پیست اسکی دبی

پیست اسکی دبی

از گذشته تا به حال جذاب ترین ورزش های زمستانی تحت عنوان ورزش اسکی شناخته می شود که امروزه در دبی مکانی مجزا را به نام پیست اسکی دبی اختصاص داده اند. این پست اسکی بزرگترین پیست اسکی سرپوشیده جهان محسوب می شود که از جمله لذت بخش ترین قسمت سفر به دبی، رفتن به این پیست بزرگ و جذاب است.

جذاب ترین پیست اسکی

دبی شهری است که در بیشتر فصول سال آب و هوایی گرم دارد و از طرفی ورزش اسکی نیز یک ورزش زمستانی پر هیجان است که اکثر افراد به آن علاقه دارند. شاید در همان وهلهٔ اول با خود بگویید وجود پیست اسکی در دبی به دلیل گرمای زیاد آن محال است. قطعاً افراد بسیاری هستند که در دبی به ورزش زمستانی اسکی علاقهٔ زیادی دارند ولی به علت آب و هوای گرم این منطقه نمی توانند منتظر برف و زمستان بمانند، به همین جهت پیست اسکی دبی به گونه ای طراحی شده است که برخلاف آب و هوای پایدار در دبی به عنوان یکی از جذاب ترین و خارق العاده ترین پیست های اسکی به شمار می آید.

پیست اسکی دبی | بزرگترین پیست سرپوشیده اسکی | اسکی در دبی 88851080-021

ویژگی ظاهری پیست اسکی دبی

پیست اسکی دبی شامل چندین مسیر اسکی مشخص است که طول آن به 400 متر می رسد در واقع طول مکان شروع و پایانش همانند ارتفاع یک ساختمان بیست طبقه است. در پیست اسکی دبی که به عنوان جذاب ترین و زیباترین پیست اسکی دنیا شناخته شده است قریب به 600 تن برف خالص وجود دارد که تمیز است و با برف معمولی تفاوت چندانی ندارد.

پیست اسکی دبی | بزرگترین پیست سرپوشیده اسکی | اسکی در دبی 88851080-021

مکانیسم پیست اسکی سرپوشیده دبی

وجود پیست اسکی در دبی مسلم است که کار سخت و پیچیده ای است، آن هم به دلیل گرمای زیاد! اما پیست اسکی سرپوشیده دبی به گونه ای پیشرفته طراحی شده است که همین موضوع سبب جذابیت و مشهور شدنش بوده است. مکانیسم پیست اسکی دبی در حقیقت مانند یک یخچال خانگی عمل می کند که در همهٔ مواقع سرد است. در پیست اسکی دبی دستگاه ها و لوله هایی در درون مجموعه قرار گرفته اند که در هنگام شب با عملکردی فوق العاده حیرت آور و شیمیایی و البته مبتکرانه به صورت طبیعی برف تولید می کنند.

اگر به طور دقیق بخواهیم بیان کنیم در واقع مکانیسم این پیست اسکی بدین گونه است که چندین برف پاش همه کاره روی سقفش تعبیه شده اند و قطرات بسیار ریزی از آب را در هوا می پاشند، سپس یخ را به بیرون پرتاب می کند. این قطرات به قدری ریز هستند که با چشم قابل رؤیت نمی باشند. ذرات یخی که در هوا پرتاب می شوند همانند یک آهنربا به ذرات ریز آب معلق در هوا می چسبند و بلورهای برف را به وجود می آورند چنان که گویی برف ها به صورت طبیعی در پیست اسکی دبی تشکیل شده است. این سیستم هوشمندانهٔ پیست اسکی دبی حتی قابلیت تولید 30 تن برف را نیز دارد. مکانیزم سرمایی آن به قدری بالاست که با وجود صدها نفر در پیست اسکی دبی تمامی سطوح پیست اسکی پوشیده از برف و یخ هستند و حتی گرمای وجود آنان مانعی برای ذوب شدن برف ها محسوب نمی شود. در حقیقت این سیستم خنک کنندهٔ پیست اسکی در دبی حاکی از لوله های فولادی است که در زیر برف های پیست تعبیه شده اند.

در یک پیست اسکی طبیعی و روباز عواملی همچون باد و جاذبهٔ زمین سبب یکنواختی سطح پیست اسکی می شود در حالی که در پیست اسکی دبی باید ماشین برف روب سطح پیست را یکنواخت و مسطح کند.

پیست اسکی دبی | بزرگترین پیست سرپوشیده اسکی | اسکی در دبی 88851080-021

سیستم خنک کنندهٔ پیست اسکی مصنوعی دبی

ماده ای که درون لوله های خنک کنندهٔ پیست اسکی قرار دارد از گاز سمی آمونیاک است که با یک فرایند تخصصی شیمی هوای داخل پیست اسکی دبی را به نحوی سرد نگه می دارد که دمای آن به طور دائم منفی یک الی دو درجه می باشد.

پیست اسکی دبی | بزرگترین پیست سرپوشیده اسکی | اسکی در دبی 88851080-021

بخش های مختلف پیست اسکی سرپوشیده دبی

یکی از تفریحالت شگفت انگیز و پر هیجان در روزهای گرم تابستان در شهر دبی رفتن به پیست اسکی دبی است که حتی تصور آن افراد را به وجد می آورد. پیست اسکی دبی تمامی جوانب را برای افراد اسکی باز، سورتمه سواران و اسنوبورد سواران در نظر گرفته و بخش هایی را به طور مجزا برای آنان با ارتفاع و شیب های متفاوت اختصاص داده است. حتی برای کسانی که به صورت خانوادگی با فرزندهای دلبندشان به پیست اسکی دبی می آیند بخشی به صورت پارک برفی در نظر گرفته شده است. علاوه بر بخش های نام برده شده بخشی در خصوص آموزش اسکی سواری کودکان در نظر گرفته شده است و در بخشی دیگر پنگوئن هایی قرار دارند که نه تنها زیبایی خاصی به پیست اسکی دبی الحاق کرده است بلکه تصویری زیبا را در چشمان هر بیننده ای بازتاب می دهد.

پیست اسکی دبی | بزرگترین پیست سرپوشیده اسکی | اسکی در دبی 88851080-021

خدماتی که پیست اسکی مصنوعی دبی ارائه می دهد

مسلم است وقتی در شهر دبی در همهٔ مواقع سال هوا گرم است داشتن لباس زمستانی به ندرت به چشم می خورد و ممکن است افراد برای رفتن به پیست اسکی دبی با مشکل لباس مواجه شوند. اما یکی از خدمات بسیار خوبی که پیست اسکی دبی برای تمامی افراد در نظر گرفته است ارائهٔ لباس های زمستانی برای تمام سنین می باشد. پیست اسکی دبی تمام تجهیزات لازم پیست اسکی را دربردارد و شما بدون هیچ دغدغه ای می توانید لذت بخش ترین اوقات فراغت خود را در آنجا سپری کنید. دیگر خدمات پیست اسکی دبی عبارت اند از داشتن تله کابین، رستوران، کافی شاپ، مکان خصوصی برای کودکان، دارای مربیان حرفه ای اسکی بازی، اتاق هایی مجهز به کمد و پرو، سیستم فروش بلیط اتوماتیک و فروشگاه تخصصی لوازم و تجهیزات اسکی بازی.

پیست اسکی دبی | بزرگترین پیست سرپوشیده اسکی | اسکی در دبی 88851080-021

ساخت پیست اسکی دبی

پیست اسکی دبی در سال 2005 در یکی از مراکز خرید واقع در دبی احداث شد. وسعت زمین این پیست اسکی 22500 متر مربع با بلندترین ارتفاع حدود 85 متر می باشد. پیست اسکی زیبا و شگفت انگیز دبی با استاندارد جهانی ساخته شده است و قابلیت ظرفیت 1500 نفر را دارد. ویژگی منحصر به فرد پیست اسکی دبی باعث شده است که میزبانی مسابقات اسکی را در سطح جهان ازآن خود کند.

پیست اسکی دبی | بزرگترین پیست سرپوشیده اسکی | اسکی در دبی 88851080-021

پیست اسکی دبی کجاست؟

پیست اسکی دبی، واقع در کشور امارات متحده عربی است که در سال 2005 در یکی از مراکز خرید شهر دبی احداث شده است. پیست اسکی دبی مال یکی از بزرگ ترین پیست های اسکی مصنوعی جهان شناخته شده که اولین رتبه را در خصوص این نوع پیست اسکی سرپوشیده به خود اختصاص داده است و یکی از عجیب ترین و هیجان انگیزترین پیست های اسکی خاورمیانه به شمار می رود. امروزه پیست اسکی دبی یکی از پر طرفدارترین مناطق تفریحی گردشگری دبی برای کسانی شده است که با تورهای مسافرتی دبی به این شهر سفر می کنند.

پیست اسکی دبی | بزرگترین پیست سرپوشیده اسکی | اسکی در دبی 88851080-021

قیمت پیست اسکی دبی چقدر است؟

قیمت بلیط در پیست اسکی دبی در بخش های مختلف آن، متفاوت است به این صورت که شما برای قسمت اسکی بازی هزینه ای جدا پرداخت خواهید کرد و برای قسمت پارک برفی نیز هزینه ای جدای از آن می پردازید. به عنوان مثال کسانی که به صورت گروهی و یا خانوادگی پارک برفی را انتخاب می کنند باید حدود 130 درهم بپردازند که البته برای افراد زیر 13 سال 120 درهم حساب می شود و افرادی که بخش شیب دار پیست اسکی دبی را انتخاب می کنند 180 درهم می پردازند که برای کودکان این هزینه کمتر و حدود 150 درهم است.

لازم به ذکر است قیمتی که برای بخش شیب دار پیست اسکی دبی می پردازید اعم از بزرگ و کوچک فقط مختص به دو ساعت می باشد. یعنی اگر زمان بیشتری را خواستار باشید باید هزینهٔ بیشتری را بپردازید. هزینهٔ یک روز کامل برای تفریح در پیست اسکی دبی برای هر گروه سنی 260 درهم می باشد. البته شما می توانید با پرداخت هزینهٔ ورودی از برخی قسمت های پیست اسکی دبی به صورت رایگان استفاده نمایید و با تله کابین موجود در پیست اسکی نمایی دیگر از پیست را تماشا کنید و لذت ببرید.

پیست اسکی دبی | بزرگترین پیست سرپوشیده اسکی | اسکی در دبی 88851080-021

فضای درونی زیبای پیست اسکی مصنوعی دبی

پست اسکی دبی عالی رغم این که برای هر نوع اسکی و تفریح زمستانی بخشی مجزا را در نظر گرفته است. اما فضای آن برای افرادی که اولین بار به این پیست اسکی می آیند عجیب و غریب به نظر می رسد. فضای درونی پیست اسکی دبی به گونه ای خلاقانه و زیبا طراحی شده است که حتی در حین بازی و تفریح بلورهای برف بر صورتتان باریده می شود و لذت یک اسکی بازی پر هیجان را چند برابر می کند. فضای بیرونی پیست اسکی دبی نیز طوری طراحی شده است که گرما را منعکس می کند و همین عامل سبب شده تا به صورت دائم این پیست پوشیده از برف و یخ باشد. اگر کمی دقت کنید در پارک برفی غارهای برفی ساخته شده است که زیبایی جالبی به پارک برفی بخشیده است و در سویی دیگر مجسمه هایی بلوری وجود دارند که مانند یک الماس می درخشند و توجه بسیاری از افراد را به خود جلب می کنند.

آژانس سفری دیگر مجری مستقیم در خصوص بلیط دبی، ویزای دبی و تور دبی 88851080-021