تور پرتغال

تور پرتغال

کشورهای اروپایی با توجه به پیشرفته بودن و سطح بالای زندگی مردم یکی از مقاصد اصلی گردشگری در ایران می‌باشند. تور پرتغال شامل گردش‌های مختلف و بازدید از مراکز گردشگری مهم این شهر می‌باشد. مردم کشور پرتغال مردمی خونگرم و مهمان‌نواز هستند. کشور پرتغال با توجه به آب‌وهوای مناسب و جاذبه‌های گردشگری و تفریحی زیاد بسیار موردتوجه است.  مراکز خرید بزرگ و مجلل این شهر ازجمله جذابیت‌های دیگر پرتغال است. در این مقاله نکاتی در مورد تور مسافرتی پرتغال و جذابیت‌های آن بیان می‌کنیم.

کشور پرتغال

کشور پرتغال از کشورهای اروپایی است که دارای قدمتی طولانی و شرایط اقتصادی مناسبی است. کشور پرتغال با کشورهایی همچون اسپانیا و اقیانوس اطلس هم‌مرز بوده و جزو کشورهای عضو پیمان شینگن است. پرتغال درگذشته با نام پرتوکال شناخته می‌شد و دارای رونق و شکوه خاصی بوده است. اکثریت مردم کشور پرتغال به زبان پرتغالی صحبت می‌کنند. پایتخت کشور پرتغال شهر لیسبون بوده که دارای جاذبه‌های گردشگری و تفریحی بسیاری می‌باشد. کشور پرتغال امروزه یکی از قدرت‌های منطقه یورو بوده و دارای نظام دمکراتیک و جمهوری می‌باشد. رئیس‌جمهور کشور پرتغال هر 5 سال یک‌بار توسط مردم انتخاب می‌شود. کشور پرتغال با توجه به آب‌وهوای معتدلی که دارد دارای مناطق جنگلی و نیمه جنگلی بسیار زیادی است. این کشور جزو مناطق سرسبز قاره اروپاست و میانگین بارشی بالایی دارد. کشور پرتغال دارای شرایط اقتصادی و صنعتی بسیار مناسبی است. صنعت کشور پرتغال با توجه به موقعیت این کشور در میان کشورهای صنعتی اروپایی دارای تأثیر صنعتی به سزایی در قاره اروپا و جهان است. میانگین حقوقی در کشور پرتغال دارای میزان بالایی است که با توجه به هزینه‌های زندگی این میزان درآمد بسیار مناسب می‌باشد. محصولات کشاورزی، پارچه، سفال، پلاستیک، کاغذ، پالایش نفت و تولید انواع مشروبات الکلی از صنایع مهم تولیدی کشور پرتغال است.

تور پرتغال و فرهنگ مردم این کشور

مردم کشور پرتغال مردمی مهربان و خونگرم می‌باشند. در تور پرتغال شما به‌راحتی می‌توانید با مردم این کشور ارتباط برقرار کنید. جمعیت کشور پرتغال در حدود 10.5 میلیون نفر تخمین زده شده است. این کشور تعداد مهاجر نسبتاً زیادی را دارد. مردم کشور پرتغال اکثراً دین مسیحیت کاتولیک دارند. پرتغالی‌ها در شکل ظاهری اکثراً با مردم اروپا تفاوت دارند. مردمی با پوست زردرنگ و قدی کوتاه که به زبان پرتغالی که از زیرمجموعه زبان‌های رومی می‌باشد تکلم می‌کنند. اکثریت مردم پرتغال با توجه به میزان بارندگی بالای این کشور در جنگل‌ها و مراتع کار می‌کنند و دارای سرگرمی‌ها و جشن‌های سنتی زیادی می‌باشند.

تور پرتغال

گشت‌وگذار در کشورهای اروپایی با استفاده از ویزای شینگن لذت خاص خود را دارد. کشور پرتغال ازجمله کشورهای عضو پیمان شینگن بوده و برای سفر به این کشور نیاز به اخذ این ویزا می‌باشد. تور پرتغال ازجمله تورهای مسافرتی زیادی است که سالیانه اقدام به اخذ ویزای شینگن برای گردشگران می‌کند. با توجه به آب‌وهوا و زیبایی کشور پرتغال و وجود مناطق جنگلی زیاد این کشور محل مناسبی برای گردشگران می‌باشد. بلیت هواپیما رفت‌وبرگشت، ترانسفر فرودگاهی و حمل‌ونقل درون‌شهری، ارائه ویزای شینگن، بیمه مسافرتی، تور لیدر فارسی‌زبان، ارائه برنامه‌های بازدید و اقامت در هتل‌های باکیفیت ازجمله خدمات ارائه‌شده توسط تور پرتغال می‌باشد.

  

بهترین زمان برای تور پرتغال

تور پرتغال معمولاً در فصل‌های خاصی از سال طرفدار بیشتری دارد. کشور پرتغال ازجمله کشورهایی است که آب‌وهوای گرم و مرطوبی دارد. در فاصله زمانی بین ماه جولای تا سپتامبر گرمای هوا در این کشور به اوج خود می‌رسد. ماه آگوست معمولاً زمان مناسبی برای گشت‌وگذار در سواحل کشور پرتغال است. البته در این ماه هزینه‌های اقامت و گردشگری نیز بالا می‌باشد. کشور پرتغال معمولاً در فصل زمستان دارای بارش‌های زیادی می‌باشد و دمای هوا در مناطق شمالی سرد بوده و در کوهستان این فصل برف‌های سنگینی می‌بارد؛ اما بهترین فصل برای گست و گذار در کشور پرتغال فصل بهار است. وجود شکوفه‌های درختان میوه و عطر گل‌ها در دشت‌های پرتغال یکی از جذابیت‌های کشور پرتغال است. هر سه ماه فصل بهار ازجمله بهترین فرصت برای رفتن به تور پرتغال است. البته ماه اکتبر نیز زمان مناسبی برای خرید تور پرتغال می‌باشد.  

تور پرتغال و هزینه وعده‌های غذایی

هزینه‌های خوراک و پوشاک در تور پرتغال به‌طورکلی نسبت به ایران گران‌تر می‌باشد. در کشور پرتغال سعی کنید به سمت رستوران‌های مجلل و خیلی شیک نروید چون قیمت غذا در این کشور بالا می‌باشد. قیمت فست فود و غذاهای آماده در حدود 2 تا 7 یورو می‌باشد. قیمت غذا برای تور پرتغال در رستوران‌های متوسط با نوشیدنی در حدود 18 تا 20 یورو است. برای پخت‌وپز نیز با توجه به وجود بازارهای میوه و سبزیجات زیاد در کشور پرتغال شما می‌توانید با هزینه‌ای مناسب‌تر غذا درست کنید.

تور پرتغال و جاذبه‌های گردشگری معروف

کشور پرتغال دارای جاذبه‌های گردشگری بسیار متنوعی است. تور پرتغال امکان بازدید از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی این شهر را برای شما فراهم می‌کند. از سواحل زیبا و آرامش‌بخش گرفته تا اماکن تاریخی و باستانی که هر یک دارای جذابیت‌های خود هستند. در اینجا به تعدادی از این جاذبه‌ها اشاره می‌کنیم.

کاخ ملی پنا

یکی از کاخ‌های دولتی و زیبای شهر لیسبون کاخ ملی پنا می‌باشد. این کاخ زیبا که در روزهای ابری سال جلوه‌ای زیبا دارد در گذشته به‌عنوان کلیسا از آن استفاده می‌شد. امروزه از این کاخ برای برگزاری جشن‌های دولتی استفاده می‌کنند.

قلعه اوبیدوس

قلعه اوبیدوس یکی از بناهای تاریخی و جذاب شهر اوبیدوس است که در قرن هشتم ساخته شده است. امروزه این قلعه به‌عنوان هتلی لوکس به نام پوسادا استفاده می‌شود.

 

قلعه سائو خورخه

یکی دیگر از قلعه‌های اطراف شهر لیسبون برای بازدید تور پرتغال، قلعه سائو خورخه می‌باشد. قدمت این قلعه زیبا به دوران روم باستان برمی‌گردد. این قلعه باستانی چندین بار توسط پادشان مختلف تخریب و بازسازی شده است.

کابو جیراو

یکی از مناطق ساحلی جذاب تور پرتغال که در واقع صخره مرتفع و وسیع می‌باشد، منطقه کابو جیراو می‌باشد. در بالای این صخره تعدادی خانه ساخته شده است که پنجره آن‌ها رو به اقیانوس باز می‌شود که چشم‌اندازی فوق‌العاده به بیننده می‌دهد.

کاپلا دوس اوسوس

اگر به دنبال ماجراجویی هستید و منطقه کاپلا دوس اوسوس یکی از مناطق مخوف کشور پرتغال است. این منطقه در واقع محلی برای تجمع جمجمه‌های هزاران انسان که درگذشته در این محل دفن شده‌اند می‌باشد.

صومعه آلکوباکا

این صومعه در شهر آلکوباکا کشور پرتغال واقع‌شده و قدمتی طولانی دارد. این بنای تاریخی در قرن 12 میلادی ساخته‌شده و جزو اولین بناهای کشور پرتغال با معماری گوتیک می‌باشد.

 

مراکز خرید مهم در تور پرتغال

پرتغال بازارها و مراکز خرید متفاوتی دارد. از بازارهای سنتی و قدیمی گرفته تا مراکز خرید مجلل و مدرن. در اینجا به تعدادی از بازارها و مراکز خرید برای گردش تور مسافرتی پرتغال اشاره می‌کنیم.

 

مرکز خرید سنترو واسکو

مرکز خرید سنترو واسکو یکی از بزرگ‌ترین و مدرن‌ترین مراکز خرید در کشور پرتغال می‌باشد. این مرکز خرید دارای 36 رستوران و 164 واحد تجاری بوده که اجناسی مانند پوشاک بچه‌گانه، زنانه و مردانه، طلا و جواهرات، کفش، وسایل آرایشی و بهداشتی، عطر و ادکلن و لوازم ورزشی را به فروش می‌رسانند. علاوه بر واحدهای تجاری متعدد این مرکز خرید دارای 10 سالن سینما و تئاتر بوده و امکانات رفاهی زیادی را برای گردشگران ایجاد می‌کند. هایپرمارکت وسیع و گسترده این مرکز خرید یکی از خصوصیات خاص این بازار به شمار می‌رود.

 

مرکز خرید کلومبو

ازجمله مراکز خرید بزرگ و وسیع کشور پرتغال که برای هر تور پرتغال پیشنهاد می‌شود، مرکز خرید کلومبو می‌باشد. این مرکز خرید شامل 370 واحد تجاری بوده که انواع وسایل الکترونیکی شامل تلفن همراه، لوازم کامپیوتر، سی دی و کتاب عمده اجناس این بازار می‌باشد. یکی از خاص‌ترین فروشگاه‌های این مرکز خرید، فروشگاه دیزنی استور است که مرکزی جذاب و خاص برای کودکان می‌باشد. این مرکز خرید دارای رستوران‌های بسیار بزرگ و متنوعی است که کار را برای وعده‌های غذایی شما ساده می‌کند. پردیس سینمایی مجهز این مرکز خرید یکی دیگر از جاذبه‌های این بازار می‌باشد.

 

مرکز خرید ال کورت انگلس

این فروشگاه مجهز و مدرن یکی دیگر از مراکز خرید کشور پرتغال است. این فروشگاه دارای برندهای معروفی در زمینه پوشاک، عطر و ادکلن، ساعت و کیف می‌باشد. اگر به دنبال خرید برندهای معروف با هزینه‌های بالا می‌باشید می‌توانید خرید از این مرکز خرید را تجربه کنید.

تور پرتغال و حمل‌ونقل درون‌شهری

کشور پرتغال دارای حمل‌ونقل درون‌شهری پیشرفته‌ای می‌باشد. حمل‌ونقل تور پرتغال توسط مترو یا اتوبوس بسیار به‌صرفه می‌باشد. بلیت مترو در پرتغال در حدود 1.5 یورو می‌باشد. همچنین استفاده از قطارهای بین شهری نیز هزینه‌ی چندانی ندارد و در حدود 20 تا 40 یورو می‌باشد. هزینه حمل‌ونقل بین شهری با اتوبوس نیز در همین حدود می‌باشد. تاکسی‌ها معمولاً در حدود 12 یورو هزینه دریافت می‌کنند. در کشور پرتغال دوچرخه‌سواری بسیار رایج می‌باشد. شما می‌توانید با 14 یورو برای یک روز کامل دوچرخه کرایه کنید.

نکات مهم برای تور پرتغال

برای سفر به کشور پرتغال یک­سری نکات مهم در فعالیت‌های تفریحی و کاهش هزینه‌ها وجود دارد که در اینجا به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

خدمات رفاهی در کشور پرتغال ارزان است. دقت کنید که بازدید از موزه‌ها را برای روز یکشنبه بگذارید زیرا اکثر موزه‌های کشور پرتغال در روز یکشنبه رایگان هستند. روز دوشنبه، روز تعطیلی موزه‌ها و اماکن تاریخی در کشور پرتغال است.

دقت کنید برای حمل‌ونقل سعی کنید بیشتر از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید. تاکسی‌ها برای حمل چمدان‌های شما هزینه اضافی دریافت می‌کنند.

در رستوران‌ها نان و زیتون جزو مخلفات همراه غذای اصلی نمی‌باشند. شما باید برای این دو مورد هزینه جداگانه پرداخت کنید.

آژانس سفری دیگر مجری مستقیم در خصوص تور پرتغال، ویزای پرتغال، وقت سفارت پرتغال و تور اروپا   88851080-021