ویزای اسلوونی

ویزای اسلوونی

مفید است درباره اسلوونی بدانید که به دلیل اینکه کشور اسلوونی جزء کشور های اتحادیه اروپا و عضو پیمان شینگن می باشد برای سفر به این کشور نیاز به ویزای شینگن دارید. به دلیل اینکه این کشور در ایران سفارتی ندارد کلیه امور مربوط به ویزای اسلوونی در سفارت ترکیه انجام می گیرد.

توضیحاتی راجع به شینگن و مجموعه کشور های عضو این معاهده

شینگن در اصل اسم شهری در کشور لوکزانبورگ می باشد که در آن شهر سال ها پیش ده کشور گرد هم آمده اند و پس از گذراندن چند سمینار به این نتیجه رسیدند که برای کشور های عضو این اتحاد مرزی وجود نداشته باشد و این ده کشور را در قوانین مرزی بین المللی یک کشور تلقی کرده و دور تا دور این کشور را به عنوان مرز قلمداد کنند. بعد ها این کشور ها تعداد شان به 28 کشور رسید. این‌گونه اروپای فعلی به قاره ای بدون مرز تبدیل شد.

تفاوت اعضای اتحادیه اروپا با اعضای اتحادیه شینگن

تعداد زیادی از اعضای حوزه شینگن با کشور های اتحادیه اروپا برابر اند اما کشور های موناکو و واتیکان و چند کشور دیگر جزء این اتحاد نمی باشند. تعدادی هم نه در اتحادیه اروپا و نه در معاهده شینگن قرار دارند که عبور از آن کشور ها یا ورود به آنها نیز نیاز به ویزای آن کشور ها دارد. جالب است بدانید که یورو در 15 کشور عضو شینگن استفاده می شود.

دعوت نامه چیست و انواع دعوت نامه ها

معمولا نامه ای از جانب بستگان دوستان و آشنایان برایتان از کشوری فرستاده می شود که قصد دعوت شما به آن کشور را دارند. معمولا این نوع دعوت نامه ها چند حالت بخصوص دارند مثلا دعوت نامه های تجاری، نمایشگاهی، خویشاوندی، کاری و پزشکی که هر کدام از آنها را می توان جداگانه مورد بررسی قرار داد. طبق یک تصور قدیمی و همیشگی به نظر می رسد که با فرستادن دعوت نامه صدور ویزای اسلوونی حتمی است در صورتی که این طور نیست و برای انجام و تسریع امور ویزا به دعوت نامه احتیاج خواهید داشت.

ویژگی های کشور اسلوونی

درباره اسلوونی باید بدانید که جمهوری اسلوونی در اروپای مرکزی واقع شده است که در گذشته یوگوسلاوی محسوب می شده است. این کشور تقریباً دو میلیون و نه هزار نفر جمعیت دارد. رشد جمعیت در این کشور منفی است. لیوبلیانا پایتخت این کشور است و می توان گفت پایتخت علمی فرهنگی هنری آن نیز محسوب می شود و هم مرز کشور ایتالیا و کرواسی مجارستان و اتریش می باشد.

انواع ویزای شینگن اسلوونی

از انواع ویزای شینگن می توان به سه نوع آن اشاره کرد که بر اساس مدت زمان سفر و علل درخواست آن با هم فرق دارند مثلا ویزای بلند مدت و ویزای کوتاه مدت و ویزای توریستی .ویزا ها بنا بر موضوع درخواست و نوع در خواست در یکی از این سه حالت قرار می گیرند.

در کوتاه مدت ها اقامت سه ماهه خواهید داشت و در دوره های شش ماهه قابل درخواست مجدد خواهند بود. این نوع از ویزا ها معمولا برای دیدار خانواده و توریستی و گردشگری استفاده می شود.

اما در ویزا های بلند مدت که معمولا برای تحصیل و ازدواج و کار استفاده می شود افراد نیاز دارند که مدت زمان بیشتری در آن کشور سپری کنند و مدت آن بیش از نود روز خواهد بود. از جمله ویزا های بلند مدت در این کشور، ویزای پزشکی و درمان می باشد که نیاز به مدارک پزشکی دارد که مورد تائید کشور مقصد بوده و پس از بررسی آن، ویزای درمان صادر می شود.

ویزای اسلوونی ترانزیت یا حمل و نقل به منظور جواز عبور از کشور های شینگن است که فقط برای مسافر حق ورود به فرودگاه آن کشور داده می شود که این مورد باعث می شود که افراد نتوانند از فرودگاه خارج شوند و صرفا برای خط عوض کردن در فرودگاه استفاده می شود. نوع دیگری از ویزا هم وجود دارد به اسم ویزای چند بار ورود که فرد می تواند با داشتن این ویزا چند بار وارد کشور شده و خارج شود که هر بار نود روز اعتبار دارد. در حالی که این ویزا با ویزا های بلند مدت در بعضی موارد متفاوت است.

ویژگی های مدارک و پاسپورت برای درخواست ویزا

چند نکته مهم برای اینکه از مشکل صدور ویزا جلوگیری شود: مثلا اینکه باید پاسپورت دارای دو صفحه خالی باشد. تاریخ انقضای پاسپورت هم باید نود روز حداقل بعد از ورود فرد به کشور اسلوونی باشد. صدور پاسپورت باید ده سال اخیر صورت گرفته باشد چرا که در صورت بالا بودن قدمت پاسپورت فرد در گرفتن ویزای اسلوونی دچار مشکل خواهد شد. برای افراد زیر 18 سال که والدینشان همراهشان نیست باید کسب رضایت نامه کتبی از والدین به ثبت دفتر اسناد رسیده و در مدارک وجود داشته باشد.

ویزای کاری برای کشور اسلوونی

در صورت وجود دعوت نامه کاری اسلوونی از سوی کارفرمایی در آن کشور و به منظور صدور ویزای کاری حالات زیر به وجود خواهد آمد.

مثلا کارفرمای اسلوونیایی برای فردی که قصد گرفتن ویزای کاری در اسلوونی را دارد پیشنهاد کاری یا به عبارتی دعوت نامه اداری می فرستد. کشور اسلوونی برای بررسی موقعیت فرد مورد نظر جواب خواهد داد که این نظر برای صدور ویزای اسلوونی بسیار مهم می باشد پس در نتیجه اگر کسی احتیاج به ویزا دارد باید کارفرمایی برایش دعوت نامه بفرستد.

شرایط ارسال دعوت نامه از سوی کارفرما

برای اینکه کارفرمایی بتواند دعوت نامه ای برای کسی که مایل به همکاری با وی است و در کشوری غیر اتحاد شینگن زندگی می کند ارسال نماید باید طبق قوانین کشور اسلوونی مقررات ارسال دعوت نامه را رعایت کند و از طریق سفارت با اخذ وقت سفارت اسلوونی اقدام کند. این مقررات از این قرار است که کارفرما قبل ارسال دعوت نامه می بایست در کشور خود در مورد موضوعی که احساس نیاز به همکاری دارد آگهی به مدت سه ماه در روزنامه های این کشور داشته باشد که از افراد اسلوونیایی استفاده کنند و در صورت عدم وجود چنین فردی و یا رد شدن وی توسط کار فرما در کشور های شینگن هم آگهی بدهد که نیاز به کارمندی با این شرایط دارد که این امر چیزی حدود شش ماه طول کشیده و در صورتی که آگهی به نتیجه نرسد آن زمان کشور اسلوونی اجازه خواهد داد که دعوت نامه ای به منظور استخدام کارمندی از کشوری که جزء شینگن نیست برای صدور ویزای اسلوونی ارسال گردد.

ویزای جستجوی کار در کشور اسلوونی

برای فردی که متقاضی دریافت ویزای اسلوونی کاری است راه دومی وجود دارد. متقاضی درخواست ویزای کاری می تواند حتی بدون نیاز به کارفرمایی برای نوشتن دعوت نامه از این روش استفاده کند. در این حالت فردی که با خواندن آگهی های کاری در کشور اسلوونی نیازمندی های این کشور را بررسی کرده باشد و بتواند مهارت های مورد نیاز آن شغل مورد نظر را کسب کند می تواند با ارائه مدارک دال بر توانایی وی در انجام امور آن شغل مثل داشتن مدرک تحصیلی مرتبط یا مدرکی مبنی بر داشتن تجربه کافی در آن حرفه و سایر گواهی نامه های مورد نیاز اقدام به ارسال درخواست ویزای کاری کند. در صورتی که مدارک وی در رشته مربوطه کافی و مورد نیاز کشور مقصد یعنی اسلوونی باشد ویزای اسلوونی جستجوی کار در اسلوونی به مدت 6 ماه صادر می شود.

اقامت دائم با ویزای کاری

فرد با ویزای اسلونی کاری که در ابتدای امر با اخذ وقت سفارت اسلوونی قادر به تهیه آن می باشد، می تواند در کشور مورد نظر کاری را جستجو کرده و مشغول به کار شود. در صورتی که کار به صورت تمام وقت باشد و شخص در تمام مدت مالیات خود را به صورت منظم پرداخت کرده باشد، پس از ۴ سال از اشتغال در شغل مورد نظر بدون تغییر شغل، می تواند در کشور مربوطه اقامت دائم داشته باشد.

ویزای اسلوونی و تاثیر زبان این کشور در انتخاب آن

از جمله مشکلات مهم افراد برای ورود و زندگی در این کشور دشواری زبان انهاست. چرا که اسلوونیایی زبانی سخت به شمار می رود و در کشور های اتحادیه شینگن این زبان جزء زبان های سخت به نظر می رسد. همچنین به دلیل وضعیت خاص اقتصادی ویزای اسلوونی کاری در این کشور نسبت به سایر کشور ها کمتر است.

ویزای تحصیلی:

از آنجا که افراد علاقمند به تحصیل در اروپا هستند، اسلوونی هم می تواند کشور مناسبی برای تحصیل باشد و با اخذ ویزای اسلوونی از نوع تحصیلی به تحصیل در این کشور پرداخت. زبان هایی که در این کشور تدریس می شوند، اسلوونیایی و انگلیسی می باشد. مدارک مورد نیاز برای ادامه تحصیل در دوره کارشناسی، دیپلم و پیش دانشگاهی ترجمه شده است. اصل مدارک تحصیلی به همراه ریز نمرات مقاطع خوانده شده الزامی می باشد.

به دلیل اینکه دانشگاه های پایتخت اسلوونی در فاصله کمی با دانشگاه های قوی اتریش قرار گرفته اند افراد زیادی برای ادامهٔ تحصیل این کشور را انتخاب می کنند.

مواردی که باعث می شود افراد به تحصیل در این مکان علاقه مند شوند این است که برای تحصیل نیاز به مدارک تافل و آیلتس نمی باشد. بنابراین افراد می توانند به سادگی از سایر دانشگاه های اتحادیه اروپا ثبت نام کنند و امکانات رفاهی تحصیلی و حتی درمانی کلیه کشور های اتحادیه اروپا در اختیار این افراد قرار می گیرد.

هزینه های تحصیل در این کشور ترمی 5000 یورو می باشد این در حالی است که زندگی در این کشور ماهی 500 تا 600 یورو هزینه خواهد داشت. می توان از مزایای تحصیل و کار در این کشور به صورت هم زمان نیز اشاره کرد چرا که دانشجویان این کشور می توانند در کنار تحصیل بیست ساعت کار در هفته هم انجام دهند.

آژانس مسافرتی سفریی دیگر مجری مستقیم و بی واسطه در خصوص تور اسلوونی ، وقت سفارت اسلوونی ، ویزای اسلوونی 8885108-021