ویزای اتریش

ویزای اتریش

برای دریافت ویزای اتریش به‌صورت کاملاً تضمینی و ارزان و فوری به وب‌سایت ما مراجعه کنید و از مدارک لازم و مراحل اخذ ویزای اتریش آگاه شوید.

اخذ ویزای اتریش

همان‌طور که می‌دانید کشور اتریش عضو اتحادیه اروپا است. برای سفر به این کشور برای گردش یا اقامت، مقامات مرزی اتریش، مسافران را کنترل می‌کنند. سفارت اتریش در تهران وظیفه صدور ویزای شینگن برای کشورهای جمهوری مالت و جمهوری اسلوونی را نیز برعهده  دارد. درخواست اخذ ویزای اتریش یا اقامت در این کشور حتماً باید با داشتن وقت قبلی از سفارت صورت پذیرد. افرادی که دارای تعهدنامه الکترونیکی EVE هستند و می‌خواهند در این کشور اقامت داشته باشند باید به‌صورت اینترنتی با مراجعه به سایت سفارت اتریش درخواست خود را ثبت نمایند و از سفارت وقت بگیرند. در این میان برخی از دلالان پیشنهاد مدارک جعلی به متقاضیان می‌دهند توجه داشته باشید هر فردی که مدارک جعلی به سفارت ارائه دهد، هرگز ویزا دریافت نخواهد کرد.

با توجه به انجام انگشت‌نگاری هنگام ارائه مدارک حضور متقاضی الزامی است. قابل‌ذکر است برای نوزادان و کودکان باید جداگانه از سفارت وقت مصاحبه بگیرید.

نکات مهم درباره اخذ ویزای اتریش

متقاضیان اخذ ویزای اتریش باید مدارک خود را در ساعت اداری به سفارت اتریش تحویل دهند. لازم است برای اخذ ویزای اتریش یا اقامت در این کشور از سفارت‌خانه یا کنسولگری مورد نظر وقت قبلی بگیرید. توجه داشته باشید کلیه مدارک باید به زبان آلمانی ترجمه شوند.

گاهی اوقات سفارت‌خانه علاوه بر مدارکی که ذکر شد از متقاضی مدارک دیگری نیز درخواست می‌کند که فرد موظف است آن‌ها را تهیه کرده و در زمان مقرر به سفارت‌خانه تحویل دهد. اگر سفارت‌خانه تقاضای انجام مصاحبه از فرد را اعلام کرد، متقاضی باید در مصاحبه حضور یابد.

توجه داشته باشید فقط مدارکی که برای اخذ ویزای اتریش نیاز است را برای سفارت‌خانه بفرستید و از ارسال مدارک اضافی خودداری نمایید. هنگام ارائه مدارک موردن ظر حتماً باید فرد متقاضی حضورداشته باشد. برای صدور ویزا فقط لازم است هزینه درخواست ویزا را بپردازید و تمامی فرم‌ها رایگان هستند.

مدارک لازم برای اخذ ویزای اتریش

  • فرم تقاضای اخذ ویزای اتریش که باید به زبان آلمانی تکمیل گردد.
  • داشتن گذرنامه با تاریخ اعتبار ۳ ماهه
  • دو قطعه عکس تمام‌رخ رنگی ۳٫۵ در ۴٫۵ سانتی‌متری
  • ارائه گذرنامه‌های باطل‌شده در صورت وجود
  • کپی از صفحات گذرنامه
  • کپی از ویزای شینگن
  • ارائه فرم ویزا به همراه امضای متقاضی
  • مدارک مشمول بر اشتغال و فرم درآمد متقاضی به صورت ترجمه‌شده به زبان آلمانی
  • تکمیل و ارائه فرم مشخصات متقاضی
  • بیمه‌نامه مسافرتی با پوشش حداقل ۳۰ هزار یورو
  • ترجمه مدارک کامل متقاضی به زبان آلمانی
  • رزرو هتل با تاییده آژانس هواپیمایی یا تاییده هتل موردنظر
  • گواهی اشتغال به تحصیل و ترجمه‌شده به زبان آلمانی ویژه دانش آموزان و دانشجویان

دریافت ویزای اتریش برای سفر به اتریش

برای دریافت ویزای هر کشور باید مطابق با دستورات آن کشور عمل کرد. اگر متقاضی اخذ ویزای اتریش هستید لازم است با قوانین این کشور آشنا شوید. بدین منظور می‌توانید به سایت ما مراجعه کرده و قوانین اخذ ویزای اتریش را مشاهده نمایید. همان‌طور که می‌دانید اتریش عضو اتحادیه اروپا است و شما می‌توانید با داشتن ویزای شینگن نیز به این کشور سفر کنید.

ویزای شینگن در ۴ نوع به متقاضیان داده می‌شود که اکثر ایرانیان خواهان دریافت ویزا نوع C هستند؛ که ویزای شینگن نوع C یک ویزای گردشگری است که افراد به‌عنوان یک گردشگر و توریست وارد منطقه شینگن می‌شوند. متقاضیان دریافت این نوع ویزا باید برای اخذ آن از سفارت وقت قبلی بگیرند.

شانس بیشتر برای اخذ ویزای اتریش

افرادی که به‌صورت تنهایی برای اخذ ویزای اتریش اقدام می‌کنند شانس بیشتری برای دریافت ویزا دارند تا افرادی که به‌صورت خانوادگی متقاضی دریافت ویزای اتریش هستند. به‌طور مثال یک خانواده ۵ نفرِ که می‌خواهند ویزای اتریش را دریافت نمایند، مدارکی مانند اسناد و حساب بانکی و ... به سفارت‌خانه تحویل می‌دهند شانس کمتری نسبت به فردی دارند که به‌تنهایی این مدارک را برای سفارت ارسال می‌کنند.

یکی دیگر از مواردی که موجب می‌شود فرد شانس بیشتری برای اخذ ویزای اتریش را داشته باشد داشتن دعوت‌نامه از طرف اقوام درجه‌یک مانند پدر، مادر، خواهر، برادر، همسر، فرزند و ... است که در کشور اتریش زندگی می کنند. قابل‌ذکر است اگر فرد متقاضی دارای ویزای شینگن باشد همانند ویزای اتریش می‌تواند وارد کشور اتریش شود و به‌عنوان یک توریست در این کشور اقامت داشته باشد.

مواردی که موجب عدم اخذ ویزای اتریش می شود

وجود برخی از عوامل باعث رد شدن درخواست دریافت ویزا می شود. عامل مهمی که موجب رد شدن درخواست ویزای اتریش می شود عدم تحویل کامل مدارک به افسر سفارت یا کنسولگری است.

اگر فرد متقاضای اخذ ویزای اتریش در گذشته  یا در حال حاضر در فعالیت های جنایتکارنه ای مانند تروریست، قاچاق مواد مخدر، سو استفاده و تجاوز جنسی به کودکان و... در کشور اتریش همکاری داشته باشد؛ تقاضای فرد برای اخذ ویزا رد می شود.

شهر وین پایتخت کشور اتریش است و مردمانش به زبان آلمانی صحبت می‌کنند؛ بنابراین زبان رسمی اتریش نیز آلمانی است و هنگام اخذ ویزای اتریش باید تمامی مدارک موردنظر به زبان آلمانی ترجمه شوند. شهرهای مهم اتریش وین، گراتس، اینسبروک، زالتسبورگ، کلاگن فورت، لینتس هستند. برای اطلاع از چگونگی اخذ ویزای اتریش می‌توانید به سایت ما مراجعه کنید و نحوه دریافت ویزای اتریش را مشاهده کنید. اگر قصد دارید ویزای گردشگری اتریش را دریافت کنید لازم است مدارک متعددی ارائه دهید. برای اخذ ویزای گردشگری اتریش یا هر کشور دیگری قبل از دریافت ویزا باید سفارت‌خانه را متقاعد کرد که فرد قصد ماندن در کشور موردنظر را نخواهد داشت و به کشور مبدأ خود بازخواهد گشت.

اخذ ویزای اتریش برای سفرهای گردشگری

ازآنجایی‌که کشور اتریش یک کشور تاریخی و بسیار دیدنی است در سال گردشگران بسیار زیادی را به خود جذب می‌کند. گردشگرانی که قصد سفر به کشورهای اروپایی را دارند اکثراً این کشور را به‌عنوان مقصد خود انتخاب می‌کنند زیرا اتریش دارای بناهای تاریخی بسیار زیادی ازجمله کاخ‌ها، قلعه‌ها و ساختمان‌های زیبایی همچنین وجود فستیوال‌ها و کنسرت‌ها و ... است و موجب جذابیت بیشتر مسافران برای سفر به این کشور شده است. شما می‌توانید هم با اخذ ویزای اتریش و هم ویزای شینگن به این کشور سفر کنید و یک خاطره فراموش‌ نشدنی از این کشور فرهنگی و هنری در ذهن داشته باشید. هنگام اخذ ویزای اتریش نوع ویزای خود را باید مشخص کنید که می‌خواهید ویزای توریستی بگیرید یا کاری، ،تحصیلی و ... و مدارکی که برای این امر لازم است را به سفارت‌خانه تحویل دهید.

انواع ویزای اتریش

برای سفر به این کشور نیاز است برای اخذ ویزای اتریش اقدام نمایید. ویزای این کشور در انواع مختلفی صادر می شود که در ادامه با انواع آشنا می شویم . با توجه به  نیاز و علاقه خود می توانید  بهترین و مناسب ترین ویزا را دریافت نمایید.

ویزای اتریش نوع A

این نوع ویزا در واقع یک ویزا برای واسطه قرار دادن کشور اتریش برای سفر به دیگر کشورها است. بطوریکه با داشتن ویزای اتریش نوع A شما اجازه خروج از فرودگاه این کشور را نخواهید داشت و فقط می توانید در فرودگاه بمانید و مسیر سفر خود را به کشور مورد نظر تغییر دهید.

[caption id="attachment_706" align="aligncenter" width="757"] اخذ ویزا به کمک دفاتر خدمات ویزا چگونه است؟[/caption]

ویزای اتریش نوع B

با اخذ ویزای نوع B  شما می توانید فقط بصورت زمینی از کشور اتریش به سایر کشور ها سفر کنید. با داشتن این نوع ویزا شما اجازه توقف و اقامت در این کشور را نخواهید داشت و سریعا باید به مقصد یا کشور مورد نظر خود سفر نمایید.

ویزای اتریش نوع C

افرادی که میخواهند به عنوان توریست و گردشگر به کشور اتریش سفر کنند می توانند برای دریافت ویزای اتریش نوع C اقدام نمایند و در مدت زمان مشخص شده در این کشور اقامت کنند و به گشت و گذر بپردازند.

ویزای اتریش نوع D

این نوع ویزا برای ورود چندین‌باره به کشور اتریش صادر می‌شود، بدین‌صورت که تجار یا افرادی که قصد تجارت در این کشور را دارند می توانند از این ویزا استفاده کنند و بطور مکرر به این کشور ورود و خروج داشته باشند.

نکات تکمیلی در خصوص اخذ ویزای اتریش

به‌هیچ‌عنوان مدارک جعلی به سفارت تحویل ندهید، چراکه دیگر هرگز برای شما ویزا صادر نخواهد شد. همچنین شما باید سفارت را برای اقامت در کشور اتریش متقاعد کنید. به‌طور مثال باید مدارک وضعیت مالی ارائه‌شده با وضعیت اشتغال فرد و وضعیت حرفه‌ای‌اش مطابقت داشته باشد.

توجهات لازم در خصوص تحویل مدارک به سفارت

لازم به  ذکر است باید گذرنامه سالم و بدون پارگی و آسیب به سفارت تحویل دهید، در غیر این صورت ممکن است با درخواست ویزای شما موافقت نشود .همچنین  توجه داشته باشید هنگام ارائه مدارک، گذرنامه‌تان کمتر از ۳ ماه تاریخ انقضا نداشته باشد و حتماً دارای دو صفحه خالی باشد. همچنین برای افراد بالای ۱۰ سال نیز باید گذرنامه ارائه دهید. یکی دیگر از عواملی که ممکن است در خصوص اخذ ویزای اتریش شما را رد کنند، نداشتن دلیل کافی و هدف از سفرتان است که هنگام مصاحبه شما باید هدف از سفرتان را به سفارت بیان کنید.