درباره ازمیر

درباره ازمیر

درباره ازمیر : با نزدیک شدن فصل تابستان خانواده های ایرانی به این فکر می افتند که تعطیلات خود را در کجا بگذرانند، شهر ازمیر ترکیه یکی از بهترین مکان هایی است که خانواده ها حتماً باید سری با آن بزنند. شهر ازمیر بعد از استانبول و آنکارا سومین شهر بزرگ کشور ترکیه محسوب می‌شود. شاید برای خیلی از شما پیش آمده باشید که با سفر به ترکیه فقط سفر خود به استانبول و آنتالیا را خلاصه کنید اما شهر ازمیر جاذبه هایی دارد که نباید آن را از دست بدهید. در ادامه به معرفی استان ازمیر، ویژگی ها و جاذبه های این شهر دیدنی می پردازیم.

استان ازمیر ترکیه

استان ازمیر یکی دیگر از استان های بزرگ کشور ترکیه است که شهر ازمیر مرکزیت این استان را دارد. استان ازمیر را به عنوان استانی بندری، تجاری و صنعتی می شناسند، به همین دلیل سالیانه کنفرانس ها و نمایشگاه هایی در این زمینه ها در شهر ازمیر برگزار می‌شود. دانشگاه اژه و دانشگاه دوکوز ایلول از دانشگاه های معتبر کشور ترکیه هستند که در استان ازمیر واقع شده‌اند و این فرصت را برای دانشجویان کوشای ایرانی ایجاد می کند که علاوه بر حضور در یک دانشگاه معتبر در یک استان زیبا و دیدنی زندگی جدید خود را شروع کنند.

[caption id="attachment_165" align="aligncenter" width="780"]درباره ازمیر 
درباره ازمیر[/caption]

 استان ازمیر ترکیه مانند سایر استان ها به دریا نزدیک است، شهر ازمیر به سواحل زیبای دریای اژه منتهی می‌شود و همین امر خود زمینه ساز ایجاد هزاران جاذبهٔ توریستی در این شهر شده است. آثار تاریخی بی مانند، چشمه های آب معدنی، شهرهای تاریخی افس و ترووا از مکان های دیدنی استان ازمیر به شمار می‌روند. سواحل ماسه اژهٔ ازمیر با باغ های زیتون و پرتگاه های سنگی محصور شده است و تصویری بی بدیل خلق کرده است. فستیوال های هنری که در ماه های مختلف در شهر ازمیر برگزار می‌شود بهترین فرصت برای بازدید گردشگران هنردوست از این شهر و فستیوال‌ها است.

جاذبه های گردشگری ازمیر ترکیه

شهر ازمیر مانند دیگر شهرهای ترکیه از تاریخ و هنرهای باستانی بسیاری بهره برده است و از طرف دیگر به لطف پیشرفت های سال های اخیر تفریحگاه‌های مدرنی نیز در سرتاسر شهر افتتاح شده است و همهٔ این ویژگی ها دست به دست هم داده که این استان را یکی از بهترین تفرجگاه ها برای توریست‌های خوش سلیقه تبدیل کند. میدان کوناک (Konak)، آسانسور ازمیر، خیابان آلسانکاک، بازار کمرالتی (kemeralti)، حیسار، قلعه کادیفکاله، ساحل فوکا، ساحل دیلیکی، ساحل یورلا و ساحل سفیری هیسار و ... از جاذبه ها تاریخی و طبیعی شهر ازمیر هستند که ارزش دیدن را دارند.

 

[caption id="attachment_166" align="aligncenter" width="780"]درباره ازمیر 
درباره ازمیر[/caption]

بازار کمرالتی

اگر می خواهید اصالت و فرهنگ غنی یک شهر و کشور را متوجه شوید حتماً باید از بازارهای سنتی آن‌ها دیدن کنید آن وقت است که احساس نزدیکی خاصی با تاریخ و فرهنگ آن کشور پیدا می‌کنید. بازار کمرالتی (kemeralti) یکی از همین بازارهای قدیمی است که در شهر ازمیر واقع شده است، کمرالتی با عرضه کردن سوغاتی‌های سنتی و یادگاری های کمیاب و دیدنی باعث شده این بازار به مکانی دوست داشتنی برای توریست‌ها مبدل شود. اگر از پرسه زدن در فروشگاه های مدرن خسته شدید و به دنبال یک مکان ناب می‌گردید حتماً قدمی در این بازار بزنید و از غذاهای خوشمزه دریایی و کافه های ناب آن لذت ببرید.

[caption id="attachment_167" align="aligncenter" width="780"]درباره ازمیر 
درباره ازمیر[/caption]

روستای شیرینجه

متأسفانه با گسترش شهرها، آپارتمان ها جایگزین طبیعت سرسبز شده است اما روستاها همیشه اصالت خود را حفظ کرده‌اند؛ روستای بهشتی شیرینجه (Şirince) یکی از این روستاها است. با سفر به روستای شیرینجه انگار به یک دنیای دیگر پا گذاشته‌اید، طبیعت بکر و دست نخورده، خانه‌های روستایی زیبا، کوچه‌های قدیمی و باصفا همگی ترکیبی را درست کرده که انسان را در همان نگاه اول محصور می‌کند. اگر به دنبال آرامش هستید باید این روستا را در لیست خود قرار دهید، مردمان پاک و صمیمی این روستا با غذاهای محلی ترکی و نان‌های تنوری میزبان شما گردشگران عزیز خواهند بود.

[caption id="attachment_168" align="aligncenter" width="780"]درباره ازمیر 
درباره ازمیر[/caption]

پاموکاله

شهر ازمیر از جاذبه های طبیعی چیزی کم ندارد، پاموکاله (Pamukkale) یکی از دیدنی‌ترین جاذبه های طبیعی است که با دیدنش انگشت به دهان خواهید ماند. پاموکاله در زبان ترکی به معنای قلعه های پنبه‌ای شکل است، این منطقهٔ بکر از طریق جریان یافتن چشمه‌های آب گرم که از خود رسوبات کربنات بجا می گذارند، شکل گرفته و در گذر زمان منظره‌ای شگرف به جا مانده است. بر اثر این رسوبات پلکان هایی ایجاد شده که در آن‌ها آب های گرم جاری است، قسمت شگفت انگیز این رسوبات پلکانی رنگ های چشم نواز آبی کمرنگ و سفید آن است که به شما این حس را می‌دهد که انگار در یک دشت برفی قرار دارید.

[caption id="attachment_168" align="aligncenter" width="780"]درباره ازمیر 
درباره ازمیر[/caption]

منطقه Kordonboyu

اگر به دنبال مکانی هستید که از تجربهٔ خرید کردن لذت برده و هم از آفتاب گرفتن در کنار ساحل های زیبای شهر ازمیر نهایت بهره را ببرید، بهترین مکان برای شما منطقهٔ Kordonboyu است، این مکان یک پکیج کامل از مراکز خرید و ساحلی را در خود جای داده است. بهترین مراکز خرید شهر ازمیر در این منطقه واقع شده است که به راحتی می توانید جنس های اصل و برند را در این مراکز خرید پیدا کنید.

طبیعی است که بعد از خرید کردن باید به دنبال جایی برای رفع خستگی باشید، با تجربهٔ کالسکه سواری در Kordonboyu برای دقایقی از کرختی و خستگی رهایی پیدا می کنید و سپس می توانید به رستوران های ساحلی بی نظیر این منطقه بروید و یک دل سیر از غذاهای لذیذ ترکی و دریایی میل کنید.

هتل های معروف ازمیر

به طور قطع اگر بخواهید مدتی در شهر ازمیر بگذرانید باید به دنبال مکان اقامتی بگردید، هتل های مجهز و زیبا در این شهر کم نیستند. هتل سوئیسوتل‌گرندای، کران پلازا ازمیر، کایا ازمیر ثرامال، هتل مونپیک ازمیر، هتل مونپیک ازمیر، هتل پالم سیتی، هیلتون ازمیر، هتل کیلیم ازمیر، کایا پرستیژ، هتل ازمیر پلاس، رامادا پلازا ازمیر، هتل اکسان، هتل سوسوزلوآتلانتیس، هتل بایلن بسمان، هتل گویزل ازمیر و هتل بلانکا از هتل های معتبر در شهر ازمیر به شمار می روند که خدمات و سرویس های فوق العاده و لوکسی ارائه می دهند.

مراکز خرید شهر ازمیر

مراکز خرید یکی از مکان هایی است که همیشه گردشگران به سمت خود می کشاند. شهر ترکیه را می توان به عنوان یکی از بزرگترین مراکز فروش پوشاک دانست که سالیانه هزاران تاجر لباس و گردشگر را جذب می کند، شهر ازمیر نیز از این قاعده مستثنا نیست و ده ها مراکز خرید شیک و امروزی دارد که باید به آن ها سری بزنید. اسکله کوناک (Konak)، مرکز خرید بالکووا (Balcova)، ای جی ای (EGE)، کیپا (Kipa)، بارنووا (Bornova) از مراکز خرید معروف شهر ازمیر هستند، البته مراکز خرید واقع در منطقه آلسانژاک (Alsancak) نیز فروشگاه های معمولی و برندهای متعددی دارد که می توانید در آن هر چیزی که فکرش را بکنید پیدا نمایید.

رستوران های ازمیر ترکیه

مگر می شود به شهر ازمیر ترکیه سفر کنید و از غذاهای آن نچشید؟! این شهر بزرگ پر از رستوران های رنگارنگ که می کوشند با ارائه بهترین غذاها گردشگران را به خود جذب کنند، اما اگر به دنبال بهترین رستوران ها هستید باید حتماً به رستوران Akinin Yeri، رستوران دنیز (Deniz)، رستوران Mavra، رستوران Pizzeria Venedik، رستوران Tavaci Recap Usta، رستوران Yengec سری بزنید. اگر عاشق کافه گردی و شیرینی خوردن هستید کافه La Cigale، کافه قنادی Sevinc Pastanesi، قنادی Rumeli Pastanesi و کافه قنادی Reyhan Pastanesi را از دست ندهید.

[caption id="attachment_169" align="aligncenter" width="780"]درباره ازمیر 
درباره ازمیر[/caption]