بهترین زمان سفر به کوالالامپور

بهترین زمان سفر به کوالالامپور

کوالالامپو پایتخت کشور مالزی و شهر جنگل ها و مناظر طبیعی است. سفر به کوالالامپور و خرید از مراکز خریدش می تواند بسیار هیجان انگیز و مفرح باشد. برای اینکه در این شهر بتوانید لحظات خوبی را سپری کنید، باید بدانید بهترین زمان سفر به کوالالامپور چه زمانی است. در این مقاله سعی کرده ایم بهترین زمان سفر به کوالالامپور را برایتان شرح دهیم تا خاطرات خوشی برای خود رقم بزنید.

کوالالامپور طرافداران زیادی دارد و گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. آب و هوای این شهر استوایی می باشد و از درجه حرارت بالایی برخوردار است. در کوالالامپور بارندگی های شدیدی را خواهید دید. اگر می خواهید در سفرتان به این شهر آب و هوای خنکی را تجربه کنید باید در ماه های دسامبر و فوریه به آن سفر کنید و اگر تمایل دارید روزهای گرم آن را ببینید باید در ماه مارس به کوالالامپور بروید. در واقع بهترین زمان سفر به کوالالامپور ماه های ژانویه و فوریه است که جزء آب و هوای خشک در طول سال به حساب می آید.

بهترین زمان سفر به کوالالامپور با توجه به آب و هوا

کوالالامپور به دلیل نزدیکی مالزی به خط استوا آب و هوای گرمی دارد. کمترین دما در این شهر 22 درجه است و بیشترین دما 33 درجه خواهد بود. کمترین و بیشترین دمایی که تاکنون کولالامپور پشت سر گذاشته است 19 و 37 درجه بوده است. می توان گفت میانگین دمای کوالالامپور 27 درجه می باشد. در ماه های سپتامبر تا آوریل بارندگی زیاد می شود و هوا را مرطوب می کند. در واقع در این شهر باران های موسمی که کوتاه و شدید هستند بسیار زیاد است. بهترین زمان سفر به کوالالامپور که آب و هوا خنک باشد بهمن و اسفند ماه می باشد. مرداد ماه بیشترین گرما در کوالالامپور را به همراه دارد که سفر در این ماه اصلا مناسب نخواهد بود. گردشگرانی که از اروپا به این شهر می آیند آب و هوای آن را بسیار می پسندند و فصل زمستان را بهترین زمان سفر به کوالالامپور می دانند و زیاد به آن سفر می کنند.

بهترین زمان سفر به کوالالامپور در ماه های متفاوت

دو فصل موسمی را در کوالالامپور شاهد خواهیم بود و گاهی اوقات بارندگی همراه با رعد و برق رخ می دهد. از آنجا که آب و هوای استوایی را در کوالالامپور داریم در همه فصل ها می توانید به آن سفر کنید اما در ماه می و جولای شرایط دمایی با ثباتی خواهیم داشت که بهترین زمان سفر به کوالالامپور می باشد. در این ماه ها آسمانی آفتابی و دما ثابت است. از مارس تا آوریل بیشترین میزان بارندگی رخ می دهد و اگر علاقه ای به باران ندارید بهتر است در این ماه ها به کوالالامپور سفر نکنید. به دلیل موقعیت جغرافیایی کوالالامپور که بین کوه ها قرار گرفته است از سایر شهرهای مالزی دمای پایین تری دارد. دمای روز در این شهر 29 تا 35 درجه است و در شب 26 تا 29 درجه خواهد بود. بارندگی نیز دمای محیط را پایین خواهد آورد.

پرطرفدارترین ماه ها برای سفر به کوالالامپور

تعطیلات سال نو چینی و سال نو میلادی ازدسامبر تا پایان ژانویه گردشگران زیادی را به خود جذب می کند و بهترین زمان سفر به کوالالامپور برای شرکت در جشنواره ها می باشد. بیشتر مسافرانی که از خاورمیانه به کوالالامپور سفر می کنند ماه های ژوئن، جولای و آگوست را انتخاب می کنند. بیشتر تعطیلات مدارس در کشورهای مختلف در این ماه ها است که سبب می شود بهترین زمان سفر به کوالالامپور باشد. پایان سپتامبر تا دسامبر ماه های خلوت گردشگری به کوالالامپور هستند. در واقع در ماه های اسفند، فروردین، شهریور، مهر و آبان گردشگران کمتری به کوالالامپور سفر می کنند زیرا بارش فراوانی در این ماه ها رخ می دهد. از اردیبهشت تا مرداد، آذر، دی و بهمن نیز اوج سفرها به کوالالامپور است که دمایی بین 21 تا 32 درجه را شاهد خواهیم بود.

بهترین زمان سفر به کوالالامپور از نظر فستیوال ها

بهترین زمان سفر به کوالالامپور از نظر فستیوال ها و شرکت در مراسم فرهنگی و تفریحی ماه رمضان و سال نو چینی ها است که از نظر زمان در دی یا بهمن ماه به مدت 15 روز برگزار می شود. جشنواره ها و فستیوال های بسیاری در کوالالامپور وجود دارند که با شرکت در آن ها علاوه بر آشنایی با فرهنگ های متفاوت می توانید از حراج های آن نیز استفاده کنید و خریدهای ارزان و با کیفیتی داشته باشید که برایتان بهترین زمان سفر به کوالالامپور خواهد بود.

بهترین زمان سفر به کولالامپور برای شرکت در بزرگترین حراجی

مالزیا مگاسل بزرگترین حراجی در مالزی است که به مدت دو ماه و هر ساله برگزار می گردد و بهترین زمان سفر به کوالالامپور برای خرید خواهد بود. اگر در زمان این حراجی سفر کنید خریدهای ارزانی خواهید داشت و از برنامه هایی که در آن برگزار می شود مثل کنسرت می توانید شرکت کنید. کالاها و لوازم زیادی مثل لباس، لوازم آشپرخانه و.. را با قیمتی استثنایی خریداری خواهید کرد. با خرید از این حراجی به نوعی هزینه سفرتان جبران خواهد شد چون تخفیف های بی نظیری خواهند داد و تمام سلایق را به خود جذب می کنند.

بهترین زمان سفر به کوالالامپور برای شرکت در جشن سال نو چینی ها

جشن سال نو چینی ها 15 روز طول خواهد کشید که با آغاز سال قمری همراه خواهد بود. در زمان برگزاری آن انواع غذاها و خوراکی های چینی عرضه می شوند و مراسمی چون رقص شیر و اژدها، آتش بازی و ... در آن رخ می دهد که بهترین زمان سفر به کوالالامپور است. در این موقع از سال خیابان ها را با پارچه و گل قرمز تزیین می کنند زیرا قرمز، رنگی است که از نظر چینی ها خوش شانسی می آورد.

بهترین زمان سفر به کوالالامپور برای شرکت در جشنواره روشنایی دی پاوالی

یکی از جشن های هندوها در مالزی دی پاوالی است که به آن فستیوال نور نیز می گویند. این جشن در اکتبر یا نوامبر برگزار می شود. مراسمی که در این جشن برگزار می شود به نوعی نشان دهنده غلبه نور بر تاریکی خواهد بود و آتش بازی، فروش صنایع دستی و خوراکی در آن انجام می شود. برای شرکت در دی پاوالی باید به محله هندی ها بروید.

بهترین زمان سفر به کوالالامپور برای شرکت در جشن عید فطر

از آنجایی که اکثر مردم مالزی مسلمان هستند عید فطر یکی از مراسمات مذهبی آن ها خواهد بود که در آن مردم و توریست ها فرصت بازدید از کاخ های سلطنتی را خواهند داشت. هم چنین اگر در این ایام به مالزی سفر کنید مردم در خانه خود را به روی گردشگران باز خواهند کرد و با خوراکی های خوشمزه از آن ها پذیرایی می کنند. دراین روز مردم مالزی پاکت های سبز رنگ حاوی پول را به هم هدیه می دهند.

بهترین زمان سفر به کوالالامپور برای شرکت در جشنواره تایپوسام

همه مذاهب کارناوال های مذهبی مخصوص خود را دارند. یک از کارناوال های مذهبی در کوالالامپور تایپوسام است که همانند یک دسته مذهبی می باشد. این رویداد در 31 ژانویه هر سال برگزار می شود که در آن گروهی از مردم مذهبی هندو به پیاده روی از معبد ماهاماریامان در کوالالامپور تا غار باتو می پردازند. این غار از دیدنی های مالزی به شمار می آید. در این پیاده روی نمادهایی حمل می شود و عده ای به طبل زدن مشغول می شوند. با سفر به کولالامپور در این تاریخ می توانید در این پیاده روی شرکت کنید، مدت زمان آن 8 ساعت خواهد بود. این رویداد به غارهای پراک، ایپو و پنانگ نیز صورت می گیرد.

بهترین زمان سفر به کوالالامپور برای شرکت در جشن کریسمس مسیحیان

در روز میلاد مسیح هر ساله جشنی در مالزی برگزار می شود که برابر با 25 دسامبر و یا همان پنجم دی ماه خواهد بود. یکی از سه زمان هایی که در آن حراج صورت می گیرد مربوط به جشن پایان سال است که خرید ارزان را برایتان مهیا می کند. بهترین زمان سفر به کوالالامپور برای شرکت در این جشن و خریدهایی ارزان، نوامبر تا دسامبر است و حتی با کاهش قیمت به نصف در محصولاتی چون تبلت، لباس، گوشی و ... روبه رو می شوید.

بهترین زمان سفر به کوالالامپور برای شرکت در جشن گاوای دایاک مالزی

هر ساله در اول و دوم ماه ژوئن مراسمی که با رقص و آواز همراه است صورت  می گیرد. در این جشن که گاوای دایاک نام دارد لباس محلی را به تن محلی ها خواهید دید که در واقع به منظور تمام شدن فصل برداشت برنج صورت می گیرد. در این مراسم جنگ خروس ها، آواز و موسیقی، نوشیدنی تهیه شده از برنج و پختن غذاهای لذیذ رخ خواهد داد و برای شرکت در آن می توانید 12 و 13 خرداد به مالزی سفر داشته باشید.

آژانس سفری دیگر مجری مستقیم در خصوص ویزای مالزی، بلیط مالزی و تور مالزی  88851080-021.