درباره اسپانیا

درباره اسپانیا

درباره اسپانیا ، کشورى با رتبه و رکوردشکنى در زمینه گردشگرى و جذب توریست است . این کشور منحصر به فرد در جنوب غرب قاره ى اروپا واقع شده است و یکى از اعضاى کشور هاى معاهده شنگن و اتحادیه ى اروپا محسوب مى شود. کشور اسپانیا با فرهنگ کهن و اصیل خود در کنار جاذبه هاى طبیعى بیشمارش ، به یکى از کشور هاى مشهور و معروف اروپا تبدیل شده است. همراه با ما باشید تا در ادامه به معرفى کشور اسپانیا بپردازیم :

[caption id="attachment_117" align="aligncenter" width="780"]درباره اسپانیا
درباره اسپانیا[/caption]

معرفى کشور اسپانیا:

اسپانیا کشورى داراى جمعیت در حدود 46 میلیون و ۳۵۰ هزار نفر است. این کشور از جنوب و شرق با دریای مدیترانه و جبل الطارق، از شمال و شمال شرق با کشور فرانسه، آندورا و خلیج بیسکای و از غرب و شمال غرب با کشور پرتغال و اقیانوس اطلس همسایه مى باشد. پایتخت این کشور ، شهر مادرید است. به سبب اینکه مرز های شرقی این کشور با دریای مدیترانه و مرزهای غربی این کشور با اقیانوس اطلس  همسایه هستند ، سواحل شنى و دریاى نیلگون فوق العاده اى را در کشور اسپانیا ایجاد کرده است. جزایر بی نظیرى در کشور زیباى اسپانیا وجود دارد از این جزایر می توان به جزایر بالئاری در دریای مدیترانه و جزایر قناری در اقیانوس اطلس اشاره کرد. جزایر غیر مسکونی بسیارى نیز در سمت مدیترانه‌ای تنگه جبل‌الطارق وجود داشته که متعلق به کشور اسپانیا است .

[caption id="attachment_112" align="aligncenter" width="780"]درباره اسپانیا
درباره اسپانیا[/caption]

تاریخچه کشور اسپانیا:

تاریخ این کشور مربوط به به قرون وسطی است و قانون اساسی دموکراتیک فعلی این کشور مربوط به سال 1978 مى باشد. تاریخ کشور اسپانیا نسبت به دیگر نقاط این کشور متفاوت است و داراى فراز و نشیب هاى بسیار است. کشور اسپانیا در تاریخ خود با کارتاژین ها و رومی ها مبارزه داشته است و در دوره اى نیز اعراب آن را فتح کرده اند و سپس پادشاهان کاتولیک در کشور اسپانیا آن را تبدیل به قدرتمندترین امپراطوری جهان کردند. همچنین کشور اسپانیای امروز داراى حکومت دموکراتیک و  پارلمانی تحت قانون اساسی پادشاهی است.

جغرافیا و آب و هواى کشور اسپانیا:

درباره اسپانیا داراى مساحت در حدود ۵۰٦٠٠٠ کیلومتر مربع مى باشد و بلندترین نقطه در این کشور قله آتش فشانی تید در جزایر قناری مى باشد. درباره اسپانیا در ناحیه ى شمالى دارای آب و هوای معتدل است در حالى که در بخش های مرکزی، جنوبی و شرقی آب و هوای مدیترانه ای دیده مى شود. در کوه های مرتفع پیرنه این کشور آب و هوای سرد کوهستانی مشاهده مى شود و بیشترین میزان باران نیز در بخش شمال و شمال غربی کشور وجود دارد. اگر قصد سفر به این کشور را دارید بهترین زمان سفر به درباره اسپانیا در بهار و پاییز است در این زمان آب و هواى مطبوع براى سفر به کشور اسپانیا وجود دارد.

[caption id="attachment_113" align="aligncenter" width="780"]درباره اسپانیا
درباره اسپانیا[/caption]

مذهب و زبان مردم کشور اسپانیا:

در حدود ۹۷ درصد جمعیت این کشور مسیحی مى باشند و البته گروه های کوچکى از پروتستان، یهودی و مسلمان نیز در این کشور مشاهده مى شود و زبان اکثر مردم اسپانیایی زبان کاستیلین است و همچنین زبان کاتالانی در شمال شرقی، زبان گالیسین در شمال غربی و زبان باسک در قسمت های شمالی نیز مشاهده مى گردد.

[caption id="attachment_116" align="aligncenter" width="780"]درباره اسپانیا 

جاذبه هاى گردشگرى و طبیعى کشور اسپانیا:

اسپانیا کشورى با قدمت 2000 ساله است که جاذبه هاى تاریخى و باستانى بسیارى در این کشور دیده مى شود و نشان دهنده تاریخ و فرهنگ متمدن و غنى این کشور است. کاخ سلطنتی مادرید در پایتخت کشور اسپانیا ،پارک گوئل، عمارت زیباى بارسلون، بیمارستان صلیب مقدس و سنت پاول، کلیسای ساگرادا فامیلیا، قصر موسیقی کاتالونیایی، موزه ملی هنر و... تنها بخشى از جاذبه هاى خیره کننده کشور اسپانیا است.

همچنین در طبیعت کشور اسپانیا مکانهای دیدنی و سرسبز بسیارى وجود دارد که چشم هر بیننده ای را خیره می کند. از زیباترین مناطق کشور اسپانیا به رشته کوه هاى مولهاسن (Mulhacen) ، پارک ملی Teide ، مسیر GR92، ساحل کاستا براوا ، قله پنالارا (penalara) ، مسیر کامینیتو دل ری (Caminito Del Rey)، مالاگا میتوان اشاره کرد.

[caption id="attachment_115" align="aligncenter" width="780"]درباره اسپانیا
درباره اسپانیا[/caption]

غذاهای کشور اسپانیا:

در کشور اسپانیا بیش از هر چیز روغن زیتون و ادویه ى زعفران در غذاها استفاده مى گردد. ترکیب برنج و نان به همراه فلفل در غذاهاى اسپانیایى به چشم می خورد. ماریسکوس یا ظرفى از صدف از غذاهاى مشهور و لذیذ اسپانیا است. کشور اسپانیا داراى غذاهاى بسیار براى ذائقه هاى مختلف است. کالامارس ان سوتینتا یا ماهى مرکب ، پسکایتو فریتو، یا ماهى سرخ شده ، گازپاچو اندلوز یا سوپ سرد و امپاناداس گایگاس یا کلوچه گوشی ، از غذاهاى پر طرفدار این کشور منحصر به فرد محسوب مى شوند.شاید بتوان گفت غذاهای اسپانیایی با ذائقه مردم ما نیز بسیار نزدیک است.