تور لیسبون

تور لیسبون

شهر لیسبون بزرگ‌ترین و ثروتمندترین شهر پرتغال است که تقریباً 155 کیلومترمربع مساحت و جمعیتی افزون بر 3.3 میلیون نفر دارد. در کشور پرتغال یکی از پرطرفدارترین تورها تور لیسبون است که همیشه تعداد زیادی توریست از تمامی کشورهای جهان را مجاب به سفر به این شهر می‌کند، شهر لیسبون به‌گونه‌ای قلب سیاسی کشور پرتغال است و به طبع دولت پرتغال را در خود مستقر کرده است. با استفاده از تور لیسبون و تور اروپا می توانید به این شهر سفر کنید.

این شهر به دلایل مختلفی امروزه از اهمیت زیادی برخوردار شده است به‌نحوی‌که دومین قطب اقتصادی منطقه شبه‌جزیره ایبری بعد از مادرید به حساب می‌آید و تقریباً 45 درصد از تولیدات کشور پرتغال را به خود اختصاص می‌دهد. شهر لیسبون پس از تصرف به‌واسطه مسیحیان ثروت عظیمی کسب کرد و تبدیل به قطب فرهنگی و اقتصادی این کشور شد و بخش عظیمی از ثروت کشور پرتغال را به خود اختصاص داد.

این شهر به‌مانند بسیاری از شهرهای قدیم اروپا به دو بخش قدیمی و جدید تقسیم می‌شود که هر دو بخش آن را بررسی می‌کنیم تا بیشتر با این شهر زیبا آشنایی پیدا کنید.

بخش جدید شهر لیسبون

بخش جدید شهر لیسبون که مبتنی بر جدیدترین و به‌روزترین اصول شهرسازی ساخته‌شده است دارای خیابان‌های بزرگ و عریض است و همچنین ساختمان‌های بسیار شیک و مدرن دارد ولی کمتر موردتوجه کسانی است که به تور لیسبون می‌روند.

بخش قدیمی شهر لیسبون

بخش قدیمی یا کهنه شهر لیسبون که در سالیان طولانی تغییرات اندکی کرده است بیشتر موردتوجه و تمرکز توریست‌های تور لیسبون قرارگرفته و دارای کوچه‌ها و خیابان‌های کم‌عرض، باریک و پیچ‌درپیچ در دامنه تپه‌ها است که پله می‌خورد و بالا می‌رود. این قسمت از شهر که بر روی تپه‌هایی در کنار رود تژو واقع‌شده با خانه‌های سنگی و قدیمی که رنگ‌های شاد و روشن دارند و همچنین با گل و گلدان‌هایی که در کنار پنجره‌ها قرار دارند باعث استقبال گسترده مسافران شده است و تور لیسبون را به یکی از معروف‌ترین و مشهورترین تورهای کشور پرتغال تبدیل کرده‌اند. تور اروپا فرصت مناسبی برای سفر به این شهرها می باشد

معروفیت تور لیسبون به دلیل وجود جاذبه‌های تاریخی زیادی مثل برج یا همان عمارت بلم، میدان بازرگانی، میدان روسیو، هاسیو و دیگر جاذبه‌هایی مثل بایشا شیادو، گیر دو اورینتس، قلعه سنت جورج، بایرو آلتو و ...است، همچنین رودخانه‌ای مثل تاقوس از داخل این شهر عبور می‌کند که باعث می‌شود مسافران تور لیسبون سفر بسیار لذت‌بخش و خوبی را تجربه کنند. پارک جنگی مونسانتو در منطقه غربی  لیسبون که آب و هوایی خشک دارد قرارگرفته که باعث زیبایی و توریست پذیری این منطقه خشک‌شده است. علاوه بر این‌ها شهر لیسبون مناطق گردشگری و توریست پذیر فراوانی دارد که در ادامه به بررسی بعضی از آن‌ها خواهیم پرداخت.

برج بلم لیسبون

می‌توان گفت برج بلم برجسته‌ترین اثر تاریخی شهر لیسبون و نماد اکتشافات کشور پرتغال در قرن 16 میلادی است. این برج در سال 1515 با عنوان استحکامات نظامی در وسط رودخانه ساخته شد، امروزه این برج (عمارت) در دهانه رودخانه تگوس قرار دارد و یکی از بهترین و بزرگ‌ترین منبع‌های جذب توریست در شهر لیسبون است که رونق زیادی به تور لیسبون داده است.

پارک ادوارد هفتم

در شهر لیسبون پارک‌های بزرگ و فراوانی وجود دارد که یکی از این پارک‌ها پارک ادوارد هفتم است و وسعتی به اندازه 25 هزار متر از شهر را به خود اختصاص داده است، این پارک در شمال میدان مارکوس از پمبال قرار گرفته است. به دلیل بزرگ بودن پارک ادوارد به سه بخش تقسیم می‌شود، در قسمت شمال شرق این پارک باغچه‌ای زیبا و رنگارنگ وجود دارد که دارای مجسمه‌های جذاب است. در حوالی این باغچه قصری به نام قصر کارلوس لوپز قرار دارد که قصری است قدیمی با کاشی‌های براق و بزرگ با رنگ‌های زیبا مزین شده است، در بخش وسط این پارک منطقه‌ای سرسبز وجود دارد که پرچین‌های آن دارای اشکال هندسی مجذوب‌کننده‌ای است و در هر قسمت آن دو باغ زیبا را خواهید دید، همچنین در ناحیه غربی این پارک تالاب ماهی و تعدادی گلخانه وجود دارد که نام آن استوفا فریا به معنای گلخانه سرد است.

قلعه سنت جورج

این قلعه یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های توریت پذیر شهر لیسبون است و بر روی تپه‌ای قرارگرفته که ازآنجا شهر لیسبون چشم‌انداز جالبی دارد، این قلعه دارای کنگره‌های زیبا و موزه‌های جذاب و سرگرم کننده است که باعث می‌شود توریست‌های تور لیسبون با اشتیاق به سمت این قلعه بزرگ و باشکوه بروند.

میدان هاسیو

این میدان میدانی بسیار مجلل، زیبا و باشکوه است که فواره‌ای زیبا دارد و بنای یادبود شاه پدرو چهارم در مرکز آن تزیین شده است.

میدان بازرگانی

پس از زلزله‌ای که در سال 1755 در لیسبون اتفاق افتاد یکی از اولین مکان‌هایی که احداث‌شده این میدان بوده که در آن یک بنای تاریخی وجود دارد که به شاهی به نام خوزه اول منسوب شده است و یکی از مکان‌هایی است که مسافران را به خود جذب می‌کند.

موقعیت جغرافیایی شهر لیسبون

اگر شما یکی از کسانی هستید که می‌خواهید به تور لیسبون بروید بهتر است بدانید که این شهر ازلحاظ جغرافیایی در منطقه غرب کشور پرتغال و در سواحل شرقی اقیانوس اطلس قرارگرفته است. این شهر در حدود 30 کیلومتری جنوب شرقی شهر سینترا، 85 کیلومتری جنوب شهر اوبیووس، 135 کیلومتری غرب شهر اوورا،315 کیلومتری شهر پورتو واقع‌شده که به دلیل فاصله نه‌چندان طولانی مسافران تور لیسبون می‌توانند به این شهرهای زیبای که در مجاورت این شهر قرار دارند هم مراجعه کنند و از زیبایی‌های این شهر نیز لذت کافی را ببرند.

آژانس سفری دیگر مجری مستقیم در خصوص بلیط پرتغال، وقت سفارت پرتغال، ویزای پرتقال ، تور پرتغال و تور اروپا     88851080-021