ویزای نروژ

ویزای نروژ

نروژ به واسطه جاذبه های دیدنی بسیاری که دارد همواره از جانب گردشگران با استقبال خوبی روبه رو می شود. موزه های مربوط به وایکینگ ها، مناطق باستانی و نقاط دیدنی بسیاری در نروژ وجود دارد که افراد زیادی را به سمت خود می کشاند. با دریافت ویزای نروژ چه برای گردشگری و چه برای کار و بازدید می توانید وارد این کشور شوید. نروژ از کشورهای عضو پیمان شینگن است و با دریافت ویزای آن می توانید به کشورهای دیگر این حوزه نیز سفر داشته باشید. در این مقاله اطلاعاتی که برای دریافت ویزای نروژ لازم خواهید داشت ذکر میشود.

ویزای نروژ | اخذ ویزای نروژ | شرایط دریافت ویزای نروژ 88851080-021

ویزای نروژ

ویزای نروژ برای کسانی که تمایل به ورود به خاک این کشور را دارند لازم است. شما می توانید مدارک لازم برای دریافت ویزای نروژ را تهیه کنید و برای دریافت آن از طریق مراکز صدور ویزا اقدام کنید. بعد از بررسی مدارک شما، ویزای نروژ صادر خواهد شد. اگر قصد دارید ویزای نروژ را دریافت کنید ابتدا باید برای گرفتن ویزای شینگن اقدام کنید چون نروژ عضو کشورهای شینگن است. سفارت نروژ مدارکی که تهیه می کنید را دریافت می کند و پس از بررسی آن ها، اگر مشکلی وجود نداشت به شما وقت مصاحبه و انگشت نگاری می دهد، حضور فرد در سفارت الزامی است.

ویزای نروژ | اخذ ویزای نروژ | شرایط دریافت ویزای نروژ 88851080-021

انواع ویزای نروژ

با توجه به اینکه با چه هدفی می خواهید به نروژ سفر کنید ویزا متفاوت خواهد بود. ویزای نروژ در سه نوع A و B و C وجود دارد. هر کدام از این ویزاها شرایط خودشان را دارند. انواع ویزای نروژ می تواند تجاری، ویزای ازدواج، ویزای توریستی و ویزای تحصیلی باشد که برای دریافت آن ها باید مراحلی را طی کرد. پس نوع ویزای نروژ بستگی به دلیل شما برای سفر به نروژ خواهد داشت.

چگونه ویزای شنگن کشور نروژ را بگیریم؟

یک سری مراحل برای دریافت ویزای شینگن کشور نروژ لازم است. برای دریافت این ویزا فرمی وجود دارد که باید آن را تکمیل کنید. در این مرحله باید از سفارت وقت بگیرید تا برای مصاحبه حاضر شوید. بعد از دادن وقت به سفارت خانه می روید و مدارک را تحویل می دهید. هم چنین شما می توانید همراه مدارک، دعوت نامه ای نیز از جانب خانواده یا اقوام، یا دعوتنامه کاری و تحصیلی و ... ارائه دهید. در مرحله آخر باید صبر کنید تا سفارت مدارک شما را بررسی و نتیجه نهایی را اعلام کند.

چطور از سفارت وقت بگیریم؟

برای انجام مصاحبه و انگشت نگاری جهت دریافت ویزای نروژ لازم است که از سفارت وقت بگیرید. دریافت این وقت هم به صورت حضوری و هم به صورت تلفنی و یا اینترنتی قابل انجام است. برای گرفتن وقت به صورت اینترنتی باید به وب سایت سفارت به نشانی selfservice.udi.no بروید و در تقویم آن که وقت های سفارت مشخص شده است تاریخ مناسب خود را انتخاب کنید. این وقت می تواند برای شما بسیار تعیین کننده باشد پس سعی کنید مدارک لازم را تهبه کنید، تا در زمان تعیین شده آن ها را به صورت کامل ارائه دهید، بدین صورت برای دریافت ویزای نروژ مشکلی پیش نخواهد آمد.

ویزای نروژ | اخذ ویزای نروژ | شرایط دریافت ویزای نروژ 88851080-021

مدارک مورد نیاز جهت دریافت ویزای نروژ

•           فرم تقاضای ویزای نروژ را که تکمیل کرده اید تحویل سفارت دهید.

•           ارائه پاسپورتی که معتبر باشد یعنی از تاریخ ویزای درخواستی شما ۳ ماه بیشتر اعتبار داشته باشد.

•           ارائه کارت ملی و شناسنامه

•           عکس رنگی با سایز ۴*۶ به تعداد دو قطعه که در زمینه ای سفید و بدون روتوش باشد.

•           کپی از ویزاهای قبلی درصورتی که دارا هستید و کپی از مهرهای ورود و خروج آن ها

•           نامه ای که تمکن مالی شما را اثبات کند و ارائه سپرده بانکی همراه با گردش ۶ ماه اخیر

•           نامه ای که نشان از اشتغال به کار شما باشد و در آن موقعیت شغلی شما، تاریخ شروع به کار، میزان دریافتی حقوق و تاریخ مرخصی مشخص شده باشد. کارمندان و کارگران باید فیش حقوقی نیز ارائه دهند.

•           کسانی که صاحب شغل هستند باید کارت بازرگانی خود یا پروانه کسب و یا ثبت شرکت را ارائه دهند.

•           افرادی که بازنشسته هستند باید گواهی بازنشستگی خود را ارائه دهند.

•           دانشجویان باید نامه ای از اشتغالشان به تحصیل ارائه دهند.

•           بیمه نامه مسافرتی که کل مدت اقامت را پوشش دهد.

•           در صورت دارا بودن ملک ارائه سند مالکیت

•           ارائه بلیط هواپیما رفت و برگشت

•           رزرو هتل برای کل مدت اقامت در صورت نداشتن دعوتنامه

شرایط اخذ ویزای کار نروژ

وقتی به شما پیشنهاد یک شغل در نروژ داده می شود باید به دنبال دریافت ویزای کاری باشید. در واقع کارفرمایی که از شما دعوت به همکاری می کند برای مهاجرت شما به نروژ دعوتنامه ای ارسال میکند. اگر قصد دارید ویزای کاری بگیرید، ابتدا کاری که مرتبط با رشته تحصیلی خودتان است را در نروژ پیدا کنید و سپس برای دریافت ویزای کاری اقدام کنید. با پیدا شدن کار می توانید ویزای کار به مدت یک سال را اخذ و هر سال آن را تمدید کنید. بعد از گذشت پنج سال می توانید برای اقامت دائم در نروژ اقدام کنید.

ویزای نروژ | اخذ ویزای نروژ | شرایط دریافت ویزای نروژ 88851080-021

چگونه می توان ویزای تحصیلی نروژ را گرفت؟

خیلی از دانشجویان به دلیل بالا بودن سطح رفاهی و اجتماعی بالا در نروژ خواستار این هستند که تحصیلات خود را در این کشور ادامه دهند. برای این منظور دریافت ویزای تحصیلی نروژ به مسئله مهمی برای دانشجویان تبدیل می شود. برای اخذ این ویزای نروژ در مرحله اول باید مدارک مربوط به تحصیل و هویت خودتان را به سفارت نروژ تحویل دهید و سفارت بعد از بررسی آن ها نتیجه را اعلام خواهد کرد. اگر موفق به اخذ ویزای نروژ از نوع تحصیلی شدید و توانستید دو سال در دانشگاه های آن مشغول به تحصیل شوید، اجازه خواهید داشت برای دوستانتان ویزای همراه بگیرید.

ویزای نروژ | اخذ ویزای نروژ | شرایط دریافت ویزای نروژ 88851080-021

شرایط دریافت ویزای تجاری نروژ با اخذ ویزای شینگن

شرایطی برای دریافت ویزای تجاری نروژ وجود دارد که تجار می توانند با توجه به آن ها جهت دریافت ویزای شینگن اقدام کنند. باید از جانب شرکت تجاری واقع در نروژ که می خواهید از آن بازدید داشته باشید دعوت نامه ای که دارای تاریخ و آدرس است برای شما ارسال شود. سپس کارفرما باید یک گواهی اجازه به کار در نروژ برایتان صادر کند تا بتوانید در آنجا به فعالیت مربوطه بپردازید. اگر پیش از این هم در شرکت های تجاری نروژ سابقه کاری دارید مدارک آن را نشان دهید. بعد از همه مراحل ذکر شده باید نامه مالی که نشان دهد شما در طی شش ماه گذشته تحت پوشش مالی بوده اید و اقامت داشته اید را ارائه دهید.

ویزای نروژ | اخذ ویزای نروژ | شرایط دریافت ویزای نروژ 88851080-021

شرایط درخواست ویزای توریستی نروژ برای دیدار خانواده

اگر قصد گردشگری در کشور نروژ را دارید و یا برای دیدار و بازدید از خانواده، دوستان و اقوام قصد سفر به نروژ را دارید بهترین ویزا برای شما ویزای توریستی نروژ خواهد بود. سالانه گردشگران زیادی با این نوع از ویزای نروژ وارد این کشور می شوند. اگر قصد دارید ویزای توریستی کشور نروژ را دریافت کنید باید بدانید یکی از ضروریات دریافت ویزای نروژ از نوع توریستی داشتن بیمه است. این بیمه خاص است و اینطور نیست که تحت پوشش هر بیمه ای باشید.

مورد دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که باید طول مدت اقامت خود در نروژ را در این ویزا مشخص کنید. بیمه ای که برایتان گفته شد باید حداقل ۳۰ هزار یورو باشد تا شما را در کل مدت اقامت تحت پوشش قرار دهد. نکته دیگر داشتن گذرنامه ایرانی معتبر برای دریافت ویزای توریستی نروژ است. نباید برای خارج شدن از کشور و رفتن به نروژ ممنوعیت قانونی برایتان وجود داشته باشد. اگر از اقوام شما کسی در نروژ اقامت دارد می توانید از او بخواهید برایتان دعوتنامه بفرستد. این دعوت نامه روند دریافت ویزای نروژ را برای شما راحت تر و شانس تان را برای دریافت آن بیشتر می کند.

ویزای نروژ | اخذ ویزای نروژ | شرایط دریافت ویزای نروژ 88851080-021

هزینه ویزای نروژ

بزرگسالان برای دریافت ویزای نروژ باید ۶۰ یورو پرداخت کنند. این مبلغ برای کودکان ۶ تا ۱۲ سال ۳۵ یورو است و اگر کودکی کمتر از ۶ سال سن دارد دریافت ویزای نروژ  او رایگان خواهد بود. این هزینه در زمان ثبت نام از شما دریافت می شود به همین دلیل برای ثبت نام در پورتال باید شخصی این کار را انجام دهد که کارت اعتباری بین المللی داشته باشد.

ویزای نروژ | اخذ ویزای نروژ | شرایط دریافت ویزای نروژ 88851080-021

پاسخ به درخواست ویزای نروژ

بررس مدارک و پاسخ به درخواست ویزای نروژ معمولا ۲۰ روز طول می کشد. اگر با درخواست ویزای نروژ موافقت نشد و اطمینان دارید که مدارکتان کامل و بدون نقص است می توانید به این نتیجه اعتراض داشته باشید. سفارت نیز درخواست تجدید نظر شما را بررسی خواهد کرد.

چند دلیل برای رد شدن اخذ ویزای نروژ

احتمال رد شدن درخواست ویزای نروژ برای هر شخصی وجود دارد. عواملی که نشان دهنده این هستند که ویزای شما رد خواهد شد را برای شما شرح می دهیم. گاهی ممکن است مدارکی که برای دریافت ویزا جمع آوری کرده اید به طور کامل به کارفرما تحویل داده نشده باشد. گاهی سوابق شما در گذشته یا در حال حاضر ممکن است باعث رد شدن درخواست تان شود. مثلا اگر در گذشته فعالیت جنایتکارانه، فعالیت سیاسی، فعالیت مربوط به مواد مخدر و یا جرم های دیگر داشته اید ویزای نروژ برای شما صادر نخواد شد. گاهی افرادی اقدام به تهیه مدارک جعلی برای دریافت ویزا خواهند کرد که در این صورت نیز با رد درخواست مواجه میشوند.

در هنگام مصاحبه باید بتوانید دلیل کافی برای هدف خودتان از سفر به نروژ ارائه دهید، در غیر این صورت اگر سفارت دلیل شما را منطقی و یا مهم نداند آن را رد خواهد کرد. سعی کنید برای سفرتان هدفی معین داشته باشید تا در هنگام مصاحبه به خوبی آن را شرح دهید. بیشترین دلیل رد درخواست ویزا گذرنامه ای است که به درستی از آن نگهداری نشده و آسیب دیده است. اگر صفحات گذرنامه شما کم باشد و یا گم شده باشد و یا حتی از هم جدا شده باشد، نمی توانید ویزای نروژ را دریافت کنید و با درخواست تان مخالفت خواهد شد.

افسران سفارت در بخش کنسولی به گذرنامه خیلی اهمیت می دهند و این گذرنامه باید معتبر نیز باشد. نباید اعتبار گذرنامه شما از سه ماه کمتر باشد. همچنین نامه های مرجعی که ارائه می دهید باید معتبر باشد، مثلا اگر شرکتی به منظور کار برای شما نامه ای می فرستد اگر آدرس را ذکر نکد، اعتباری نخواهد داشت. تمکن مالی شما در طول اقامت در نروژ بسیار مهم است. اگر افسر کنسولگری به این نتیجه برسد که شما نمی توانید از پس مخارج خود در نروژ بربیایید با درخواست شما مخالفت می کند.

ویزای نروژ | اخذ ویزای نروژ | شرایط دریافت ویزای نروژ 88851080-021

اطلاعات سفارت نروژ

سفارت نروژ در تهران، لواسانی (فرمانیه)، دیباجی شمالی، خیابان یاسمن، پلاک ۷۲ قرار دارد.  سفارت نروژ در تهران در روزهای یکشنبه تا پنج شنبه از ساعت ۸ تا ۱۵:۳۰ فعالیت می کند. ایمیل بخش کنسولی سفارت isum.teheran@mfa.no است.

جهت اخذ ویزای نروژ با در تماس باشید.        ۸۸۸۵۱۰۸۰-۰۲۱