وقت سفارت آلمان

وقت سفارت آلمان

آلمان کشوری است که هر کسی آرزوی سفر به آن را دارد. البته این را باید در نظر داشت، سفر به آلمان به همین سادگی نیز امکان پذیر نیست. شما باید اقدام به اخذ ویزای آلمان و البته پیش از آن اقدام به تعیین وقت سفارت آلمان بکنید. ما در این مقاله می خواهیم بیش تر به این موضوع پرداخته و در این باره صحبت کنیم. اگر شما نیز هنوز نمی دانید برای تعیین وقت سفارت آلمان باید چه مراحلی را طی کنید، با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

[caption id="attachment_1206" align="aligncenter" width="780"]وقت سفارت آلمان وقت سفارت آلمان[/caption]

آشنایی با کشور آلمان

آلمان یکی از کشور های فوق پیشرفته در قلب اروپا است. این کشور در همه ی زمینه ها تقریباً حرف اول را می زند و در همه ی موارد جزء کشور های پیشرفته به شمار می آید. آلمان آب و هوای بسیار خوبی دارد و به واسطه ی این آب و هوا، جاذبه های طبیعی منحصر به فردی نیز در این کشور به وجود آمده است. از طرف دیگر در بخش صنعت، اقتصاد و تجارت نیز از جمله کشور های مدعی در جهان است و بزرگ ترین کارخانه ها و شرکت ها در این کشور می باشند. در حوزه علم و دانش و تحصیل نیز می توان گفت آلمان به مانند دیگر کشور های صنعتی و بزرگ جهان از کیفیت آموزشی خوبی بهره مند است و دانشگاه های بسیار عالی برای تحصیل دارد که هر کسی خواهان تحصیل در این کشور می باشد. وضعیت کار و رفاه و زندگی مردم آلمان نیز بسیار خوب و کیفیت بالایی دارد. همه ی این موارد دست به دست هم می دهند، تا از آلمان کشوری بسازند که هر کسی آرزوی زندگی در آن را داشته باشد.

[caption id="attachment_1207" align="aligncenter" width="780"]آشنایی با کشور آلمان آشنایی با کشور آلمان[/caption]

وقت سفارت به چه معناست؟

حال که شما هم شیفته ی سفر به آلمان شده اید، بد نیست کمی بیش تر درباره ی نحوه سفر و آمادگی برای آن داشته باشید. آلمان در همان ابتدا به عضویت پیمان شینگن در آمد و بر این اساس هر کس بخواهد به آلمان یا هر کشور دیگری که در حوزه ی شینگن قرار دارد، وارد شود، باید ویزای شینگن آن کشور را دریافت کند. اما توجه داشته باشید، این کار به همین راحتی امکان پذیر نیست و شما باید پیش از اقدام برای دریافت ویزا برای تعیین وقت سفارت آلمان در ایران اقدام کنید. این بدان معناست که هر کسی که قصد دارد ویزای کشوری مانند آلمان را اخذ کند، برای بررسی مدارک ویزای آلمان و درخواستش از سوی سفارت آلمان باید وقت سفارت آلمان را گرفته و روال کار را بر این اساس ادامه دهد. وقت سفارت آلمان یکی از مراحل اساسی در دریافت ویزای آلمان می باشد.

[caption id="attachment_1208" align="aligncenter" width="780"]وقت سفارت به چه معناست؟ وقت سفارت به چه معناست؟[/caption]

مراحل تعیین وقت سفارت آلمان

شما برای دریافت وقت سفارت آلمان و در نتیجه اخذ ویزای شینگن آلمان باید مراحل مختلفی را سپری کنید. به صورت کلی ۳ مرحله اصلی برای دریافت تعیین وقت سفارت آلمان وجود دارد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت:

مرحله اول: پر کردن فرم درخواست تعیین وقت سفارت آلمان

مرحله دوم: پرداخت هزینه ی تعیین وقت سفارت

مرحله سوم: دریافت تأییدیه موافقت با درخواست تعیین وقت سفارت کشور آلمان

این ۳ مرحله حتماً باید انجام شوند. شما پس از انجام این ۳ مرحله و گرفتن تأییدیه موافقت با درخواست تعیین وقت سفارت آلمان، کارتان در این مرحله تمام شده است و باید در وقت سفارت کار های لازم برای دریافت ویزا را انجام دهید. توجه داشته باشید که صرفاً ارسال این درخواست تضمینی برای دریافت وقت سفارت آلمان نیست و ممکن است، درخواست شما رد شود.

[caption id="attachment_1209" align="aligncenter" width="780"]مراحل تعیین وقت سفارت آلمان مراحل تعیین وقت سفارت آلمان[/caption]

نحوه ی درخواست وقت سفارت آلمان

همان طور که مستحضر هستید باید مراحلی که در قسمت های قبل گفتیم را انجام دهید تا بتوانید وقت سفارت آلمان را دریافت کنید. برای این کار ابتدا از طریق سامانه دریافت وقت سفارت آلمان باید اقدام کرده و فرم درخواست تان را به همراه اطلاعات هویتی و آدرس و شماره تماس به آژانس های فعال در این زمینه تحویل دهید تا برای سفارت ارسال شود. هم چنین داشتن دعوت نامه و ارسال اسکن آن می تواند به شما در این زمینه کمک فراوانی بکند. پس از ارسال این درخواست شما می بایست هزینه ی بررسی درخواست و تعیین وقت سفارت آلمان را نیز بپردازید. سپس برای شما لیستی از وقت های خالی سفارت نمایش داده خواهد شد. شما می توانید به دلخواه خود یکی از وقت ها را انتخاب کنید. اما بدانید این پایان کار نیست. در این جا کار شما تمام می شود و شما تنها باید منتظر بمانید تا درخواست تان از سوی سفارت بررسی شده و نتیجه اعلام گردد. معمولاً نتیجه ی درخواست بین ۱ هفته تا ۳ هفته اعلام خواهد شد.

[caption id="attachment_1210" align="aligncenter" width="780"]نحوه ی درخواست وقت سفارت آلمان نحوه ی درخواست وقت سفارت آلمان[/caption]

مدارک لازم در وقت سفارت آلمان

پس از این که درخواست تعیین وقت سفارت آلمان تایید شد. شما باید در وقت سفارت آلمان به این سفارت مراجعه کرده و پس از این که مدارک تان را تحویل دادید، سایر کار های لازم برای اخذ ویزای آلمان را انجام دهید. مدارکی که باید در این روز با خود به همراه داشته باشید، با توجه به هدفتان از سفر به آلمان می تواند متفاوت باشد. اما به صورت کلی مدارک زیر مورد نیاز می باشد:

۳ قطعه عکس رنگی با زمینه سفید ۶*۴- شناسنامه- پاسپورت با حداقل ۶ ماه اعتبار- دعوت نامه یا مدرکی که نشان دهد شما در آلمان مشکل اقامت ندارید. برای مثال برگه رزرو هتل- کپی تمام صفحات پاسپورت- بیمه مسافرتی- بلیط پرواز به آلمان- منبع مالی مناسبی که نشان دهد شما از تمکن مالی خوبی برخوردارید و در آلمان دچار مشکل نخواهید شد.

[caption id="attachment_1211" align="aligncenter" width="780"]مدارک لازم در وقت سفارت آلمان مدارک لازم در وقت سفارت آلمان[/caption]

در وقت سفارت کشور آلمان چگونه رفتار کنیم؟

در وقت سفارت آلمان سعی کنید، با حفظ ظاهری آراسته و مرتب به سفارت بروید. در سفارت با افرادی که نمی شناسید صحبت نکنید. با کارکنان سفارت حرف های سیاسی یا هر گونه حرف بی ربط نزنید. کاری که باعث جلب توجه کارکنان شود، انجام ندهید. سعی کنید آرامش خود را حفظ کنید. اصل صداقت را هیچ گاه فراموش نکنید. از اطمینان کردن به افراد مختلف و سپردن مدارک تان به آن ها جدا خودداری کنید و مدارکتان را تنها تحویل مقامات سفارت بدهید.

لزوم حضور فرد متقاضی در وقت سفارت

گاهی برخی افراد سود جو از شما می خواهند تا در ازای مبلغی به جای شما در وقت سفارت آلمان حاضر شوند. فریب این افراد را نخورید. چرا که در وقت سفارت از شما انگشت نگاری خواهد شد و اگر فرد دیگری به جای شما حضور پیدا کند، کاملاً مشخص خواهد شد. هم چنین در برخی مواقع با افراد مصاحبه می شود که اگر فرد دیگری به جای شما در آن جا حضور داشته باشد، ممکن است نتواند به سؤالات پاسخ دهد.

[caption id="attachment_1212" align="aligncenter" width="780"]لزوم حضور فرد متقاضی در وقت سفارت لزوم حضور فرد متقاضی در وقت سفارت[/caption]

مشخصات سفارت آلمان در ایران

کشور آلمان خوشبختانه در تهران دارای سفارت دائم می باشد و شما می توانید کار های خودتان را در این سفارت انجام دهید. در ادامه مشخصات کلی سفارتخانه آلمان در تهران را شرح خواهیم داد:

آدرس سفارت آلمان در تهران:

تهران- خیابان فردوسی- پلاک ۳۲۰-۳۲۴

ساعات کاری سفارت:

ساعات کاری بخش کنسولگری سفارت در روز های یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۰:۳۰ می باشد.

شما برای تحویل و دریافت مدارک ویزای آلمان خود می توانید دروقت سفارت آلمان به این سفارتخانه در تهران مراجعه کنید.

[caption id="attachment_1213" align="aligncenter" width="780"]مشخصات سفارت آلمان در ایران مشخصات سفارت آلمان در ایران[/caption]

نکات مهم در وقت سفارت آلمان

در روز وقت سفارت سعی کنید، آرام و بدون استرس باشید و از کامل بودن مدارکتان مطمئن باشید. اگر مدارکتان ناقص باشد، کار شما پیگیری نخواهد شد. نکته ی دیگر این که مدارکتان باید به زبان انگلیسی یا آلمانی ترجمه شوند. در هنگام تعیین وقت سفارت بسیار دقت کنید، چرا که وقتی که گرفته اید، باطل نخواهد شد و هزینه تان برگشت نمی خورد. پس ابتدا زمان مورد نظر تان را بررسی کرده و سپس انتخاب کنید. از به همراه داشتن دوربین فیلم برداری و دوربین عکاسی در وقت سفارت آلمان خودداری کنید. حضور کودکان زیر ۱۲ سال در وقت سفارت آلمان الزامی نمی باشد.

آژانس مسافرتی سفری دیگر مجری مستقیم و بی واسطه در خصوص وقت سفارت آلمان ، ویزای آلمان و سفر به آلمان. تلفن تماس ۸۸۸۵۱۰۸۰-۰۲۱