بهترین زمان سفر به پوکت

بهترین زمان سفر به پوکت

اگر میخواهید به جزیرهٔ بزرگ پوکت در تایلند سفر کنید; و از سواحل پوکت لذت ببرید، خرید کنید یا در جشن ها و مناسبت های آن ها  شرکت کنید، باید بهترین زمان سفر به پوکت را بدانید. در ماه های مختلف سال، پوکت آب و هوای متغیری دارد، باید بدانید چه فصل هایی توریست ها بیشتر می ایند و چه فصل هایی برای خرید کردن در پوکت مناسب است. با داشتن اطلاعاتی که در این مقاله میخوانید; می توانید برنامه ای مناسب خود برای سفر به پوکت بچینید.

بهترین زمان  برای لذت بردن از آب و هوای پوکت

بهترین زمان سفر به پوکت برای لذت بردن از آفتاب پوکت و قدم زدن در ساحل، بین ماه های دسامبر تا مارس است. در این ماه ها شاهد کمترین میزان بارش و بیشترین حضور  آفتاب خواهید بود. ماه نوامبر، درست بعد از فصل بارانی و قبل از فصل پاییز، زمان خوبی برای لذت بردن از آب و هوای خوب، با حضور جمعیت کمتری است. به طور مشابه در ماه های می و آوریل آب و هوا خوب و تعداد بازدید کننده ها کم تر است. اگر با شلوغی مشکلی ندارید; در سفر به پوکت در فصل های دسامبر و ژوئن شاهد آب و هوای عالی، دریای آرام، آسمان آبی شفاف، درخشش خورشید و کمترین میزان بارش باران خواهید بود.

بهترین زمان برای خرید در سفر به پوکت

پس از تعیین بهترین زمان سفر به پوکت نوبت به دانستن بهترین زمان خرید در پوکت می رسد. خرید یکی از جاذبه های برتر تایلند است و پوکت دارای فروشگاه های مختلف و انواع مختلفی از محصولات برای فروش است. بهترین شکل  خرید در پوکت، بدون توجه به زمان سال، می تواند در خارج از استراحتگاه های توریستی انجام شود، جایی که معاملات معمولی بسیار بهتر است. شهر پوکت و مناطق اطراف آن، دارای بیشترین تعداد مغازه هایی با کالاهای با کیفیت بالا برای فروش در قیمت های معقول هستند. اگر شما از اواسط ژوئن تا اواسط ماه اوت خریداری کنید، می توانید از تخفیف های بیشتری در طول "فروش بزرگ شگفت انگیز" کشور لذت ببرید. این زمانی است که تقریباً 15000 بازرگان و ارائه دهندگان خدمات در تایلند در مسیرهای اصلی مانند پوکت آماده ارائه تخفیف هایی هستند که از 10 تا 80 درصد می باشد.

شلوغ ترین فصل سال در پوکت

ماه نوامبر فصل توریستی اصلی در پوکت را آغاز می کند; اما تعداد زیادی از گردشگران تا دسامبر وارد نمی شوند. این دوره، خشک ترین و آفتابی ترین فصل سال است. شما  دریاهای آرام و آسمان آبی را همراه با سواحل شلوغ تر و قیمت های بالاتر خواهید یافت. تا اواسط دسامبر، شب زنده داری در حال برپایی است و بازدید کنندگان می توانند از یک فضای مهمانی لذت ببرند. ژانویهٔ پوکت را، در اوج شلوغی، با بالاترین قیمت برای اقامت، بلیط هواپیما و خرید، همراه با  ایده آل ترین هوا خواهید یافت.

سفر به پوکت در ماه ژانویه

با این که پوکت در نزدیکی استوا قرار دارد، دمای هوا در طول سال تغییر زیادی نمی کند، هرچند میزان بارندگی در هر ماه متفاوت است و با توجه به این نکته مشخص کردن بهترین زمان سفر به پوکت کار سختی نیست. ژانویه یکی از لذت بخش ترین ماه های سال در پوکت است، زیرا، اکثر روزها آسمان آبی و روشن و رطوبت نسبتاً کم است. دریا گرم و آرام و ایده آل برای شنا و غواصی است. توصیه می شود لباس های ساحلی مناسب و یک کلاه برای محافظت صورت در مقابل آفتاب شدید همراه با کرم ضد آفتاب همراه داشته باشید. در این ماه می توانید در جشن ها و مراسمات مختلفی مثل: جشن سال نو، نمایش بین المللی قایقرانی و جشن سال نو چینی ها در 28 ژانویه شرکت کنید.

سفر به پوکت در ماه فوریه

بین ژانویه و فوریه تفاوت زیادی در آب و هوا وجود ندارد. شما دوست دارید در بیشتر روزها با رطوبت نسبتاً کم نور خورشید را تجربه کنید. فوریه خشک ترین ماه سال است. فوریه آخرین فصل خشک سال است و بارندگی به تدریج افزایش می یابد. دریاهای آرام، آسمان آبی، سواحل شلوغ تر و آفتاب داغ را در این فصل تجربه می کنید. اگر 14 فوریه در پوکت باشید می توانید ولنتاین را با معشوقتان جشن بگیرید.

سفر به پوکت در ماه مارس

ماه مارس انتهای فصل خشک و شروع فصل گرم است، زمانی که درجه حرارت متوسط به حدود 34 درجه سانتیگراد می رسد و روزهای آفتابی همچنان هنجار هستند. هوا به طور ناخوشایندی گرم می شود، به خصوص در نیمه دوم ماه، دست و پا کردن یک اتاق تهویه مطبوع به شدت توصیه می شود. بارندگی هنوز هم کم است.

سفر به پوکت در ماه آوریل

همراه با آغاز ماه آوریل، گرما و بارندگی در پوکت آغاز می شود، و روزها به شدت گرم است و  میتواند غیر قابل تحمل شود. بارندگی به طرز قابل توجهی افزایش می یابد. بنابراین به محض ورود به شهر، باید یک چتر تهیه کنید و لباس های مناسب بپوشید. البته هرگز رطوبت مانع برنامه های شما نخواهد بود. جشن آب پاشی در آوریل می تواند اوقات خوشی را برایتان بسازد.

سفر به پوکت در ماه می

شرایط ماه می شبیه آوریل است با این تفاوت که میزان بارندگی کم تر می شود. پس اگر برنامهٔ بهترین زمان سفر به پوکت در این ماه را دارید باید انتظار مقداری باران را داشته باشید. با نزدیک شدن ماه می رطوبت تا 90 درصد افزایش می یابد. لباس های سبک وزن، پارچه های طبیعی مانند پنبه یا اقلام ساخته شده از مواد خشک شده را بسته بندی کنید. شلوار بلند، شلوار سبک و پیراهن با آستین بلند می تواند در دور نگه داشتن پشه ها به شما کمک کند. مراسم افتتاحیه سلطنتی ماه می را هرگز از دست ندهید.

سفر به پوکت در ماه ژوئن

در حالی که درجه حرارت بالا در حدود 32 درجه سانتیگراد باقی می ماند، باران بیشتر هم افزایش می یابد، هرچند که هنوز در اوج خود نیست، که آن هم در اوایل پاییز می آید. در این ماه، بارش باران به طور معمول در فوران های شدید، کوتاه مدت، اغلب در رعد و برق اتفاق می افتد، بنابراین شما قادر خواهید بود از عینک های آفتابی لذت ببرید. برای بهره مندی از تخفیف های ویژهٔ 10 تا 80 درصد فروشگاه های پوکت، با سفر به پوکت، در نیمهٔ ماه ژوئن برای شرکت در فروش بزرگ پوکت حاضر باشید.

 

سفر به پوکت در ماه جولای

جولای شبیه به ژوئن است. در حالی که به آب و هوای روزانه نیاز دارید، روزهای آفتابی همچنان رایج هستند و نسیم خنک، اغلب بسیار دلپذیر است. به علاوه این زمان سال مناسب برای یافتن بهترین معاملات در محل اقامت همراه با پروازهای ارزان تر است. اگر شما برای غواصی برنامه ریزی می کنید، ممکن است بخواهید سفرهای خود را برای زمان دیگری برنامه ریزی کنید، زیرا دریا در این ماه خشک است. در این ماه با سفر به پوکت، هم زمان با جشن کتو از میراث فرهنگی، صنایع دستی و غذاها و لباس های محلی کتو دیدن کنید.

سفر به پوکت در ماه آگوست

این ماه زمان دقیق قبل از رسیدن فصل رسمی باران را نشان می دهد. این فصل با باران های شدید کوتاه مدت و تابش دوره ای نور آفتاب مشخص می شود. معمولاً کسی در آگوست به ساحل پوکت نمی رود. اگر خیلی آب و هوا برایتان مهم نباشد در این ماه می توانید تا 50 درصد در هزینه ها صرفه جویی کنید. می توانید در جشن و شادی تولد ملکه در آگوست سهیم باشید

سفر به پوکت در ماه سپتامبر

سپتامبر مرطوب ترین ماه سال است. معمولاً در این ماه سواحل خلوت هستند. بادهای شدید مانع از شنا کردن در ساحل هستند. لباس های سبکی که راحت خشک می شوند بپوشید. در این ماه می توانید تخفیف های زیادی بگیرید و زمان زیادی برای خلوت کردن دارید. علاقه مندان به گیاه خوارای هرگز نباید جشنواره گیاه خواری را از دست بدهند.

سفر به پوکت در ماه اکتبر

در اوایل ماه اکتبر بارندگی به شدت ماه قبل ادامه دارد، اما در اواخر ماه، بارندگی کم، و شرایط برای سفر به پوکت بهتر می شود. شما روزهای آفتابی و مرطوب که برای ماهی گیری ایده آل است را تجربه می کنید. بارش باران باعث می شود ماهی ها خودشان را نشان دهند. هنوز هم شرایط برای شنا و موج سواری چندان مناسب نیست. هنوز هم تعداد توریست ها کم، و قیمت ها پایین است. البته همان طور که گفته شد، در پایان این  ماه شرایط برای بهترین زمان سفر به پوکت بهتر می شود. با یک هالووین ترسناک چطورید؟

سفر به پوکت در ماه نوامبر

هنوز هم شدت بارندگی بالا است ولی هر روز از میزانش کاسته می شود. آب و هوا خنک تر شده و هر روز بیشتر مناسب شنا و ماهی گیری می شود. در این فصل باز هم ساحل کم کم شلوغ می شود. با سفر به پوکت در هفتهٔ اول نوامبر می توانید با مردم جشن بگیرید و از مناظر لذت ببرید.

سفر به پوکت در ماه دسامبر

فصل های بارانی در ماه دسامبر پایان می یابند و فرصت برای علاقه مندان به ساحل و آفتاب پیش می آید، که از آب و هوای پوکت لذت ببرند. آب و هوای پوکت در دسامبر معمولاً کم کم خشک و خنک می شود. حتی در روزهایی که باران می بارد، شاهد درخشش آفتاب خواهید بود، که این امر دراز کشیدن روی شن های ساحل را ممکن می کند. اگر برای جشن کریسمس می روید، پیشنهاد می کنیم در ماه دسامبر با سفر به پوکت در جشن هفتگی سالانه تولد پادشاه شرکت کنید.

 جهت اطلاع از آفرهای تور تایلند با ما در تماس باشید.                     88851080-021