزینند. برای  مهاجرت به کشور اسلواکی در کل چند راه کلی وجود دارد که در قسمت این راه ها را نام می بریم و در پایان یکی از مهم ترین راه ها را شرح می دهیم. اگر قصد مهاجرت به این شور را دارید بهترین کار سفر به این کشور با استفاده از تور اسلواکی و تور اروپا است تا شرایط را بخوبی بسنجید.

[caption id="attachment_6937" align="aligncenter" width="780"]مهاجرت به اسلواکی و دریافت ویزای اسلواکی به صورت دائم مهاجرت به اسلواکی و دریافت ویزای اسلواکی به صورت دائم[/caption]

راه های اقامت در اسلواکی

راه های مهاجرت به یک کشور دیگر و علی الخصوص کشورهای اروپایی راه هایی محدود می باشند که کاملا شناخته شده هستند. این راه ها عبارتند از مهاجرت از طریق تحصیل، مهاجرت از طریق سرمایه گذاری، مهاجرت از طریق ثبت شرکت، مهاجرت از طریق ازدواج، مهاجرت از طریق تولد فرزند و مهاجرت از طریق پناهندگی. در بین موارد گفته شده بهترین راه برای مهاجرت به اروپا و مخصوصاً کشور اسلواکی مهاجرت از طریق ثبت شرکت و مهاجرت تحصیلی می باشد، پس اگر به دنبال ویزای اسلواکی هستید این راه ها بهترین هستند.

[caption id="attachment_6938" align="aligncenter" width="780"]راه های اقامت در اسلواکی راه های اقامت در اسلواکی[/caption]

ویزای اسلواکی برای تحصیل

همان طور که گفته شد یکی از راه های گرفتن ویزای دائم اقدام برای ویزای تحصیلی است، حال می خواهیم به شرایط پذیرش ویزای اسلواکی از طریق مدارک تحصیلی و دانشگاه ها بپردازیم. دانشگاه های اسلواکی از نظر کیفیت و اعتبار از رتبه خوبی برخوردارند و همین نکته می تواند سختی گرفتن ویزای اسلواکی از این طریق را دو چندان کند. اکثر مدارک دانشگاه های اسلواکی مورد پذیرش وزارت علوم در ایران می باشد، پذیرش در دانشگاه های اسلواکی نسبت به سایر کشورهای اروپایی راحت تر است و همین امر باعث می شود که بسیاری از دانشجویان اقدام برای گرفتن ویزای اسلواکی کرده و تحصیلات خود را در این کشور ادامه دهند. برای گرفتن ویزای اسلواکی از طریق دانشگاه، ابتدا باید دانشجو درخواست مستقیم خود را به دانشگاه مقصد بفرستد. معمولاً آخرین فرصت برای ارسال این درخواست تا آخر ماه فوریه می باشد. بعد از پذیرش در یکی از دانشگاه های اسلواکی باید مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای اسلواکی را به سفارت اسلواکی در ایران تحویل دهید. مدارک مورد نیاز برای تحویل به سفارت جهت اخذ ویزای اسلواکی برای تحصیل فرم درخواست ویزای اسلواکی به صورت دانشجویی و کامل کردن آن، پرداخت هزینه اداری که تقریباً 60 یورو می باشد، تحویل پاسپورتی که حداقل دو سال اعتبار داشته باشد، هم چنین نامه ای که نشان دهنده پذیرش شما در دانشگاه مقصد می باشد، گواهی تأیید توانایی مالی از یکی از بانک های معتبر ایران، تحویل بیمه نامه مسافرتی. حداقل دو هفته و حداکثر دو ماه بعد از تحویل این مدارک ویزای اسلواکی برای شما صادر می شود.

آژانس سفری دیگر مجری مستقیم و بی واسطه در خصوص بلیط اسلواکی، وقت سفارت اسلواکی، ویزای اسلواکی، تور اسلواکی و تور اروپا میباشد ۸۸۸۵۱۰۸۰-۰۲۱