باغ تویلری پاریس

باغ تویلری پاریس

باغ تویلری پاریس که در مرکز شهر پاریس قرار گرفته است یکی از زیباترین، معروف ترین و مفرح ترین باغ های کشور فرانسه است. باغ تویلری مکانی مناسب برای علاقه مندان به حیطه های فرهنگ و هنر و تاریخ می باشد. از باغ تویلری پاریس در ادبیات فرانسه هم یاد شده است. در رمان دزیره، نویسنده از باغ تویلری به عنوان محل مورد علاقه پیاده روی ناپلئون و ژوزفین نام می برد. همچنین برای پیاده روی های رمانتیک باغی جالب توجه و رویایی قلمداد می شود. این باغ در گذشته جزء باغ های سلطنتی فرانسه محسوب می شد؛ اما امروزه باغی برای بازدید و گشت و گذار عموم مردم و گردشگران می باشد. تور اروپا و تور پاریس می تواند فرصت مناسبی برای علاقمندان به پاریس باشد. بسیاری نیز هر ساله با استفاده از تور فرانسه بع این کشور زیبا سفر می کنند.

[caption id="attachment_6754" align="aligncenter" width="780"]باغ تویلری در پاریس باغ تویلری در پاریس[/caption]

باغ تویلری و جذابیت های گردشگری همسوی آن

باغ تویلری پاریس از یک سو به میدان کنکورد پاریس و از سوی دیگر به موزه لوور متصل شده است. همچنین در فاصله‌ اندکی نسبت به رودخانه سن، خیابان شانزه لیزه، طاق پیروزی کاروسل (به عنوان ورودی باغ تویلری) در باغ های کاروسل، خیابان ریوولی که از معروف ترین خیابان های پاریس است، ساختمان ابلیسک، کاخ یا همان اپرای گارنیه، کاخ رویال و موزه اورسی قرار دارد. از مکان هایی که توصیه می شود طی بازدید از این باغ حتماً به آن ها سری بزنید ساختمان موزه اورنجری و موزه گالری ملی ژودوپوم است که در آن ها آثار هنری ارزنده ای از نقاشانی معروف همچون کلود مونه نگهداری می شود. تور اروپا و تور پاریس بهترین فرصت برای دیدن این شهر زیبا و بیادماندنی است.

[caption id="attachment_6749" align="aligncenter" width="780"]باغ تویلری و جذابیت های گردشگری همسوی آن باغ تویلری و جذابیت های گردشگری همسوی آن[/caption]

چرا باغ تویلری، تویلری نام گرفت؟

نام باغ تویلری پاریس در زبان فرانسه به کوره آجرپزی و در مواردی به کاشی معنا می شود. البته این نامگذاری از آنجا سرچشمه می گیرد که در دروان قرون وسطی زمین این باغ در اختیار صنف کاشی سازان بوده و کارخانه های ساخت کاشی و سفالگری در این زمین وجود داشتند؛ که بعدها این ساختمان ها تخریب و زمین آن به کاخ و باغ تویلری تغییر کاربری داده شد؛ نام تویلری هم از فعالیتی که در این کارخانه ها انجام می شده نشئت گرفته است.  امروزه گردشگران بسیاری برای دین این جاذبه ها با استفاده از تور اروپا و تور پاریس به این کشور سفر می کنند.

[caption id="attachment_6750" align="aligncenter" width="780"]چرا باغ تویلری، تویلری نام گرفت؟ چرا باغ تویلری، تویلری نام گرفت؟[/caption]

باغ تویلری و میزبانی پر و پیمان از گردشگران

باغ تویلری از فضای سبز بسیار زیبایی برخوردار است و در زیباسازی آن از مجسمه هایی که هرکدام در برهه ای از تاریخ کشور فرانسه به تزئینات باغ افزوده شدند، بهره گیری شده است. همچنین باغ شامل یک چرخ و فلک بزرگ می باشد که البته اکنون از کار افتاده است و صرفاً به عنوان یک المان باقی مانده از دوره های قبل تاریخ فرانسه، در باغ خودنمایی می کند.

[caption id="attachment_6751" align="aligncenter" width="780"]باغ تویلری و میزبانی پر و پیمان از گردشگران باغ تویلری و میزبانی پر و پیمان از گردشگران[/caption]

در باغ تویلری پاریس هر ساله برنامه های متنوعی برگزار می شود که مورد توجه بسیاری از بازدیدکنندگان قرار می گیرد. از جمله‌ این برنامه ها، رویداد شهربازی سالانه است که طی مدت مشخصی از ماه ژوئن تا اوت برگزار می شود و از ویژگی های بارز شهربازی سالانه این است که بصورت سیار و شامل ترن هوایی، سرسره‌ی آبی، چرخ و فلک، بازی ‌های جایزه‌ دار و ... می باشد. همچنین جشنواره تویلری پاریسی از دیگر مراسماتی است که هر ساله در فاصله زمانی ماه جون تا آگوست برپا می شود. برای اطلاع افرادی که کشور فرانسه را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب می کنند، ذکر این نکته ضروری است که تورهای رایگان برای باغ تویلری در فرانسه برنامه ریزی و این تورها در فاصله ماه مارس تا دسامبر اجرا می شوند.

چگونه خود را به باغ تویلری برسانید؟

همچنین به منظور دسترسی به باغ تویلری پاریس پاریس، امکانات حمل و نقل عمومی نظیر شبکه حمل و نقل سریع منطقه ای C (ایستگاه موزه اورسی)، مترو خط ۱ (ایستگاه تویلری یا کنکورد)، مترو خطوط ۱ و ۷ (ایستگاه کاخ سلطنتی- موزه لوور)، مترو خطوط ۸ و ۱۲ (ایستگاه کنکورد) و مترو خط ۱۴ (ایستگاه هرم لوور) برای جابجایی مسافران در نظر گرفته شده اند.

تاریخ باغ تویلری و کاخ آن

باغ تویلری که از قدیمی ترین باغ های کشور فرانسه است تاریخچه ای دور و دراز دارد و اتفاقات کوچک و بزرگ بسیاری را به خود دیده است. در ادامه به مختصری از تاریخ شکل گیری این باغ تا به امروز اشاره می کنیم:

در سال ۱۵۶۴ یعنی چند سال پس از فوت هنری دوم (در سال ۱۵۵۹)، همسرش ملکه کاترین دومدیچی با حمایت پادشاه جدید فرانسیس دوم و خاندان سلطنتی، تصمیم گرفت کاخ تویلری را در پشت دیوارهای چارلز پنجم در نزدیکی موزه لوور احداث کند. در آن زمان باغ تویلری پاریس که یک باغ خصوصی و سلطنتی بود، وسیع ترین و جذاب ترین باغ در کشور فرانسه محسوب می شد.

در سال ۱۶۰۸ توسط هنری چهارم عناصری همچون یک پیاده رو سرپوشیده برای قدم زدن خانواده سلطنتی، یک دریاچه مصنوعی و یک فواره آب درون دریاچه به باغ اضافه شد.

در سال ۱۶۱۰ در دوره حکمرانی لوئی سیزدهم، در بخش شمالی باغ، مکانی برای ساخت مدرسه آموزش سوارکاری، اسطبل و همچنین محیطی سرپوشیده برای اسب سواری در نظر گرفته شد.

پس از اتمام ساخت کاخ ورسای و طراحی فضای سبز آن توسط آندره لونوتر که طراح ماهر و معروف کاخ تویلری هم بود، لوئی چهاردهم برای اقامت به کاخ ورسای نقل مکان کرد و اینگونه کاخ و باغ تویلری پاریس متروکه شدند و تنها کاربری باغ برای تجمعات مردم شهر و اجرای مراسمات تئاتر بود.

طی انقلاب فرانسه که در سال ۱۷۸۹ روی داد خاندان سلطنتی توسط مردمی که به کاخ ها هجوم آورده بودند رانده شدند و کاخ تبدیل به اقامتگاه ناپلئون بناپارت شد. سپس در جنگ کمون پاریس که در سال ۱۸۷۱ اتفاق افتاد با کشته شدن ناپلئون، مردم کاخ تویلری را به دلیل اینکه سمبل اشرافی گری و پادشاهی بود در آتش سوزاندند و تنها ویرانه ای از کاخ باقی ماند.

[caption id="attachment_6753" align="aligncenter" width="780"]تاریخ باغ تویلری و کاخ آن تاریخ باغ تویلری و کاخ آن[/caption]

در زمان ناپلئون سوم درون باغ تویلری پاریس دو ساختمان برای انجام مراسمات و جشن ها احداث شدند؛ که امروزه این دو ساختمان به ساختمان موزه های هنرهای معاصر (موزه گالری ملی ژودوپوم) و هنرهای مدرن (موزه اورنجری) تبدیل شده اند و مورد بازدید گردشگران بسیاری قرار می گیرند.

آژانس سفری دیگر مجری مستقیم در خصوص بلیط پاریس، تور پاریس بلیط فرانسه، وقت سفارت فرانسه، ویزای فرانسه، تور فرانسه و تور اروپا 88851080-021.