ویزای استونی

ویزای استونی

برای ورود به کشور استونی می‌توانید هم از طریق ویزای شنگن و هم از طریق ویزای استونی وارد این کشور شوید. یکی از مسائل مهمی که برای متقاضیان ورود به کشورهای عضو شنگن وجود دارد آن است که با ویزای کشور استونی تنها قادر به سفر به استونی خواهید بود نه کشورهای عضو شنگن. ولی با اخذ ویزای شنگن از سفارت استونی می‌توانید به‌تمامی کشورهای عضو شنگن وارد شوید.

[caption id="attachment_6861" align="aligncenter" width="780"]ویزای استونی ویزای استونی[/caption]

در این بخش می‌خواهیم برخی از موارد مرتبط با ویزای استونی را موردبررسی قرار دهیم.

زمان اخذ ویزای استونی

زمان اخذ ویزای استونی حدود یک ماه و نیم یا 45 روز به طول می‌انجامد که با توجه به نوع ویزا ممکن است این زمان کمی متفاوت باشد.

مدارک ویزای استونی

برای اخذ ویزای استونی به مدارک زیر نیاز دارید:

  1. اصل پاسپورت با اعتبار حداقل 6 ماهه
  2. قطعه عکس 6 در 4 رنگی تمام‌رخ بدون روتوش با پس‌ زمینه سفید
  3. کارت ملی و شناسنامه .
  4. در صورت داشتن ملک سند مالکیت ترجمه‌شده به انگلیسی
  5. گواهی اشتغال به کار و یا جواز کسب و ثبت شرکت
  6. گواهی بازنشستگی
  7. گواهی اشتغال به تحصیل
  8. نامه تمکن مالی و گردش 6 ماه آخر سپرده بانکی
  9. رزرو بلیط هواپیما و هتل
  10. بیمه مسافرتی

مدارک موردنیاز برای سفرهای تجاری ، شرکت در کنفرانس یا دوره‌های آموزشی

  1. دعوت‌نامه رسمی از شرکت یا سازمان میزبان در استونی
  2. پروانه ثبت شرکت یا سازمان ایرانی همراه با ترجمه
  3. باید از تمام مدارکی که تحویل داده می شود یک برگ کپی تهیه کرده و در پرونده باشد فتوکپی باید بر روی برگه استاندارد  A4 (کاغذ با سایز استاندارد)
  4. گواهی رسمی به زبان انگلیسی از شرکت/ سازمان/ موسسه‌ای که در آن مشغول به کار هستید با ذکر هدف از سفر و تاریخ سفر دعوت‌نامه رسمی از شرکت/ سازمان/ موسسه  میزبان در استونی با ذکر اطلاعات دعوت‌کننده و دعوت شونده از قبیل (نام / تلفن/  نشانی و آدرس پست الکترونیکی) مدت سفر و تعهدات مالی دعوت شونده الزامی است.
  5. تأییدیه بانکی متقاضی  یا کارفرما  به زبان انگلیسی به همراه گزارش ریز کارکرد حساب بانکی مربوط به 6 ماه گذشته ولی با مشخصات انگلیسی شخص دارنده حساب
  6. سفارت ممکن است علاوه بر مدارک فوق از متقاضی درخواست مدارک دیگری نماید.

مدارک موردنیاز دیدار با اعضای خانواده

  1. حضور شخص متقاضی الزامی است.
  2. . گذرنامه معتبر و رسمی به طوریکه حداقل پس از پایان سفر همچنان و حداقل 3 ماه اعتبار داشته باشد  و دارا بودن 2 صفحه خالی در آن
  3. شناسنامه به همراه ترجمه رسمی به زبان انگلیسی و کپی از صفحات شناسنامه
  4. فرم تکمیل‌شده درخواست روادید (لطفاً فرم را قبل از حضور در سفارت تکمیل کنید و فقط امضاء فرم را در حضور مسئول دریافت مدارک انجام دهید.)
  5. درخواست‌کننده و همراهان او بایستی هرکدام فرم درخواست ویزای جداگانه تکمیل کنند.
  6. یک قطعه عکس رنگی که سایز آن باید4X6 تمام‌رخ بدون رتوش باشد و با زمینه کاملاً سفید . البته نباید از تاریخ آن بیشتر از 6 ماه گذشته باشد.
  7. فتوکپی از صفحه اول گذرنامه و از سایر صفحات پرشده با روادید و مهرها ( روی کاغذ (A4
  8. اتباع خارجی مقیم ایران باید اجازه اقامت و اجازه کار خود را ارائه دهند.
  9. دعوت‌نامه از استونی با ذکر اطلاعات دعوت‌کننده و دعوت شونده از قبیل (نام/ تلفن/نشانی و آدرس پست الکترونیکی) مدت سفر و تعهدات مالی دعوت شونده الزامی است.
  10. فتوکپی اقامت و یا پاسپورت شخص دعوت‌کننده برای روادید دیدار از اقوام و دوستان
  11. تأییدیه حساب بانکی به زبان انگلیسی با گزارش ریز کارکرد حساب بانکی مربوط به شش ماه گذشته ولی با مشخصات انگلیسی شخص دارنده حساب
  12. چنانچه شاغل هستید باید  معرفی‌نامه شغلی و آخرین فیش حقوقی به همراه ترجمه انگلیسی تهیه شود.
  13. در صورت عدم  تمایل به ارائه اصل ترجمه انگلیسی اسناد و مدارک خود باید  اصل و کپی ترجمه آن‌ها را تهیه نمایید تا سفارت پس از رؤیت اصل آن‌ها  فقط اقدام به  نگهداری از کپی آن‌ها بنماید.
  14. اجازه‌نامه  والدین درصورتی‌که متقاضی کمتر از 18 سال سن داشته باشد یا امضای والدین (هم پدر وهم مادر) در فرم درخواست روادید فرزندان

انواع ویزای استونی

در این بخش انواع ویزای استونی را برای شما معرفی می‌کنیم.

ویزای توریستی استونی

چنانچه تنها قصد سفر به نقاط دیدنی این شهر را دارید یا به‌عبارت‌دیگر با عنوان توریست به این کشور سفر می‌کنید ،ویزای توریستی را باید تهیه کنید. تور اروپا و تور استونی فرصت مناسبی برای سفر به این کشور و بازدید از آن است.

[caption id="attachment_6862" align="aligncenter" width="780"]ویزای توریستی استونی ویزای توریستی استونی[/caption]

ویزای تجاری استونی

چنانچه قصد شما از ورود به کشور استونی سرمایه‌گذاری و تجارت است می‌بایست اقدام به ویزای تجاری استونی نمایید.

[caption id="attachment_6863" align="aligncenter" width="780"]ویزای تجاری استونی ویزای تجاری استونی[/caption]

ویزای دیدار از بستگان استونی

چنانچه آشنایی در استونی دارید و تمایل به دیدار وی در این کشور را دارید می‌توانید از راه اقدام به ویزای استونی دیدار از بستگان استونی اقدام نمایید. بدین‌ صورت که فردی که آشنا یا یکی از بستگان شما است اقامت این کشور را دارد و برای شما دعوت‌نامه‌ای ارسال می‌نماید که باید توسط آفیسر مربوطه در سفارت استونی مورد تائید قرار بگیرد. پس از دریافت ویزای استونی برای دیدار بستگان خود می توانید تور اروپا و تور استونی را برای سفر به این کشور انتخاب کنید.

[caption id="attachment_6864" align="aligncenter" width="780"]ویزای دیدار از بستگان استونی ویزای دیدار از بستگان استونی[/caption]

ویزای کنفرانس استونی

چنانچه قصد شرکت در کنفرانس‌های بین‌المللی رادارید و یا مقاله‌ای سابمیت ( به ثبت رسانده اید ) کرده‌اید که لازم به حضور شما در استونی و ارائه مقاله وجود دارد ، می‌بایست اقدام به ویزای استونی از نوع ویزای کنفرانسی نمایید.

[caption id="attachment_6865" align="aligncenter" width="780"]ویزای کنفرانس استونی ویزای کنفرانس استونی[/caption]

ویزای ورزشی استونی

ورزشکاران و دست‌اندرکاران ورزشی شامل مربیان و داوران ازجمله افرادی هستند که چنانچه قصد سفر به کشور استونی را داشته باشند می‌توانند از طریق ویزای ورزشی استونی برای ورود به این کشور اقدام نمایند. در این ویزا معمولاً باید برای آفیسر سفارت استونی مشخص نمایید که خود سابقه خوداشتغالی داشته‌اید. یعنی آنکه برای سالیان زیادی که برای آنان نیز قانع‌کننده باشد فعالیت ورزشی داشته‌اید و فرد فعالی درزمینهٔ ورزشی خود بوده‌اید. همچنین باید برای اخذ ویزای استونی از این طریق برای آفیسر سفارت اثبات نمایید که بعد از ورود به این کشور فعالیت‌های خوداشتغالی‌تان را ادامه خواهید داد و منابع مالی و هزینه‌هایتان از این طریق تأمین خواهد شد.

[caption id="attachment_6866" align="aligncenter" width="780"]ویزای ورزشی استونی ویزای ورزشی استونی[/caption]

ویزای پزشکی استونی

چنانچه فردی بیمار و نیاز به مراقبت‌های ویژه دارید و قصد شما درمان بیماری فرد در کشور استونی است شما باید اقدام به اخذ ویزای استونی از نوع پزشکی نمایید. این ویزا به‌طورکلی مرتبط با خدمات بین‌المللی پزشکی در استونی و اعزام بیمار به استونی می‌باشد. این کشور در تجهیز بودن مراکز پزشکی از بهترین‌های اروپا می‌باشد و آماده‌ی پذیرش بیماران از کشورهای مختلف را داراست.

[caption id="attachment_6867" align="aligncenter" width="780"]ویزای پزشکی استونی ویزای پزشکی استونی[/caption]

ویزای هنری استونی

چنانچه شما از دست‌اندرکاران امور هنری و فرهنگی یعنی هنرمندان هستید ، می‌توانید از طریق ویزای هنری برای ورود به این کشور استفاده کنید. در این نوع ویزای استونی شما باید همانند ویزای استونی از نوع ورزشکاری ، خوداشتغالی داشته باشید. خوداشتغالی یعنی به تعداد سال‌هایی که سفارت برای شما لازم می‌بیند باید به همان تعداد سال سابقه خوداشتغالی درزمینهٔ های فرهنگی و هنری داشته باشید و باید برای آفیسر سفارت مشخص کنید که قصد شما از سفر به استونی و اخذ ویزای استونی از نوع فرهنگی ، خوداشتغالی در این کشور است و شما قادر به زندگی و مدیریت منابع مالی و هزینه‌هایتان از طریق خوداشتغالی هستید.

[caption id="attachment_6868" align="aligncenter" width="780"]ویزای هنری استونی ویزای هنری استونی[/caption]

نکات مهم در اخذ ویزای استونی

در این بخش به چند مورد که باید در اخذ ویزای کشور استونی به آن دقت کنید می‌پردازیم. اول‌ازهمه آنکه بهتر است برای ورود به این کشور و اقدام به اخذ ویزا حداقل 45 روز قبل از سفر اقدام به درخواست ویزا نمایید.  همچنین چنانچه قصد اخذ ویزای استونی از طریق سفارت فنلاند در تهران رادارید باید بدانید که سفارت فنلاند در تهران تنها ویزای شنگن صادر می‌کند و برای اخذ ویزای استونی باید حتماً و حتماً از سفارت استونی وقت بگیرید. چنانچه قصد اقامت در کشور استونی با ویزای شنگن یا ویزایی جز ویزای استونی را نیز دارید می‌بایستی بدانید که طولانی‌ترین نوع ویزای شنگن تنها 90 روز به شما اجازه اقامت در این کشور را می‌دهد.

هزینه ویزای استونی

قیمت و هزینه انواع ویزای استونی اعم از ویزای پزشکی ، ویزای هنری ، ویزای ورزشی ، ویزای دیدار بستگان ، ویزای توریستی ، ویزای کنفرانسی و ویزای تجاری باهم متفاوت است و برای اخذ هر ویزا باید به سایت مربوط به سفارت استونی مراجعه نمایید. تا میزان دقیق پرداختی شما مشخص شود.

آژانس سفری دیگر مجری مستقیم و بی واسطه در خصوص بلیط استونی، وقت سفارت استونی، ویزای استونی، تور استونی و تور اروپا میباشد. ۸۸۸۵۱۰۸۰