بهترین زمان سفر به بانکوک

بهترین زمان سفر به بانکوک

فصول مختلف سال سفرهای مختلفی را می طلبند. برای کسی که اهل سیر و سفر باشد، مهم است که بتواند انتخاب خوبی داشته باش و بهترین زمان سفر به بانکوک را مشخص کنندد. دهلی، بانکوک، میامی، پکن، بخارست ...؟ فکر نمی کنم برای کسی لذتبخش باشد که در تابستانی گرم به صحرای سینا برود و یا در فصل بادهای موسمی هند راهی آن دیار شود. زمان و انتخاب درست برای مسافرت در میزان لذت بردن از سفر یک تصمیم اساسی و مهم است. اما اگر در برنامه سفرهایتان نام شهر زیبای بانکوک هم به چشم می خورد، بهتر است این مقاله را دنبال کنید. ما به شما می گوییم که در هر زمانی این شهر چه آب و هوایی دارد، شلوغ یا خلوت است، گران یا ارزان است، چه دیدنی هایی را می توان در چه موقع سال بهتر دید و در نهایت برای هر مقصودی چه فصلی برای این سفر هیجان انگیز مناسب تر است.

کشور تایلند

کشور تایلند دارای آب و هوایی مختلف است و برای فصول مختلف آن شهرهای مناسب سفر پیدا می شود و می توان بهترین زمان سفر به بانکوک پایتخت این کشور را مشخص کرد. بانکوک، پاتایا و پوکت از جمله ی این شهرها هستند. هر کدام از این شهرها و دیگر مناطق تایلند از نظر آب و هوایی شرایط متفاوتی دارند. تایلند هیچ گاه گردشگران خود را بی نصیب نمی گذارد و همیشه برایشان تجربه های لذتبخش دارد.

تایلند جشن ها و مراسم های خاصی دارد. به عنوان مثال، نمایشگاه گل و گیاه چیانگ مای که در ماه فوریه و به مدت سه روز برگزار می شود از دیدنی های جذاب شهر است. فستیوال گیاه خواران نیز از دیگر مراسم هایی است که در شهر پوکت به مدت ۹ روز برگزار می شود که بهترین زمان سفر به بانکوک می باشد. علت این که مدت این جشنواره را ۹ روز انتخاب کرده اند این است که در باور چینی ها اگر انسان به مدت ۹ روز گوشت نخورد، جسم و روان او سلامت پیدا می کند. اینها مثال هایی اندک بودند و در ادامه با جذابیت های دیگر تایلند و پایتخت آن، شهر بانکوک آشنا می شویم.

آب و هوای یک سال در تایلند

در ماه ژانویه (۱۲ دی تا ۱۲ بهمن) هوای تایلند خوب و در شرایط تعادل است و می توان انتظار اندکی بارندگی را هم داشت. عمدتاً شمال کشور خنک تر است و در جنوب کشور سواحل گرم و آفتابی را شاهدیم که بهترین زمان سفر به بانکوک برای تمامی افراد با سلیقه متفاوت است. در ماه فوریه (۱۳ بهمن تا ۱۰ اسفند) بارش هایی در سواحل شرقی هوا را مرطوب می کند. خنکی صبحگاهی شمال کشور می تواند لذتی وصف ناشدنی به شما بدهد. در ماه مارس آب و هوا دلچسب است. در این روزها درجه ی حرارت به ۳۰ الی ۳۵ درجه سانتیگراد می رسد که این یعنی سواحلی آفتابی انتظار ما را می کشد. ماه آوریل بهتر از ماه مارس است و مسافران بیشتری در این ماه به تایلند می روند. ماه مه مسافران و قیمت ها هردو افزایش پیدا می کنن چون یکی از بهترین زمان سفر به بانکوک می باشدد. در ماه ژوئن (۱۲ خرداد تا ۱۰ تیر) سیل جمعیت گردشگران فروکش می کند و خلوتی و ارزانی جای آن ها را می گیرد. در ماه جولا (۱۱ تیر تا ۱۰ مرداد) دما رو به کاهش می گذارد و ماه خوبی برای سفر به این کشور نمایان می شود. در ماه آگوست بخاطر باران های شدید نمی توان سواحل تایلند را تجربه کرد. در سپتامبر باران ها خیابان ها و سواحل را خلوت می کنند و می توان جهت خرید ارزان به بازار رفت. با آمدن اکتبر هوای خنک و مرطوب از راه می رسد و مسافران را به خود فرا می خواند. در نوامبر هوا مجدداً رو به گرمی می گذارد و سرانجام در دسامبر (۱۱ آذر تا ۱۱ دی) جمعیت مسیحی کشور خود را برای کریسمس در سواحل غربی آماده می کنند. تایلند در این موقع از سال بهترین آب و هوای ممکن را دارد و جمعیت گردشگر زیادی را جذب می کند.

شهر زیبای بانکوک

 

برای بانکوک در هر فصلی جذابیت‌ های مخصوص آن فصل وجود دارد. با این حال بهترین ماه های سال برای بهترین زمان سفر به بانکوک از نظر گردشگران بین ماه های نوامبر و مارس است. یعنی در این ماه ها شاهد بیشترین میزان گردشگر در این کشور هستیم. اما این به این معنا نیست که ماه های دیگر جذابیتی برای سفر به این شهر رؤیایی ندارند. بانکوک شهری گرم و موسمی است که به علت نزدیکی به دریا آب و هوایی مرطوب نیز دارد. این گرما در ماه های آوریل، مارس و مه به اوج خود می رسد.

 چند مورد از دیدنی های بانکوک

  بانکوک یک پایتخت پر سر و صدا و شلوغ است و تمام فصول سال بهترین زمان سفر به بانکوک است. در این شهر سنت و مدرنیته به هم آمیخته شده اند و هیجان و جنب و جوش زیادی آفریده اند. شاید بهترین جاذبه ی توریستی در بانکوک وجود معابد زیارتی در این شهر است. از جمله ی این معابد می توان به معبد بودای لمیده اشاره کرد. جشن های سال جدید، مجموعه کاخ بزرگ و بودای لمیده دیدنی های خاص این شهر هستند. اما بانکوک فقط به همین ها محدود نمی شود. معبد وات آرون، معبد بودای طلایی، پایتخت سابق تایلند (شهر قدیمی آیوتایا)، جشنواره های لوی کراتونگ، موزه ملی و کاخ وانگ نا، بازارهای شناور، خیابان خاوسان، پارک لامپینی و... همگی جاذبه های زیبا و خاطره انگیزی جهت یک سفر خوب ایجاد می کنند.

سال جدید تایلندی در بانکوک

سال جدید تایلندی (یا سونگ کران) از جذابیت های توریستی برای علاقمندان برخوردار است. روزهای جشن به تاریخ میلادی در ماه آوریل واقع می شوند. در این ایام جمعیت بیشتری در شهر دیده می شوند و متناسب با سال نو جشن های سنتی و مراسم دیدنی برگزار می شود. در یکی از مراسمات سال نو، روی مردم و خیابان ها به نماد شستشوی از گناهان و بدشانسی ها، آب می پاشند که نمایانگر روشنی و پاکی است.

کاخ بزرگ

کاخ بزرگ در واقع محل اقامت پادشاهان تایلند از قرن هجدهم میلادی به بعد بوده است. این کاخ ها جنبه سیاسی و تاریخی دارند. در این مجموعه چندین ساختمان سلطنتی و کاخ وجود دارد که از قرن هفدهم به بعد ساخته شده اند. معماری این کاخ ها ترکیبی از معماری سنتی تایلند و معماری اروپای معاصر است. معبد بودای زمردین مشهورترین معبد موجود در این مجموعه است. که در تمام سال پذیرای گردشگران می باشد و بهترین زمان سفر به بانکوک برای دیدن این آثار تقریبا تمامی سال می باشد.

بودای لمیده

مجسمه بودایی که لم داده است نشان اصلی این معبد است و نام این معبد از این مجسمه اقتباس شده است. به زبان محلی به آن وات فو می گویند. وات فو در اصل معبدی از معابد بزرگ شهر بانکوک است که به دستور شاه رامای اول ساخته شده است. در این معبد که قدیمی ترین معبد بانکوک است، داروخانه و دانشگاهی به دست شاه رامای سوم ساخته شده است.

وات ارون

وات آرون یکی از زیباترین معابد شهر بانکوک است که در کنار رودخانه ی چائو فرایا قرار گرفته است. وات آرون منظره ای شگفت انگیز و منحصر به فرد ایجاد کرده است که می توان با سفر با قایق از تماشای آن لذت برد.

بازار چاتوچاک

بازار چاتوچاک در واقع جمعه بازار بانکوک است! در آن دستفروش های بسیاری اجناس ارزان قیمت به مشتریانی که از سراسر دنیا به بانکوک آمده اند ارائه می کنند.

رود چائو فرایا

این رود که از داخل شهر بانکوک عبور می کند زیبایی این شهر را چند برابر کرده است. قایق سواری روی این رود تجربه ای است که هرگز فراموش نخواهید کرد.

بازار شناور

جالب است بدانید که در بانکوک روی قایق ها هم فروش میوه و سبزیجات و غذاهای پخته شده ی تایلندی برای گردشگران وجود دارد. این بازار که صبح ها فعال تر است در ۸۰ کیلومتری جنوب غربی بانکوک قرار دارد  و در کانالی واقع شده که به دستور رامای دوم در ۱۸۶۸ ساخته شده است.

خیابان خاوسان

مشهوررین خیابان در بانکوک خیابان خاوسان است که علی رغم کوتاه بودن، جاذبه های فراوانی دارد. خیابانی پر از مشاغل گوناگون و هتل های ارزان قیمت و مغازه های رنگارنگ.

مرکز خرید ام. بی. کا

ام. بی. کا. در میان مراکز خرید بسیار بانکوک جایگاه ویژه ای دارد. این مرکز خرید از ۸ فروشگاه و ۲۰۰۰ مغازه تشکیل شده است که محصولات گوناگونی را برای خرید گردشگران فراهم آورده اند.

خیابان یائومارت

این خیابان محل سکونت چینی های مقیم در بانکوک است که رستوران هایی با غذاهای چینی خوش طعم زینت بخش آن هستند.

خانه جیم تامسون

در این خانه که متعلق به یک تاجر متوفای آمریکایی است کلکسیونی از هنرهای مختلف آسیای جنوب شرقی گردآوری شده است. امروزه این خانه به عنوان یک موزه پذیرای بازدید کننده های اهل هنر است. دیدن این خانه بهانه خوبی برای سفر به تایلند در بهترین زمان سفر به بانکوک است.

باغ وحش بانکوک

باغ وحش بانکوک از دو بخش حیوانات وحشی و پارک آبی تشکیل شده است. در این باغ وحش محوطه ای فراهم شده که به صورت زیستگاه طبیعی، حیوانات در آن زندگی می کنند. این محل ۸ کیلومتر وسعت دارد.

 

بهترین زمان برای سفر به بانکوک

برای سفر به بانکوک برای هر کسی مقصودی هست و تصمیم گیری را متنوع می کند. اما با دانستن شرایط و اوضاع بانکوک در هر ماه از سال بهتر می توان فهمید که بهترین زمان سفر برای کدام ماه است.

 جهت اطلاع از آفرهای تور تایلند با ما در تماس باشید.                     88851080-021