بهترین زمان سفر به تایلند

بهترین زمان سفر به تایلند

در این مقاله جهت آشنایی با بهترین زمان سفر به تایلند همراه ما باشید، اگر شما هم تصمیم گرفته اید که به تایلند سفر کنید حتما در مرتبه نخست به این فکر کرده اید که بهترین زمان سفر به تایلند چه موقعی از سال است؟ برای سفر به تایلند معمولا می توانیم بگوییم که هر ماهی ویژگی خاص خود را دارد و شما بر اساس علایق و سلایق خود می توانید بهترین زمان سفر به تایلند را انتخاب کنید. شاید برای شما آب و هوای مناسب حائز اهمیت باشد و بهترین زمان سفر به تایلند را از این منظر نگاه کنید و یا این که سعی دارید خرید کنید و در جشنواره های خرید شرکت کنید که به دنبال بهترین زمان سفر به تایلند برای خرید خواهید بود.

به طور کلی بهترین زمان سفر به هر مقصدی بر اساس آب و هوای مقصد تعیین می شود در مورد بهترین زمان سفر به تایلند نیز معمولا شرایط آب و هوایی در نظر گرفته می شود. آب و هوای تایلند در ماه های مختلف تغییر می کند اما سفر به این کشور در همه ماه های سال می تواند انجام بپذیرد. به طور کلی آب و هوای تایلند گرمسیری و شرجی است بهترین زمان سفر به تایلند در ماه های بین نوامبر تا آوریل است که آب و هوا خنک و خشک است.

در جنوب کشور تایلند نیز آب و هوا متفاوت است و تفاوت آب و هوایی بین سواحل شرقی و غربی وجود دارد. بهترین زمان سفر به تایلند جهت حضور در سواحل غربی فصل زمستان است که آب و هوای مطبوعی دارد و در این فصل می توانید غواصی انجام دهید. سواحل شرقی هم در تمام طول سال آب و هوای مناسبی دارد.

سفر به کشور تایلند در ماه ژانویه (۱۲ دی تا ۱۲ بهمن)

ماه ژانویه می تواند بهترین زمان سفر به تایلند باشد چرا که در این ماه آب و هوا در اکثر مناطق تایلند خوب است و احتمال بارندگی نیز اندک است. در این بازه زمانی آب و هوای شمال تایلند خنک تر است و شما می توانید شرایط بهتری را تجربه کنید. اگر دنبال آفتاب گرفتن باشید می توانید به سواحل غربی بروید. در این ماه جشنواره جشن چینی برگزار می گردد که مردم در سراسر تایلند در این جشن، شرکت می کنند، اگر در این ماه به تایلند سفر کنید آتش بازی و شادمانی مردم را در کوچه ها و خیابان ها به همراه اژدهای قرمز چینی خواهید دید. به طور کلی بهترین زمان سفر به تایلند برای کسانی که به آب و هوای تایلند اهمیت می دهند در این ماه باشد.

سفر به کشور تایلند در ماه فوریه (۱۳ بهمن تا ۱۰ اسفند)

در ماه فوریه کم کم بارندگی در سواحل شرقی آغاز می شود و سایر مناطق کشور شاهد آب و هوای تایلند گرم و خشک است. در تمام مدت روز شاهد آب و هوای گرم و خشکی هستیم و دیگر اثری از خنکی آب و هوا نیست. اگر می خواهید در جشنواره گل تایلند که به مدت سه روز برگزار می شود حضور داشته باشید در این ماه به کشور تایلند سفر کنید که می توانید در نمایشگاه های گل های متنوع و زیبا حضور پیدا کنید که حتما از حضور در این جشنواره لذت خواهید برد و اگر هدف شما بازدید از این فستیوال باشد بهترین زمان سفر به تایلند برای شما ماه فوریه خواهد بود.

سفر به کشور تایلند در ماه مارس (۱۱ اسفند تا ۱۲ فروردین)

در ماه مارس شاهد افزایش دمای هوا تا سی درجه سانتی گراد هستیم، برای کسانی که به سواحل آفتابی علاقه مند هستند بهترین زمان سفر به تایلند ماه مارس است و در این ماه به هرکدام از مناطق تایلند که می خواهید، می توانید سر بزنید و از سفر به تایلند لذت ببرید.

سفر به کشور تایلند در ماه آوریل (۱۳ فروردین تا ۱۱ اردیبهشت)

ماه آوریل را نیز می توانیم بهترین زمان سفر به تایلند بدانیم در این ماه هوا در شرایط ایده آلی قرار دارد. در این ماه تعداد گردشگران در تایلند افزایش پیدا می کند و در واقع یک ماه پرگردشگر است. برای سفر به تایلند در این ماه از قبل بلیط خود را رزرو کنید چرا که ممکن است بهترین زمان سفر به تایلند را از لحاظ آب و هوایی از دست بدهید. در اواسط ماه آوریل سال جدید تایلندی ها شروع می شود در عید تایلندی ها بر روی مردم آبی ریخته می شود تا بخت بد و گناهان آن ها از بین برود.

سفر به کشور تایلند در ماه مه (۱۲ اردیبهشت تا ۱۱ خرداد)

از لحاظ کاهش قیمت و ارزان بودن سقر ماه مه بهترین زمان سفر به تایلند است در این ماه تعداد مسافران و گردشگران در تایلند کاهش می یابد. در این ماه سواحل نیز خلوت است و می توانید از قیمت های پایین لذت ببرید. در ماه مه بارندگی نیز رو به کاهش می رود، برای بهره گیری از سواحل آفتابی می توانید به سواحل شرقی تایلند بروید و از بودن در این سواحل لذت ببرید.

سفر به کشور تایلند در ماه ژوئن (۱۲ خرداد تا ۱۰ تیر)

برای کسانی که به دنبال حراج ها و تخفیف های مناسب هستند بهترین زمان سفر به تایلند ماه ژوئن می باشد در این ماه نیز همچنان بارش باران اندک است و حتی برای کسانی که دوست دارند در تایلند خلوت حضور داشته باشند می تواند بهترین زمان سفر به تایلند باشد در این ماه معمولا تعداد بسیار اندکی گردشگر وجود دارد.

سفر به کشور تایلند در ماه جولای (۱۱ تیر تا ۱۰ مرداد)

در ماه جولای دمای هوا به صورت محسوس کاهش پیدا می کند و شاهد شدت گرفتن باران و باد هستیم، اگر می خواهید در این ماه به تایلند سفر کنید از آفتاب سواحل شرقی که همچنان پابرجاست می توانید استفاده کنید اما از آنجا که در این ماه مدارس تعطیل می شود شاهد شلوغی جزایر هستیم و به طور کلی می توانیم بگوییم از لحاظ بهترین زمان سفر به تایلند ماه جولای نسبت به ماه های دیگر، چندان قابل توجه نیست.

سفر به کشور تایلند در ماه آگوست (۱۱ مرداد تا ۱۰ شهریور)

ماه آگوست از ماه هایی است که در آن شاهد باران و باد شدیدی هستیم، با توجه به همین مسئله است که کم تر کسی پیدا می شود که به سواحل، خصوصا سواحل شمالی برود. اگر در این ماه به تایلند سفر دارید بهترین گزینه برای شما می تواند جزیره ساموی باشد هر چند در این جزیره نیز گهگاهی بارندگی می شود ولی نسبت به مناطق دیگر در آن بارندگی کم تر است. ماه آگوست نیز در زمره بهترین زمان سفر به تایلند قرار نمی گیرد و معمولا در این ماه استقبال مناسبی از تایلند نمی شود.

سفر به کشور تایلند در ماه سپتامبر (۱۱ شهریور تا ۹ مهر)

همان طور که گفته شد یکی از بهترین زمان های سفر به تایلند از لحاظ خرید است در ماه آگوست از آنجا که تعداد گردشگر و مسافر در تایلند کم تر است می توانید جنس هایی با کیفیت مناسب را با حداقل قیمت ممکن بخرید و معمولا محصولات مختلف از تخفیف خوبی برخوردار هستند. اما این ماه از لحاظ آب و هوایی بهترین زمان سفر به تایلند نمی باشد چرا که این پرباران ترین ماه سال محسوب می شود.

سفر به کشور تایلند در ماه اکتبر (۱۰ مهر تا ۱۰ آبان)

در ابتدای این ماه همچنان شاهد ادامه بارندگی ها هستیم ولی در انتهای ماه دمای هوا رو به خنکی می رود و رطوبت و بارندگی هم کم تر می شود و شرایط برای بهترین زمان سفر به تایلند فراهم می شود و به تدریج در اواخر ماه با توجه به بهبود جوی شاهد افزایش مسافران و گردشگران خواهیم بود، در این ماه در پوکت جزیره معروف تایلند جشنواره ای بنام جشنواره گیاهخوران برگزار می شود که در اصل این جشنوراه متعلق به مردم چین است و در آن مردمی که به مدت یک ماه گوشت نخورده اند به برگزاری جشن می پردازند که نه روز طول می کشد.

سفر به کشور تایلند در ماه نوامبر (۱۱ آبان تا ۱۰ آذر)

دوباره در ماه نوامبر سواحل غربی شاهد حضور آفتاب خواهد بود و برای کسانی که به ساحل علاقه دارند این ماه بهترین زمان سفر به تایلند خواهد بود در انتهای این ماه کم کم در شمال تایلند شاهد صبح ها و عصرهای خنکی خواهیم بود در این ماه می توانید به سواحل پوکت و کرابی سر بزنید و از بودن در آن ها لذت ببرید.

سفر به کشور تایلند در ماه دسامبر (۱۱ آذر تا ۱۱ دی)

این ماه نیز بهترین زمان سفر به تایلند محسوب می شود از آنجا که هوا در شرایط بسیار مساعدی قرار دارد و تعطیلات کریسمس شروع می شود مسافران زیادی به سوی تایلند روانه می شوند، برای لذت بردن بیشتر از ماه دسامبر به عنوان بهترین زمان سفر به تایلند سعی کنید اوایل دسامبر در این کشور حاضر شوید تا به دلیل تعطیلات کریسمس شاهد افزایش قیمت هتل ها نباشید.

 آژانس سفری دیگر مجری مستقیم در خصوص بلیط تایلند ، ویزای تایلند و تور تایلند  88851080-021