تور مجارستان

تور مجارستان

کشور مجارستان کشوری در منطقه اروپای مرکزی بوده و پایتخت آن شهر بوداپست است و مساحتی برابر 93030 کیلومتر مربع دارد. تور مجارستان یکی از تورهای مسافرتی است که مخاطب و مشتری های خاص خود را دارد و افراد زیادی را هر ساله به این منطقه می کشاند.

در مورد تقسیمات کشوری مجارستان باید گفت که این کشور از ۱۹ شهرستان تشکیل شده است به علاوه ی بوداپست که متعلق به هیچ شهرستانی نمی باشد و مستقل است، کشور مجارستان شهرهای مهمی دارد که از جمله آن ها می ‌توان به دبرسن، میشکولتس، سگد، پچ و گیور اشاره کرد. که با استفاده از تور مجارستان و تور اروپا می توان از آنها دیدن کرد

جغرافیای مجارستان

همانطور که ذکر شد این کشور در ناحیه اروپای مرکزی قرار دارد و از قسمت شمال با جمهوری اسلواکی همسایه است که ۵۱۵ کیلومتر مرز مشترک دارند. در شمال شرقی این کشور جمهوری اکراین قرار دارد که با این کشور ۱۰۳ کیلومتر مرز مشترک دارند، در قسمت شرقی این کشور، کشور رومانی قرار گرفته و در جنوب نیز با کشورهای صربستان، کرواسی و اسلوونی همسایه است هم چنین از ناحیه غربی، با اتریش هم مرز اشتراکی دارد.

پس از اتمام جنگ جهانی اول و از هم گسستن امپراطوری اتریش_مجارستان مرزهای امروزه این کشور تثبیت شد.

برخی اطلاعات کلی مجارستان

طبیعتاً زبان رسمی مردم این کشور مجاری است و آمارها نشان می دهد که ۷۰ درصد مردم این کشور مسیحی کاتولیک و ۲۵ درصد پروتستان هستند. جمعیت این کشور چیزی حدود ۱۰ میلیون نفر است. بر اساس آمار مشخص می شود که ۸۸ درصد از جمعیت این کشور مجارها هستند و صرب ها، آلمان ها، کراوسی ها و کولی ها نیز سایر جمعیت این کشور را تشکیل می دهند.

نوع حکومت در کشور مجارستان جمهوری پارلمانی است و واحد پول آن ها نیز فوریت است و بهتر است بدانید که پیش شماره تلفنی این کشور +۳۶ است.

در کشور مجارستان رییس جمهور برای یک دوره ۵ ساله و از بین اعضای مجمع ملی انتخاب می شود.

این کشور دشت های بزرگی دارد. هرچند دریاچه "بالاتون" که به خاطر مساحت بسیار زیاد ۶۰۰۰ کیلومتر مربعی خود به دریای این کشور معروف بوده و بزرگ ترین دریاچه اروپا است؛ اما این کشور در خشکی ها محاصره شده است. آب های سولفوریک کشور مجارستان در نزدیکی هویز، خاصیت دارویی خوبی دارد و اغلب برای درمان بیماری های روماتیسمی و دردهای شدید مورد استفاده مردم قرار می گیرد. تعداد این چشمه های آب گرم بسیار زیاد است و چیزی حدود ۴۵۰ مورد می باشد. آب این چشمه ها در حمام ها هم موجود می باشد و به راحتی می توان از خواص دارویی آن استفاده لازم را برد.

نکته قابل توجه این است که ۱۳ نفر از برندگان جایزه صلح نوبل تاکنون از این کشور یعنی مجارستان بوده اند که این آماری خیره کننده و بسیار مثبت برای این کشور است. مجارستانی ها از هوش خوبی برخوردارند و بسیار خلاق و مخترع هستند. جالب است بدانید که مکعب روبیک که همه مردم امروزه از آن استفاده کرده یا حداقل آوازه آن را شنیده اند، از اختراعات این کشور است.

یکی دیگر از نکات قابل توجه مجارستان این است که در یکی از پارک های شهر بوداپست مجسمه ای وجود دارد که برخی بر این باورند که با دست زدن به قلم مجسمه برکت زیادی به توانایی نوشتن آن ها داده می شود، این جاذبه مردم زیادی را به خود جذب کرده است.

سده نوزدهم برای کشور مجارستان یکی از مهم ترین دوران ها است زیرا بخش بسیار گسترده‌ای از مؤسسات فرهنگی و سنت های این کشور در این قرن ریشه دوانده است. تا این دوره ی زمانی، بیش از نیمی از جامعه کشور مجارستان در روستاها زندگی می کردند و پس از این سده یک نوع انتقال غربی از سنت های قدیمی به سنت های جدید در این کشور ایجاد شد که با مخالفت شدید برخی از کشورها روبرو گردید.

در اینجا برخی از مناطق دیدنی کشور مجارستان و بعضی از شهرهای مهم آن را برای شما بررسی می‌کنیم تا بیشتر با این کشور آشنا شوید.

بوداپست

ابتدا به بررسی پایتخت این کشور یعنی شهر بوداپست می‌ پردازیم این شهر جمعیتی معادل ۱.۷ میلیون نفر دارد که ۲۰ درصد جمعیت کل این کشور را شامل می‌شود.

از قسمت شمال این شهر تا جنوب آن ۲۵ کیلومتر و از غرب تا شرق آن ۲۹ کیلومتر است در این شهر رودخانه ای به نام دانوب وجود دارد که شهر را به دو بخش بودا و پست تقسیم می کند که این بخش ها توسط 9 پل به هم متصل می‌شوند. در ادامه با چند مکان دیدنی این شهر بیشتر آشنا می شوید.

پارک مجسمه ها

در شهر بوداپست کشور مجارستان پارکی وجود دارد که مجسمه های لدین و استالین که از دوره کمونیسم باقی مانده است با کشتی به این پارک برده شده است این مجسمه های زیبا و بزرگ از تمام نقاط کشور جمع‌ آوری شده و در این مکان گردآوری شده اند تا پارکی زیبا برای سراسر دنیا بسازد. مسافران تور مجارستان می‌ توانند با سفر به این پارک مجسمه های فراوانی را تماشا کنند.

گودولو

روستای گودولو تقریباً ۳۰ کیلومتر از بوداپست فاصله دارد. توریست های زیادی از این روستا بازدید می ‌کنند که دلیل اصلی آن شاید این است که این روستا منتسب به ملکه الیزابت ،همسر امپراطور پادشاهی اتریش-مجارستان است، در این روستا کاخی وجود دارد که گردشگران معمولاً از این بنای زیبا دیدن می‌کنند.

شهر بوداپست جاذبه های گردشگری دیگری مثل ساختمان مجلس نمایندگان، کلیسای ماتیاس و قلعه ماهیگیران، سنت استفن باسیلیکا و بازار مرکزی دارد که مسافران تور مجارستان برای بالا بردن کیفیت سفر خود می‌توانند از این مناطق زیبا نیز بازدید به عمل بیاورند.

هویز

دریاچه هویز بزرگترین دریاچه آب گرم جهان است که در کشور مجارستان مستقر است در چند سال قبل مجارستان یکی از کشورهایی بوده است که آمار بسیار خوبی در جذب توریست داشته است و دلیل آن می تواند مکان های دیدنی و مردم مهمان نواز این کشور باشد. هویز شهر کوچک و بسیار زیبایی است که در آن چشمه آب گرمی وجود دارد که سرشار از املاح معدنی می‌ باشد و خاصیت درمانی بسیار زیادی دارد و در دمای هوای حدود ۱۵ درجه،  آب چشمه آب گرم مجارستان دمایی حدود ۲۷ درجه دارد.

دریاچه بالاتون

این دریاچه با هتل های زیبا و امکانات آب درمانی و ماساژ همیشه توریست های متعددی را به خود جذب کرده است. دریاچه بالاتون مجارستان بزرگ ترین دریاچه طبیعی در اروپا است و در نزدیکی پایتخت مجارستان یعنی بوداپست قرار دارد. فاصله دریاچه بالاتون از شهر بوداپست تقریباً ۱۲۰ کیلومتر می باشد که از آن جا که فاصله زیادی نیست می توان به راحتی بین این دو مکان جابه جا شد و از دیگر جاذبه های کشور مجارستان لذت برد. این دریاچه یکی از دریاچه های بزرگ اروپا می باشد که یک دریاچه توریستی تفریحی است که با استفاده از تور مجارستان و تور اروپا می توان از این جاذبه ها دیدن کرد.

پارک ملی آگتلک

پارک آگتلک پارکی در مجارستان است که بزرگ ترین غار استالاکتیک اروپا در آن قرار دارد. این غار بسیار زیبا و دیدنی است که با دیدن آن با استفاده از تور مجارستان از سفر خود هرگز پشیمان نخواهید شد. این پارک، پارکی محافظت شده است و ورود به برخی از مناطق آن ممنوع می باشد. این پارک در شمال کشور قرار گرفته و ۳ ساعت با شهر بوداپست، پایتخت مجارستان فاصله دارد.

پچ

پچ یکی از شهرهای مجارستان است که شهری چند فرهنگی است و در آن پناهندگانی از اقوام گوناگون در کنار هم با صلح و آرامش زندگی می‌کنند و دچار مشکل نمی شوند. این دلیلی است که این شهر توسط یونسکو شهر صلح نام گذاری شود که امتیاز بسیار خوبی برای این کشور است. جالب است بدانید که اولین دانشگاه کشور مجارستان در این شهر تأسیس شده است. این شهر دارای موزه‌های باشکوهی است و هم چنین دارای بناهای قرون وسطایی و نوشیدنی‌های بسیار خوش طعم است و آب و هوای ملایمی دارد که همه این موارد دست به دست هم داده اند تا این شهر را به شهری توریست پذیر تبدیل کنند.

ایگر

ایگر دومین شهر بزرگ کشور مجارستان است. این شهر در قرن دهم پایه گذاری شده است و در آن ساختمان های باشکوهی بنا شده است. در این شهر حتماً باید از مناره تورکوکوری دیدن کرد. همچنین کلیسای جامع اپیسکوپال در این شهر قرار دارد که مکان بسار خوبی برای بازدید توسط گردشگران می باشد. شما علاقمندان می توانید با استفاده از تور مجارستان و همچنین تور اروپا به این کشور و شهرهای آن سفر کنید.

در مجارستان جاذبه های بسیار دیدنی دیگری از جمله سوپرون، پارک ملی هورتوباگی، شهر جیور و چندین مکان دیگر وجود دارد که توریست های تور مجارستان می‌توانند از آن‌ها دیدن کنند و سفر خوشی را برای خود و همراهان خود به ارمغان بیاورند.

آژانس سفری دیگر مجری مستقیم در خصوص تور مجارستان، ویزای مجارستان، وقت سفارت مجارستان و تور اروپا   88851080-021