تور یونان

تور یونان

کشور یونان یکی از توریست پذیرترین مکان‌های گردشگری با بناهای باستانی و مدرن مثل موزه های دوران باستان و بیزانس و سایت‌های باستان شناسی و غیره است که تمامی آن‌ها نشانه های فرهنگ غنی این کشور است، پایتخت این کشور شهر آتن است که دارای جمعیتی بالغ بر ۳ میلیون نفر می باشد و پرجمعیت ترین شهر کشور یونان به حساب می‌آید که با استفاده از تور یونان و تور اروپا می توانید از این شهر دیدن کنید. علاوه بر این شهر آتن دارای یکی از بزرگ‌ ترین بندرهای کشور یونان است. جالب است بدانید که زندگی روستایی در این شهر بسیار گسترده است هرچند که بیش از نیمی از جمعیت آتن به عنوان طبقه شهری محسوب می‌شوند. همه این ها باعث شده است که مردم این شهر، روابط بسیار احساسی و عاطفی با یکدیگر داشته باشند.

یونان از لحاظ جغرافیایی

کشور یونان جنوبی ترین کشور در اروپا می باشد در اطراف این کشور جزیره های زیادی وجود دارد که تعداد آن ها از سه هزار نیز تجاوز می کند. این جزایر در ناحیه شرق مدیترانه این کشور مساحتی به اندازه ۱۳۱۹۴۰ کیلومتر مربع دارند و این کشور با کشورهایی مثل آلبانی، ترکیه، جمهوری یوگوسلاوی و بلغارستان همسایه است، آب و هوای این منطقه به طور میانگین مدیترانه ای با زمستان های خفیف و تابستان های گرم و خشک است با تور یونان می توانید در هر فصلی به این کشور سفر کنید.

اطلاعات کلی کشور یونان

در مورد دین مردم این کشور می توان گفت که اکثر آن ها متعلق به کلیسای ارتدکس یونان هستند علاوه بر این ها یهودیانی که تعداد زیادی ندارند در این کشور زندگی می کنند؛ و تعداد قابل توجهی کاتولیک هم در این کشور وجود دارد. بزرگترین اقلیت مذهبی، تمرکز مسلمانان یونان در ناحیه شرقی ترکیه است.

تعطیلات هفتگی در این کشور روزهای شنبه و یک شنبه است. لازم است بدانید که بانک‌ها از دوشنبه تا جمعه از ساعت ۸ صبح تا ۲ ظهر باز هستند و دو روز دیگر را تعطیل هستند. به مانند برخی از کشورها شعبه های مرکزی بانک ها ممکن است تا ساعت هشت شب و در شنبه ها از ساعت ۱۰ صبح تا چهار و نیم بعدازظهر پاسخگو باشند. لازم به ذکر است که واحد رسمی پول این کشور یورو می باشد.

یکی از ویژگی های کشور یونان برای کسانی که به تور یونان می روند این است که در اکثر هتل ها، مغازه ها، رستوران ها و دیگر مکان ها کارت های اعتباری پذیرفته می شود و اعتبار دارند، هم چنین توریست های این کشور می توانند با توجه کردن به علائمی که در پشت پنجره فروشگاه ها و مراکز دیگر نصب شده از درجه اعتبار کارت های اعتباری خود با خبر شوند و با اطمینان خاطر به کارهای خود برسند و دیگر دغدغه ارزی نداشته باشند.

در مورد زبان می‌ توان گفت که طبیعتاً زبان رسمی این کشور یونانی است ولی اغلب مردم یونان زبان انگلیسی را به عنوان زبان خارجی خود یا همان زبان دوم انتخاب می‌کنند یکی از نکات قابل توجه کشور یونان این است که درمان اضطراری برای همگان در بیمارستان های عمومی به صورت رایگان است. به مانند سایر کشورها در شهرهای نسبتاً بزرگ بیمارستان های دولتی و خصوصی وجود دارند. همچنین در جزایر کوچک و بزرگ، بیمارستان یا مراکز بهداشتی احداث شده است.

اگر شما از کسانی هستید که قصد سفر به این کشور را با استفاده از تور یونان دارید بهتر است بدانید که رستوران ها در این کشور ساعت مشخصی برای سرویس دهی در هر وعده غذایی دارند یعنی برای ناهار از ساعت دوازده و نیم تا ۴ بعد از ظهر و برای شام از ساعت هفت شب تا نیمه های شب می توانید به رستوران ها مراجعه کنید. همچنین برای تهیه مواد غذایی می‌توان از مغازه ها که برخی از آن ها به صورت شبانه روزی باز هستند بهره برد. همان طور که می دانید یکی از مشکلات توریست های کشورهای خارجه ارتباط برقرار کردن از طریق تلفن است هرچند امروزه از طریق اینترنت و فضای مجازی این مشکل تا حد بسیار زیادی برطرف شده است اما لازم است بدانید که کد دسترسی بین المللی برای کشور یونان +۳۰ است، کد خروجی ۰ ۰ و سپس کد کشور مورد نظر است. در کشور یونان تلفن های عمومی وجود دارند که با خرید کارت مخصوص آن از مغازه ها می توان از این تلفن ها استفاده کرد و از طریق آن با شخص مورد نظر ارتباط برقرار کرد. یکی دیگر از نکات قابل توجه این است که برق این کشور ۲۲۰ ولت می باشد. تور اروپا نیز فرصت مناسبی برای گردش در یونان است.

ویزای یونان

شهروندان برخی از کشورها نیازی به ویزای یونان برای ورود به کشور یونان با تور یونان ندارند مثل کشورهای لهستان، قبرس، بلغارستان، ایرلند و رومانی و ... کشور یونان از قوانین مربوط به شینگن و ویزای کوتاه مدت پیروی می کند و یکی از کشورهایی است که قواعد گرفتن شنگن را به طور کامل در دستور کار خود قرار می‌دهد.

نکته قابل توجه برای توریست های کشور یونان این است که باید هنگام مسافرت به این کشور در یک ویزای توریستی بیمه مسافرتی داشته باشند تا موارد مربوط به موارد اضطراری پزشکی یا بقیه موارد را برای مدت اقامت آن ها پوشش بدهد، همین طور این کشور دارای هتل های ۳ و ۴ و ۵ ستاره زیبایی است که می تواند سفر را برای مسافران این کشور بسیار لذت بخش تر کند.

تور یونان از تورهای معروف و پرطرفدار است که به علت وجود شهرها و جاذبه های گردشگری متعدد و زیبا است که در اینجا به اختصار به معرفی برخی از آن ها می پردازیم تا مسافران تور کشور یونان کمی بیشتر با این مکان ها آشنایی پیدا کرده و با خیال راحت تری این تور را انتخاب کنند.

شهر آتن پایتخت کشور یونان

آتن پایتخت یونان است و قدمتی 3000 ساله دارد. همچنین مهد تمدن شهری غرب جهان است، جالب است بدانید که نام شهر آتن از کلمه یونانی آتنا به معنی الهه عقل و خرد گرفته شده است. قدیمی ترین ناحیه آتن منطقه ای است به نام پلاکا که مملو از بناهای تاریخی مثل کلیساهای باستانی و مقبره ها است. درون شهر آتن 8 تپه بزرگ از جمله آکروپولیس و در خارج شهر کوه های مثل پارنیتا، پندلی و هیمه توس قرار گرفته است یکی از معروف ترین بناهای شهر آتن معابد زیبای آن است.

این شهر فیلسوف های زیادی را به کشور یونان تقدیم کرده که از آن ها می توان به سقراط، افلاطون، دموستون و ارسطو اشاره کرد که محل تولد آنان شهر آتن بوده است.

در این شهر به دلیل ترافیک زیاد به مانند بسیاری از پایتخت ها باید از مترو استفاده کرد در غیر این صورت زمان زیادی در ترافیک به هدر می رود. این شهر پارک های زیادی دارد، در خیابان های آن نیز درخت های پرتقال و دیگر مرکبات زینت بخش شهر شده است.

در شهر آتن جاذبه های بسیار زیادی وجود دارد که هر توریستی باید برای لذت بردن به آن مکان ها سفر کند. برخی از آن ها عبارت اند از:

تئاتر دینیسوس

این تئاتر قدیمی ترین تئاتر شهر آتن است. این تئاتر گنجایش زیادی دارد و می تواند 1700 نفر را در خود جای دهد، قدمت آن به 6 قرن قبل از میلاد مسیح برمی گردد.

تپه فیلوپاپوس

این تپه یکی از مهم ترین تپه های آتن بعد از تپه آکروپولیس است. برخی بر این باورند که نام این تپه از نام یکی از سناتور های آتن گرفته شده است این تپه در ارتفاع 147 متری است و از فراز آن می توان چشم اندار زیبایی از شهر آتن داشت.

بازار باستانی

این بازار که دورانی بازار پر رونق شهر آتن بوده کاربرد دیگری نیز داشته است که مردم برای صحبت کردن در موارد مختلف اجتماعی و تجاری به آنجا می رفتند.

آکروپولیس

به نوعی می توان گفت که بهترین جاذبه شهر آتن همین آکروپولیس است که معروف ترین تپه در آتن است و کسانی که به این شهر سفر کنند ولی به این منطقه زیبا نروند سفر خود را تکمیل نکرده اند، ارتفاع این تپه 156 متر است که معماری بی نظیری دارد و قلب جاذبه های گردشگری آتن است.

شهر آتن جاذبه های دیگری مانند پارتنون، پلاکا، موزه باستان شناسی ملی، میدان سینتاگما و... را نیز در خود جای داده است.

دیگر جاذبه های کشور یونان:

سانتورینی:

سانتورینی زیباترین جزیره یونان است این جزیره در سواحل غرب کشور یونان قرار گرفته است و مشرف به دریا می باشد، این جزیره دارای امکاناتی نظیر فرودگاه، کشتی و قایق های دو بدنه می باشد.

شهر کورفو:

این شهر که در سواحل غرب کشور یونان قرار دارد یکی از توریست پذیرترین شهرهای کشور یونان است که در تور یونان وجود دارد. در این شهر تفریحات بسیار خوبی مثل قایق های بادبانی در دریای ایونی و تورهای گردشگری با قایق وجود دارد.

تسالونیکی:

تسالونیکی دومین شهر بزرگ در یونان است که مشرف به دریای اژه می باشد، از جمله جاذبه های این شهر می توان به کلیساها و بناهای تاریخی مثل طاق نصرت، گالریوس و موزه بیزانس اشاره کرد.

زاگورو هوریا:

دره ای که در زاگوروهوریا قرار گرفته عمیق ترین دره در دنیا است که مناظر بسیار زیبا و شگفت انگیزی به وجود آورده است.

در این منطقه تعداد 46 روستای سنگی وجود دارد و خانه های بازسازی شده این مناطق به عنوان هتل های سنتی در اختیار توریست ها قرار می گیرد.

در کشور یونان مناطق بسیار دیدنی دیگری وجود دارد که مسافران تور یونان می توانند با بازدید از آن ها لحظات خوشی را برای خود و همراهان خود به ارمغان بیاورند.

آژانس سفری دیگر مجری مستقیم در خصوص تور یونان، ویزای یونان، وقت سفارت یونان و تور اروپا   88851080-021