تور بلژیک

تور بلژیک

کشور های اروپایی با توجه به پیشرفته بودن و سطح بالای زندگی مردم یکی از مقاصد اصلی گردشگری در ایران می باشند. کشور بلژیک با توجه به آب و هوای مناسب و جاذبه های گردشگری و تفریحی زیاد، بسیار مورد توجه است. تور بلژیک از جمله جذاب ترین تور ها برای ایرانیان است. تور بلژیک شامل گردش های مختلف و بازدید از مراکز گردشگری مهم این شهر می باشد. مراکز خرید بزرگ و مجلل این شهر از جمله جذابیت های دیگر بلژیک است. در این مقاله نکاتی در مورد تور مسافرتی بلژیک و جذابیت های آن بیان می کنیم.

کشور بلژیک

کشور بلژیک از آن دسته از کشور های اروپایی است که قدمتی طولانی داشته واز شرایط اقتصادی مناسبی برخوردار است. کشور بلژیک با کشور هایی همچون آلمان، هلند، فرانسه و لوکزامبورگ هم مرز بوده و جزء کشور های عضو پیمان شینگن است. بلژیک در گذشته شامل قبایل و نواحی مختلفی بود که این قبایل در کشور های همسایه نیز وجود داشتند. اکثریت مردم کشور بلژیک به زبان هلندی صحبت می کنند. در مناطق جنوبی این کشور تعداد زیادی از مردم به زبان فرانسوی صحبت می کنند. دو زبان هلندی و فرانسوی هر دو در شهر بروکسل رایج می باشند.

 

کشور بلژیک امروزه جزء مراکز مهم سیاسی بوده و تعداد زیادی از نشست ها و مذاکرات سیاسی در این کشور انجام می گیرد. کشور بلژیک با توجه به آب و هوای معتدلی که دارد دارای مناطق جنگلی و نیمه جنگلی بسیار زیادی است. این کشور جزء مناطق سرسبز قاره اروپاست و میانگین بارش بالایی دارد. کشور بلژیک دارای شرایط اقتصادی و صنعتی بسیار مناسبی است. صنعت کشور بلژیک با توجه به موقعیت این کشور در میان کشور های صنعتی اروپایی دارای تاثیر صنعتی به سزایی در قاره اروپا و جهان است. میانگین حقوقی در کشور بلژیک دارای میزان بالایی است که با توجه به هزینه های زندگی، این میزان درآمد ،بسیار مناسب می باشد. تور بلژیک با ویزای کاری  فرصت مناسبی برای هر فرد برای زندگی در یکی از کشور های توسعه یافته اروپاست. 

 تور بلژیک

گشت و گذار در کشور های اروپایی با استفاده از ویزای شینگن لذت خاص خود را دارد. کشور بلژیک از جمله کشور های عضو پیمان شینگن بوده برای سفر به این کشور نیاز به اخذ این ویزا می باشد. تور های مسافرتی زیادی سالیانه اقدام به اخذ ویزای شینگن برای گردشگران می کنند. با توجه به آب و هوا و زیبایی کشور بروکسل و وجود مناطق جنگلی زیاد این کشور محل مناسبی برای گردشگران می باشد. بلیط هواپیما رفت و برگشت، ترانسفر فرودگاهی و حمل و نقل درون شهری، ارائه ویزای شینگن، بیمه مسافرتی، تور لیدر فارسی زبان، ارائه برنامه های بازدید و اقامت در هتل های با کیفیت از جمله خدمات ارائه شده توسط تور بلژیک می باشد. شما می توانید با استفاده از تور بلژیک یا تور اروپا به این کشور سفر کنید.

 

 

تور بلژیک و آب و هوای این کشور

کشور بلژیک دارای مناطقی جنگلی و نیمه جنگلی بسیار زیادی است و آب و هوای معتدلی  دارد. این کشور جزء مناطق سرسبز قاره اروپاست و میانگین بارش بالایی دارد. دمای کشور بلژیک در فصول مختلف تغییرات چندانی ندارد. دمای گرم ترین فصل در حدود 23 درجه سانتی گراد است و دمای سرد ترین فصل در حدود 6 درجه سانتی گراد است. 

 

بهترین زمان برای تور بلژیک

کشور بلژیک دارای آب و هوای معتدلی می باشد. پرطرفدارترین ماه های سال برای تور بلژیک ماه های آگوست و جولای می باشد. این دو ماه بهترین زمان برای تور بلژیک می باشد که البته هزینه تور بلژیک نیز متناسب با آن افزایش می یابد. مزیت سفر در ماه های دیگر سال کاهش هزینه ها و خلوتی خیابان های شهر هایی چون بروکسل است. البته در ماه آوریل جشنواره های زیادی از جمله جشنواره موسیقی  بروکسل برگزار می شود. 

تور بلژیک و هزینه وعده های غذایی

هزینه های خوراک و پوشاک در تور بلژیک به طور کلی نسبت به ایران گران تر می باشد. یک وعده غذا در رستوران های متوسط کشور بلژیک به همراه نوشیدنی در حدود 25 یورو هزینه دارد. سیب زمینی سرخ کرده از جمله خوراک های بسیار پرطرفدار کشور بلژیک بوده و در حدود 4 یورو قیمت دارد. فست فود ها در کشور بلژیک هزینه های کمتری دارند. هزینه هر وعد غذای فست فود در بلژیک 12 یورو می باشد. ساندویچ پانوس از جمله غذا های معروف و لذیذ کشور بلژیک است که نسبتا ارزان می باشد.

 

تور بلژیک و جاذبه های گردشگری معروف

کشور بلژیک دارای جاذبه های گردشگری بسیار متنوعی است. تور بلژیک امکان بازدید از جاذبه های تاریخی و طبیعی این شهر را برای شما فراهم می کند. از جاذبه های طبیعی و آرامش بخش گرفته تا اماکن تاریخی و باستانی که هریک دارای جذابیت های خود هستند. در اینجا به تعدادی از این جاذبه ها اشاره می کنیم.

 

دره  موز

یکی از جاذبه های طبیعی زیبای جنوب بلژیک دره موز می باشد. مناطق جنگلی ، سرسبز و زیبا یکی از جاذبه های اصلی این دره می باشد که در گوشه کنار این منطقه زیبا شهر های کوچک زیادی قرار دارد. این منطقه دارای مسیر دوچرخه سواری می باشد که برای ورزشکاران نیز مناسب هستند. علاوه بر زیبایی های طبیعی این منطقه ارگ های تاریخی زیادی در کوه های اطراف این دره قرار دارند که زیبایی این منطقه را دو چندان کرده است.

میدان گرند پلاس

این میدان زیبا که در مرکز شهر آنتورپ قرار دارد از نمونه های زیبای معماری کشور بلژیک است. اطراف این میدان فروشگاه ها و خانه های زیادی را می بینید که مربوط به قرن 16 ام میلادی می باشد. درون برخی از این خانه ها آثار هنری بسیار ارزشمندی قرار دارد.

 

کلیسای سنت پیتر

کلیسای سنت پیتر شهر لوون یکی از جاذبه های تاریخی به جا مانده از دوره گوتیک می باشد. این کلیسا در میدان اصلی شهر قرار داشته و درون آن آثار هنری و فرهنگی ارزشمند زیادی قرار دارد. قسمت هایی از این کلیسا تبدیل به موزه شده و شامل نقاشی های ارزشمندی می باشد.

 

واترلو

واترلو محلی است که ناپلئون در جنگ در این منطقه شکست خورد. البته اکثریت این منطقه تبدیل به زمین های کشاورزی شده است. در این منطقه تپه ای مصنوعی ساخته شده است تا یادبودی از توقف ناپلئون در این منطقه باشد. فضای زیبا و سرسبز اطراف این منطقه از جذابیت های دیگر واترلو است.

 

دره  سموا

اگر به دنبال لذت از جاذبه های طبیعی کشور بلژیک با استفاده از تور بلژیک هستید بازدید از این دره زیبا را به شما پیشنهاد می کنیم. رود سموا که از میان این دره عبور می کند یکی از بهترین مناظر طبیعی کشور بلژیک را ایجاد کرده است. سفر با قایق در رودخانه سموا و پیاده روی در تپه های اطراف آن از جذابیت های دره سموا است.

شهر قدیم مون

یکی از مقاصد اصلی تور بلژیک شهر قدیم مون می باشد. این اثر زیبای تاریخی در منطقه ی گرند پلاس قرار گرفته و در نزدیکی آن کلیسای سنت جرج و خانه تاریخی تواسون می باشد. بازدید از این شهر زیبا با معماری خاص را به شما پیشنهاد می کنم.

قلعه ی گراون استین

یکی از مناطق قدیمی و زیبای کشور بلژیک قلعه ی گراون استین است. این قلعه زیبا در منطقه ای سرسبز و با چشم اندازی فوق العاده قرار گرفته است. درون این قلعه تعداد زیادی آثار باستانی مربوط به قرون وسطی قرار دارد. این قلعه در مرکز شهر خنت قرار گرفته است.

برج ناقوس کلیسا

یکی از منحصر به فرد ترین بنا های کشور بلژیک که در شهر بروژ قرار گرفته، برج ناقوس کلیسا است. این برج زیبا در گذشته به عنوان تالار اصلی شهر و محل کسب درآمد بوده است. گردشگران می توانند با بالا رفتن از 366 پله به بالای این برج زیبا رسیده و منظره ای زیبا از شهر را ببینند.

مراکز خرید مهم در تور بلژیک

بلژیک بازار ها و مراکز خرید متفاوتی دارد. تور بلژیک بازدید از بازار های سنتی و قدیمی گرفته تا مراکز خرید مجلل و مدرن را برای شما مهیا می کند. در اینجا به تعدادی از بازار ها و مراکز خرید برای گردش  در تور بلژیک اشاره می کنیم.  

 

گالری سن هوبرت

بازدید و خرید از این گالری زیبا و قدیمی را حتما به شما پیشنهاد می کنم. علاوه بر وجود فروشگاه های جذاب و مجلل معماری خاص و اروپایی این گالری شما را محو خود می کند. این گالری زیبا در سال 1847 توسط شاه لئوپلد ساخته شده و از جمله اولین مراکز خرید طاقدار اروپا به حساب می آید. با استفاده از تور اروپا می توانید به این کشور سفر کنید.

خیابان نووه

یکی از خیابان های پر تردد و شلوغ شهر بروکسل خیابان نووه است. سالیانه تعداد زیادی گردشگر از این خیابان و فروشگاه های مجهز این خیابان بازدید می کنند. این خیابان آخر هفته بسیار شلوغ می شود به طوری که فرصت تماشای ویترین مغازه ها را به شما نمی دهد. وجود کافه های متعدد فرصت استراحت را در این خیابان و استفاده از فضای زیبا را  به شما می دهد.

مرکز خرید ولووه

مرکز خرید ولووه یکی از مراکز خرید مجهز و زیبای شهر بروکسل است. این بازار معروف دارای دو طبقه بوده و با معماری مدرن اروپایی ساخته شده است. علاوه بر برند های اروپایی و آمریکایی محصولات بلژیکی نیز در این بازار دیده می شود. قیمت اجناس در این بازار متفاوت است.

تور بلژیک و حمل و نقل درون شهری

کشور بلژیک دارای حمل و نقل درون شهری پیشرفته ای می باشد. بلیط مترو در اکثر نقاط کشور بلژیک بین 2 تا 3 یورو می باشد. در تور بلژیک سفر از یک به شهر دیگر نیز بسیار راحت می باشد. هزینه سفر بین شهر های بلژیک بین 9 تا 14 یورو است. بلیط اتوبوس نیز  در حدود 10 یورو می باشد. اتوبوس و قطار های متعددی برای انتقال مسافران تور بلژیک از فرودگاه به شهر وجود دارد.

نکات مهم در سفر به بلژیک

برای سفر به کشور بلژیک یکسری نکات مهم در مورد اخذ ویزا و رزرو بلیط وجود دارد که در اینجا به آن ها اشاره می کنیم.   

نکته1: یک ماه قبل از عزیمت به بلژیک درخواست ویزا خود را بدهید تا شرایط برای سفر مهیا باشد

نکته2: رسید پرداختی هتل و بلیط هواپیما را بعد از پاسخ مثبت ویزا ارئه دهید

نکته3: همانطور که گفته تعداد زیادی از کشور ها عضو پیمان شینگن می باشند که با گرفتن این ویزا از طریق هر کشوری می توانید به سایر کشور های عضو پیمان سفر کنید.

نکته4: مدتی است که سفارت بلژیک در ایران فرآین ویزای آنلاین را راه اندازی کرده است.

نکته5: وقت داده شده به شما مختص شماست و قابل انتقال نمی باشد.

نکته6: در صورت عدم مراجعه به سفارت در زمان مقرر تا سه ماه حق نوبت گیری ندارید

نکته7: تنها افراد کم سن و سال اجازه همراه داشتن در اتاق انتظار را دارند.

این نکات مربوط به تور بلژیک بوده که دانستن آن از ملزومات می باشد .سفر خوشی را برای شما عزیزان آرزومندیم

آژانس سفری دیگر مجری مستقیم در خصوص تور بلژیک، ویزای بلژیک، وقت سفارت بلژیک و تور اروپا   88851080-021