تور ایتالیا

تور ایتالیا

ایتالیا، کشوری واقع در جنوب اروپاست که در اولین نظر به دلیل شباهت به چکمه مورد توجه قرار می گیرد و آن را به کشور چکمه ای معروف کرده است. جاذبه های توریستی ایتالیا، این کشور کوچک و پرجمعیت را به یکی از قطب های مهم گردشگری تبدیل کرده که هرساله گردشگران بسیاری را از طریف تور ایتالیا جذب کرده و مقصد بسیاری از تورهای مسافرتی قرار می گیرد. 

کشور چکمه ای

شبه جزیره ایتالیا واقع شده در جنوب قاره اروپا، کشوری کوچک اما پرجمعیت می باشد که دارای آب و هوای معتدل فصلی می باشد. آب و هوای ایتالیا متغیر بوده و دما از صفر درجه از کوه های آلپ تا 12 دجه در سیسیل می رسد و در تابستان ها دمای هوا به 20 تا 30 درجه نیز می رسد

علاوه بر شبه جزیره ایتالیا که یکپارچه متصل است، این کشور دارای دو جزیره سیسیل و ساردینی نیز می باشد که در دریای مدیترانه واقع شده اند. زبان رسمی کشور ایتالیا، ایتالیایی می باشد و واحد پولی این کشور یورو است. اکثر جمعیت این کشور نیز مسیحی می باشند. پایتخت این کشور، شهر رم می باشد که به عنوان پایتخت فرهنگ و هنر در دنیا شناخته می شود و یکی از بی نظیرترین جاذبه های توریستی ایتالیا می باشد که اولین مقصد برای تور ایتالیا در این کشور محسوب می شود.

نقش رم در گردشگری ایتالیا

در میان جاذبه های توریستی ایتالیا، رم را می توان از زیباترین و پرطرفدارترین مکان های توریستی دانست. در سفر با تور ایتالیا، یکی از مناطق دیدنی که به هیچ وجه نباید از دست داد پایتخت این کشور، یعنی رم است. در دنیا رم به عنوان پایتخت فرهنگ و هنر شناخته می شود و به دلیل داشتن میراث های فرهنگی و جاذبه های طبیعی فراوان، یکی از مهم ترین جاذبه های توریستی ایتالیا می باشد. 

رم با تاریخچه ای 2500 ساله دارای جاذبه های توریستی فراوانی است و زیبایی و اصالت این شهر مثال زدنی است. در نقاط بسیاری از این شهر شما شاهد مجسمه های زیادی هستید که شاهکار هنرمندانی مانند میکل آنژ، داوینچی و هنرمندان بیشمار این کشور می باشد که نقش مهمی در ایجاد جاذبه های توریستی ایتالیا داشته اند.

از جاذبه های توریستی ایتالیا که در سفر با تور ایتالیا شهر رم حتما باید از آن ها دیدن کرد  می توان به مکان های زیر اشاره کرد:

آمفی تئاتر کولوسئوم

یکی از بی نظیرترین جاذبه های توریستی ایتالیا، آمفی تئاتر کلوسئوم با معماری زیبا و حیرت انگیز است که نشان دهنده فرهنگ و تاریخ این کشور نیز می باشد. این آمفی تئاتر بزرگترین تماشاخانه در امپراطوری رم بوده که ساخت آن در سال 80 میلادی به پایان رسیده و با وجود تمام صدماتی که به آن وارد شده، همچنان به عنوان نماد بزرگی و شکوه امپراطوری رم محسوب می شود.

دلیل شهرت کولوسئوم به عنوان یکی از محبوب ترین جاذبه های توریستی ایتالیا، علاوه بر معماری و سازه شکوهمند و زیبای این اثر تاریخی، این موضوع است که این مکان به عنوان آمفی تئاتری برای تماشای نبرد گلادیاتورها با یکدیگر یا با حیوانات وحشی مورد استفاده قرار می گرفته است. 

این آمفی تئاتر بیضی شکل دارای قطرهایی به طول 188 و 156 متر می باشد و ارتفاع آن 48 متر می باشد.

رومن فروم

رومن فروم از جاذبه های تاریخی ایتالیا می باشد که در شهر رم واقع شده است. رومن فروم که از پربازدید ترین جاذبه های توریستی ایتالیا در سفر با تور ایتالیا به شمار می رود، مکانی برای اجرای نمایش ها، محل ایجاد مقبره های باشکوه ، ساخت کلیساها و نواحی پر جنب و جوش عمومی بوده است. این مکان دارای سه طاق بنا بوده که امروزه یکی از آن ها به طور کامل تخریب شده و اثری از آن وجود ندارد. همچنین مقبره ژولیوس سزار در این مکان قرار دارد که از محبوب ترین جاذبه های توریستی ایتالیا می باشد.

قلعه سنت آنجلو

قلعه فرشته مقدس یا همان قلعه سنت آنجلو ساختمانی مدور و استوانه ای شکل که بر روی رود تیبر در شهر رم قرار دارد، از دیدنی ترین جاذبه های توریستی ایتالیا در سفر با تور ایتالیا می باشد. این قلعه به عنوان یک آرامگاه برای امپراطورها و خانواده هایشان ساخته شد اما امروزه به عنوان موزه مورد استفاده قرار می گیرد. معماری خاص و جالب این قلعه هر ساله گردشگران فراوانی را برای بازدید از این قلعه مشتاق می سازد.

کلیسای سن پیتر

کلیسای سن پیتر واقع در واتیکان شهر رم از بزرگترین کلیساهای جهان است. علاوه بر بزرگی، دلیل دیگری که این کلیسا را در زمره یکی از پربازدید ترین جاذبه های توریستی ایتالیا قرار داده این است که این بنا یکی از شاهکارهای میکل آنژ از هنرمندان بزرگ ایتالیا می باشد. درون این کلیسا آثار هنری بسیاری مانند مجسمه ها و تابلوهای نقاشی از هنرمندان مشهور ایتالیایی قرار دارد.

یکی از جاذبه های توریستی ایتالیا در این کلیسا نیز مجسمه های حواریون است که به صورت نیم دایره در اطراف در ورودی این کلیسا نصب شده است. همچنین بر اساس عقاید کاتولیک، این کلیسا محل دفن پیتر مقدس، یکی از حواریون مسیح و اولین پاپ می باشد در سفر با تور ایتالیا و یا تور اروپا می توانید از ین جاذبه های توریستی دیدن کنید.

ونیز، شهر عابرین پیاده

ونیز شهری در شمال ایتالیاست که در میان دریای آدریاتیک قرار گرفته و از محبوب ترین و پربازدید ترین جاذبه های توریستی ایتالیا می باشد. این شهر متشکل از جزیره هایی کوچک است که به وسیله کانال هایی از هم جدا شده اند و رفت و آمد در آن به وسیله قایق صورت می گیرد. دلیل دیگری که ونیز را به یکی از جاذبه های توریستی ایتالیا تبدیل کرده برگزاری کارناوال های متعددی است که در این شهر صورت می پذیرد. از جمله جشن های ونیز که در ماه فوریه گردشگران زیادی را از طریق تور ایتالیا و تور اروپا به این شهر می کشاند و از جاذبه های توریستی ایتالیا محسوب می شود، جشن بالماسکه است که در بین گردشگران محبوبیت زیادی دارد.

از دیگر جاذبه های ایتالیا در سفر با تور ایتالیا که در ونیز وجود دارد این است که شما هیچ خودرویی در این شهر مشاهده نمی کنید و به همین دلیل این شهر نام شهر عابرین پیاده را به عنوان تنها شهری که در آن ماشین تردد نمی کند به خود اختصاص داده است.

برج پیزا

برج پیزا واقع در شهر پیزا یکی از قدیمی ترین و جالب ترین جاذبه های توریستی ایتالیا می باشد که دارای 56.70 متر و 14500 تن جرم است. این برج در ایالت توسکنی شهر پیزا واقع شده است و قدمت آن به دوره رنسانس بازمی گردد. هدف از ساخت این برج قرار دادن یک ساعت بزرگ بر بالای آن و تحت تاثیر قرار دادن برج سینت مارک بود اما بعد از ساخته شدم سه طبقه از این برج ، به دلیل سست بودن پایه های آن انحراف پیدا کرد و ساخت آن 176 سال به طول انجامید. 

تا امروزه نیز هرسال بر میزان انحراف این برج افزوده می شود به طوری که احتمال می رود تا 80 سال دیگر سقوط کند اما باز هم زیبایی این برج و معماری جالب و همچنین کج بودن آن، این برج را یکی از جالب ترین جاذبه های توریستی در سفر با تور ایتالیا ساخته است.

 

فلورانس، زادگاه هنر

فلورانس، پایتخت هنر ایتالیا یکی از گردشگر پذیرترین جاذبه های توریستی ایتالیا می باشد. دوره ی رنسانس در شهر فلورانس شکل گرفته و ژولیوس سزار نیز در این شهر به دنیا آمده است. فلورانس یکی از پرجمعیت ترین شهر های ایتالیاست و به دلیل هنر و معماری و مجسمه سازی بی نظیر خود نیز به عنوان یکی از محبوب ترین جاذبه های توریستی ایتالیا در سفر با تور ایتالیا و یا تور اروپا شناخته می شود.

علاوه بر جاذبه های تاریخی بی شماری که در این شهر وجود دارد، این شهر دارای جاذبه های طبیعی بسیاری نیز می باشد و قرار گرفتن این شهر در دره ی کوه و در کنار رود آرنو و همچنین داشتن آب و هوایی معتدل و دلنشین بر محبوبیت این شهر به عنوان یکی از جاذبه های توریستی ایتالیا افزوده است.

از دیدنی های با شکوهی که در فلورانس وجود دارند می توان به کلیسای سنتا ماریا دل فیوره، کلیسای سن لورنزو، گالری اوفیتسی، موزه آکادمیا، قصر پیتی، قصر وچیو، پل وچیو، میدان سینیوریا، تپه میکل آنژ، میدان میکل آنژ، کلیسای سنتا کروچه، موزه برجلو  و فواره پیتون اشاره کرد.

 

غذای ایتالیایی یکی از جاذبه های توریستی ایتالیا

غذای ایتالیایی از سایر غذاهای اروپایی متفاوت است و می توان آن را به عنوان یکی از جاذبه های این کشور به شمار آورد. غذاهای ایتالیایی بسیار متنوع هستند و می توانند هر سلیقه ای را به سمت خود معطوف کنند. یکی از معروف ترین غذاهای ایتالیایی پیتزاست که در سرتاسر دنیا شناخته شده و محبوب می باشد. پیتزا غذایی مورد علاقه تمام سنین و تمام کشورهاست که در اکثر نقاط جهان بسیار پرطرفدار و محبوب نیز می باشد. پیتزا به صورت امروزی برای اولین بار در شهر ناپولی واقع در ایتالیا در ظرف هایی مخصوص پخت می شد.

از دیگر غذاهای مشهور ایتالیا می توان پاستا، لازانیا، فریتاتا، فتوچینی، ترنته، پولنتا و... را نام برد.

آژانس سفری دیگر مجری مستقیم در خصوص تور ایتالیا، ویزای ایتالیا، وقت سفارت ایتالیا و تور اروپا   88851080-021