وقت سفارت اسپانیا

وقت سفارت اسپانیا

اسپانیا یکی از کشورهای بزرگ قاره سبز محسوب می شود. می توان گفت اسپانیا یکی از کشورهای با قدمت اروپایی می باشد. سفر به این کشور دارای مراحل مختلفی است. گرفتن وقت سفارت اسپانیا یکی از مراحل مهم برای اخذ ویزا و سفر به این کشور است. شما با دریافت وقت سفارت به مرحله مصاحبه رفته و چنانچه تائیدیه نهایی را دریافت نمایید، می توانید به این کشورسفر نمایید. ما در این متن می خواهیم مراحل دریافت وقت سفارت اسپانیا و چگونگی اخذ ویزای این کشور را مورد بررسی قرار دهیم. چنانچه قصد سفر به این کشور را دارید و در اول راه می باشید، به دقت این متن را تا پایان مطالعه نمایید.

سفارت اسپانیا

سفارت اسپانیا مانند تمام سفارت های دیگر، برای انجام کارهای قانونی بین دو کشور در ایران می باشد. سفارت اسپانیا واقع در تهران، دروس، بلوار شهرزاد، کماسایی در کوچه اول شرقی پلاک 10 است. سفارت اسپانیا در روزهای یکشنبه تا پنجشنبه، در ساعات 9 الی 16 آماده خدمت رسانی می باشد. خدمات این سفارت به صورت دو طرفه است. این سفارت هم برای افراد مقیم در ایران و هم ایرانیانی که قصد سفر به کشور اسپانیا را دارند خدماتی ارائه می دهد. یکی از خدمات ارائه شده به ایرانیان، صدور ویزا برای سفر به کشور اسپانیا می باشد.

وقت سفارت اسپانیا چیست و چگونه می توانیم آن را دریافت کنیم؟

افراد برای سفر به هر کشور ثالثی باید ویزای آن کشور را اخذ نمایند. سفر به کشور اسپانیا نیز از این قاعده مستثنا نمی باشد. گرفتن وقت سفارت اسپانیا را می توان اولین مرحله برای دریافت ویزای اسپانیا دانست. افراد می توانند به صورت حضوری برای دریافت وقت سفارت اسپانیا اقدام نمایند. لازم به ذکر است دریافت وقت سفارت اسپانیا به صورت تلفنی مقدور نمی باشد.  شما می توانید برای دریافت وقت سفارت اسپانیا به وب سایت آن مراجعه نمایید و در جهت رزرو وقت اقدام کنید. در این صورت در زمان نیز صرفه جویی نموده اید. بعد از دریافت وقت سفارت افراد باید برای مصاحبه حضوری مراجعه نمایند. اگر قصد سفر به اسپانیا را دارید، حداقل از یک یا دو ماه قبل به دنبال پروسه دریافت ویزای این کشور باشید زیرا این کار بسیار زمان بر می باشد.

سیستم نوبت دهی و گرفتن وقت سفارت اسپانیا

شاید این سوال برای بسیاری از افراد پیش آید که سیستم نوبت دهی به افراد برای انجام مصاحبه و اخذ ویزا به چه صورت است؟ در جواب این سوال می توان گفت، شما بعد از در خواست وقت سفارت، در لیست افراد خواهان ویزا ثبت خواهید شد و به صورت ترتیبی گزینش شده و برای انجام مصاحبه از طرف سفارت اسپانیا فراخوانده می شوید.

وقت فوری سفارت اسپانیا

در بعضی از مواقع افراد برای سفر به این کشور زمان کمی دارند و یا به طور مثال با  بروز یک مشکل کاری و هر چیز دیگری باید به صورت فوری به این کشور سفر نمایند. از آنجا که دریافت وقت سفارت اسپانیا و اخذ ویزای این کشور یک پروسه 1 ماهه و یا 2 ماهه را دارد عملاً این افراد با محدودیت زمان روبرو می باشند. برای این مشکل راه حل هایی موجود می است، لازم به ذکر است که این وقت های فوری به صورت محدود می باشند و افراد برای دریافت آن باید از چاشنی شانس استفاده نمایند. پس می توان گفت دریافت وقت سفارت اسپانیا به صورت فوری کاری بسیار دشوار است، اما در بعضی از مواقع شدنی می باشد.


هزینه وقت سفارت اسپانیا

این نکته نیز برای بسیاری از افراد جای سوال دارد که آیا برای دریافت وقت سفارت اسپانیا باید هزینه ای را پرداخت کنیم یا نه؟ در جواب این سوال باید گفت برای دریافت وقت سفارت اسپانیا باید هزینه ای اندکی را پرداخت نموده، تا به مرحله مصاحبه حضوری برسید. شما می توانید با مراجعه به سایت سفارت و یا با تماس تلفنی از این هزینه آگاه شوید. لازم به ذکر است در صورتی که درخواست شما از طرف سفارت مورد قبول واقع شود باید هزینه های اخذ ویزا را نیز به آن بیافزایید.

مصاحبه حضوری در زمان مراجعه به سفارت

 بعد از اینکه افراد وقت سفارت اسپانیا را دریافت نمودند، با تائید سفارت به مرحله مصاحبه حضوری می رسند. در این مصاحبه شما با ارائه مدارک و بازگو کردن دلیل خود برای سفر به این کشور، باید سعی در متقاعد کردن سفارت برای صدور ویزا داشته باشید. لازم به ذکر است دریافت وقت سفارت اسپانیا و شرکت در مصاحبه حضوری به منزله دریافت ویزای این کشور نمی باشد و بعضی از افراد در مرحله مصاحبه رد خواهند شد.

بررسی صلاحیت افراد از سوی سفارت

بعد از مصاحبه حضوری و ارائه مدارک، سفارت به مرحله بررسی و تعیین وضعیت می رود. در این مرحله که ممکن است 15 الی 20 روز به طول بیانجامد، سفارت بررسی های کامل را انجام می دهد و با توجه به نوع ویزای درخواستی، پیشینه افراد، مصاحبه حضوری و ... تصمیم به قبول و یا رد در خواست می کند. در بعضی از موارد دیده شده است که ویزای سفر به این کشور برای افرادی صادر نشده است. پس می توان گفت دریافت وقت سفارت اسپانیا و حضور در مصاحبه برای دریافت ویزا قطعی نمی باشد.

استفاده از ضابطین در گرفتن ویزا و وقت سفارت اسپانیا

بسیاری از افراد با توجه به نوع فعالیت های روزانه ای که انجام می دهند زمانی برای انجام پروسه دریافت وقت سفارت اسپانیا و اخذ ویزای این کشور را ندارند. این مشکل نیز برای این افراد مرتفع شده است و آنها می توانند برای دریافت وقت سفارت اسپانیا و کارهای مربوط به ویزا از ضابطین و یا آژانس سفری دیگر استفاده نمایند.

اخذ ویزای اسپانیا

در متون بالا به نحوه دریافت وقت سفارت اسپانیا اشاره هایی کلی داشتیم. برای اخذ ویزای اسپانیا افراد بعد از حضور در مصاحبه چنانچه با تائید از طرف سفارت این کشور روبرو شوند، باید مدارک خود را ارائه دهند تا ویزای این کشور برایشان صادر شود. برای دریافت ویزای اسپانیا با ارائه مدارک خواسته شده از طرف سفارت مراحل صدور ویزا طی می شود. یک بار در متن بالا به این نکته اشاره داشتیم که صدور ویزا هزینه هایی را به دنبال دارد.

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای اسپانیا

افراد بعد از دریافت وقت سفارت اسپانیا و تائید از طرف سفارت این کشور، باید مدارک مورد نیاز در جهت صدور ویزا را به کنسول گری ارائه دهند. این مدارک بسیار مختلف می باشند و در چند بخش باید به سفارت تحویل داده شوند.

مدارک شناسایی:

1- شناسنامه به همراه رونوشت از تمامی صفحات آن بعلاوه ترجمه

2- ارائه پاسپورت و کپی از تمام صفحات آن ( پاسپورت باید دارای اعتبار زمانی باشد)

3- سه قطعه عکس رنگی زمینه سفید، تمام رخ ( توجه داشته باشید این عکس باید به روز ترین عکس باشد و تا جای ممکن از عینک و یا آرایش زیاد استفاده نشود).

مدارک شغلی و تحصیلی:

در این مرحله افراد باید با توجه به نوع شغل مدارک شغلی خود را همراه با کپی های آن به صورت ترجمه تحویلی سفارت دهند. گفتنی است شاغلین باید گواهی اشتغال به کار خود را به سفارت تحویل دهند. دانش آموزان و دانشجویان نیز از این قاعده مستثنا نمی باشند و باید گواهی اشتغال به تحصیل خود را به سفارت ارائه دهند.

وضعیت مالی:

افراد درخواست دهنده ویزا، باید تمامی گردش های مالی و بانکی خود را به صورت ترجمه شده به سفارت اسپانیا تسلیم نمایند.

نکته مهم: نوع ویزایی که افراد درخواست می نمایند در ارائه مدارک تاثیر گذار است. به طور مثال برای ویزای تحصیلی افراد باید مدارک دانشگاهی خود را نیز ارائه دهند.

بحث پایانی در مورد وقت سفارت اسپانیا

با توجه به مطالعه متون بالا در این بخش از پروسه دریافت وقت سفارت اسپانیا و اخذ ویزای این کشور باید به یک جمع بندی کلی برسیم. با توجه به متن می توان گفت پروسه دریافت وقت سفارت اسپانیا و اخذ ویزای این کشور، کار بسیار آسانی نبوده و در برخی از موارد با شکست مواجه می شود. می توان گفت پروسه این کار بسیار زمان بر است و همانطور که یک بار به آن اشاره شد باید از مدت ها قبل به فکر بود. افرادی که قصد سفر به اسپانیا را دارند باید به گرفتن وقت فوری سفارت اسپانیا نیز توجه ویژه ای داشته باشند، زیرا از لحاظ زمانی می توان چند روز کارها را جلو انداخت. یکی از راه هایی که برای دریافت وقت سفارت اسپانیا مفید می باشد، استفاده از افراد خبره و یا مشورت با آن ها است.

 این متن تعریف کاملی از چگونگی گرفتن وقت سفارت اسپانیا و سفر به این کشور بود. امیدواریم اطلاعات مفیدی را در اختیارتان قرار داده باشیم. از اینکه ما را تا پایان متن همراهی نمودید متشکریم.

آژانس سفری دیگر مجری مستقیم در خصوص بلیط ایتالیا، وقت سفارت اسپانیا، ویزای اسپانیا، تور اسپانیا و تور اروپا        88851080-021.