درباره چک

درباره چک

در رابطه با جمهوری چک باید بدانید که این کشور توسط رشته کوه های بسیار زیادی احاطه شده که بیشتر خط مرزی این کشور را تشکیل می دهد. وجود مناطق توریستی و گردشگری بسیار در یک منطقه کوچک در قلب اروپا نیز شگفت انگیز و استثنایی خواهد بود. محیط شهر ها، دهکده ها و چشمه های آب معدنی جمهوری چک پیوسته سبب جذب توریست از تمام نقاط دنیا بوده است.

[caption id="attachment_5789" align="aligncenter" width="780"]درباره چک
درباره چک[/caption]

معرفی جمهوری چک

جمهوری چک در قلب اروپا واقع شده است. فرهنگ مردم این کشور را فرهنگی آمیخته ای از فرهنگ آلمانی و اسلاوی تشکیل می‌دهد. این کشور مجموعه ای کم نظیر از بهترین تاکستان‌ها و قصرهای زیبا و رویایی است. جمهوری چک از دهه‌ی ۹۰ میلادی تا کنون در صنعت گردشگری مورد توجه بوده است. مردم این کشور از دیرباز به وجود خارجی ها و گردشگران عادت دارند. جمهوری چک تا سال 1918 قسمتی از امپراتوری اتریش بود. در این سال، پس از شکست اتریش در جنگ جهانی اول، کشور چکسلواکی به عنوان کشوری مستقل اعلام وجود کرد. امروزه چک ‌ها جزو اکثریت مردم این کشور را تشکیل می دهد وآمار ۹۴ درصدی را به خود اختصاص داده اند و ۳ درصد دیگر را اسلواک ‌ها و بقیه را لهستانی ‌ها، آلمانی‌ ها و مجارها تشکیل می‌دهند.

[caption id="attachment_5790" align="aligncenter" width="780"]معرفی جمهوری چک
معرفی جمهوری چک[/caption]

جمهوری چک که در اروپای مرکزی واقع شده است عضو اتحادیه اروپا نیز هست و با وجود اینکه عضو اتحادیه اروپاست اما واحد پول مستقل خود به نام کرونا را دارد.

آب و هوای جمهوری چک

جمهوری چک آب و هوایی قاره‌ای و تقریبا مرطوبی دارد. زمستان ‌هایش سرد و تابستان‌ هایش تا حدودی گرم است. میانگین دمای هوای پراگ، پایتخت این کشور در ماه ژانویه بین ۳/۵- تا ۴/۰- سانتیگراد و در ماه جولای بین ۸/۱۱ تا ۳/۲۳ درجه سانتیگراد متغیر است. سرانه میانگین بارش ها در این کشور در فصل تابستان بالاتر می روذ ذر نتیجه می توان گفت که تابستان های پراک مرطوب و تا حدودی شرجی می باشد.

اگر قصد سفر به پراگ را دارید باید بهترین فصل را از نظر آب و هوایی  و بنا به سلیقه خود انتخاب کنید تا سفری خوش در این کشور و شهر را تجربه کنید.

[caption id="attachment_5791" align="aligncenter" width="780"]آب و هوای جمهوری چک
آب و هوای جمهوری چک[/caption]

مشهورترین شهرهای چک

در جمهوری چک شهرهای مختلفی برای بازدید قرار دارد که با توجه به سلیقه هر فرد می تواند مورد بازدید قرار بگیرد. ذز زیر تعدادی از این شهرها را معرفی می کنیم.

درباره چک و پایتخت آن باید پفت شهر پراگ بزرگ ‌ترین شهر جمهوری چک و پایتخت این کشور می باشد. در این شهر رودخانه ولتاوا جاری است و در مرکز بوهم قرار دارد.

[caption id="attachment_5792" align="aligncenter" width="780"]شهر پراگ
شهر پراگ[/caption]

شهر برنو دومین شهر جمهوری چک از نظر وسعت  و مرکز استان موراویایی جنوبی است. برنو در سال ۱۲۴۳ میلادی تاسیس شد، جمعیت برنو بر اساس آمار سال ۲۰۰۸ برابر با ۳۷۰٬۵۹۲ نفر و مساحتش ۲۳۰٫۱۹ کیلومتر مربع است.  این شهر عجیب بسیار مرموز و جذاب می باشد و باستان شناسان امروزه در حال اکتشاف پدیده های مختلف در این شهر هستند.

[caption id="attachment_5793" align="aligncenter" width="780"]شهر برنو
شهر برنو[/caption]

شهر تاریخی بوهم واقع در اروپای مرکزی که امروزه در بخش غربی جمهوری چک جای گرفته‌ است سرزمینی بازمانده از پادشاهی در امپراتوری روم  باستان می باشد که مملو از جاذبه های گردشگری جذاب است.

جاذبه ها دیدنی جمهوری چک

جمهوری چک دارای جاذبه های دیدنی جذابی است است که هرساله گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. باید بدانید که در اطراف کشور جمهوری چک ده ها شهر و روستا وجود دارند که سرشار از تاریخ، فریبندگی و زیبایی هستند.

باید گفت ابتدایی ترین مقصد هر گردشگری در مسافرت به جمهوری چک، قلعه‌ی پراگ است؛ بزرگترین قلعه‌ی باستانی دنیا در مرتفع‌ترین بخش شهر که در داستان‌های نویسنده‌ مشهور اهل پراگ، فرانتس کافکا هم ریشه دارد.

الوموتس ساخته دست رومیان ، تا به امروز از تاریخی غنی ای بهره مند شده است و در مدت کوتاهی پایتخت منطقه ی موراویا بوده است. امروزه، الوموتس شهری دانشجوئی آرام اما شاد و سرزنده است و بناهای تاریخی و عجایب دیدنی زیادی در اطراف این شهر قرار دارد.

[caption id="attachment_5794" align="aligncenter" width="780"]جاذبه ها دیدنی جمهوری چک
جاذبه ها دیدنی جمهوری چک[/caption]

کوتناهرا ساخته شده در قرن ۱۲ میلادی به عنوان یک صومعه ایجاد شد و رشد کرد تا آنجا که مکانی بزرگ برای معدن کاران نقره شد و بنابراین، یکی از ثروتمندترین شهرهای اروپا در قرن های سیزدهم تا شانزدهم هجری شد. این شهر همواره دارای آثار باستانی بسیار زیبا از دوره رونسانس می باشد که هر گردشگری را به خود جذب می کند.

در بین جاذبه های دیگر کشور جمهوری چک نباید فراموش کنیم که قسمت غربی چک زمانی در اروپا بدلیل داشتن آب های معدنی ای که نخبگان از آن استفاده می کردند، شناخته شده بود. به دلیل سفر افرادی که برای درمان از طریق آب های معدنی به ماریانسکه لازنی ، این شهر در اواسط قرن نوزدهم از یک شهرستان کوچک به شهری آب معدنی درمانی تبدیل شد.

اقتصاد جمهوری چک

جمهوری چک دارای یک اقتصاد پایه گذاری شده بر پایه بازار آزاد برخوردار است که رابطه و پیوند نزدیکی با اقتصاد اتحادیه اروپا دارد. به طوری که حدود ۸۴ درصد از بخش صادرات این کشور به کشورهای واقع در اروپا اختصاص یافته است. صادرات محور اصلی اقتصاد جمهوری چک است و صنعت خودرو سازی به عنوان گسترده ترین صنعت کشور، چیزی در حدود ۲۴% از بخش تولید جمهوری چک را شامل می شود.

[caption id="attachment_5795" align="aligncenter" width="780"]اقتصاد جمهوری چک
اقتصاد جمهوری چک[/caption]

محور حرکت اقتصاد جمهوری چک در مسیر متنوع سازی از یک اقتصاد تولیدی به سمت اقتصادی مبتنی بر تکنولوژی مدرن، خدمات محور و دانش محور می باشد. این کشور رتبه پنجاه و یکم اقتصاد جهانی را دارا می باشد. جمهوری چک به دلیل ثبات داخلی، سرمایه گذاران داخلی و خارجی را تشویق به سرمایه گذاری در این کشور می کند. در حال حاضر بیشترین سرمایه گذاری در زمینه تبادل اطلاعات و داده ها، صنایع هوانوردی و خدمات صورت می گیرد.

میراث جهانی جمهوری چک

جمهوری چک ۱۲ اثر از سال های گونا کون در فهرست میراث جهانی به نام خود به ثبت رسانده است که نام آن ها عبارتند از:

مرکز تاریخی چسکی کروملو ، مرکز تاریخی پراگ ، مرکز تاریخی تلچ ، کلیسای سنت جان نپوموک در زلنا هورا ، کونتاهورا: شهر تاریخی و کلیسای سنت باربارا و کلیسای جامع در سدلک ، منطقه فرهنگی لدنایس _ والتایس ، باغ‌ها و قصر واقع در کرومریتز، روستای تاریخی هولاسویک ، قصر لیتومیسل ، ستون سه‌گانه در الوموس ، ویلای توگنهات در برنو ، اقامتگاه یهودیان و قبرستان قدیمی آنها و کلیسای سنت پروکوپیوس در تربیک .

[caption id="attachment_5796" align="aligncenter" width="780"]میراث جهانی جمهوری چک
میراث جهانی جمهوری چک[/caption]

دانستن این مطلب خالی از لطف نیست که اقامتگاه یهودیان و قبرستان قدیمی آنها و کلیسای سنت پروکوپیوس در تربیک، باعث زنده شدن مساله زندگی  مسالمت‌آمیز یهودی‌ها و مسیحیان از قرون وسطی تا قرن بیستم است.

آژانس سفری دیگر مجری مستقیم و بی واسطه در خصوص، وقت سفارت چک، ویزای چک، تور چک و تور اروپا میباشد. 88851080-021.