بهترین زمان سفر به دبی

بهترین زمان سفر به دبی

دبی یکی از مهم ترین مقاصد گردشگری در سال های اخیر بوده است، از ایران نیز در سال های اخیر سفرهای توریستی به این کشور افزایش یافته است، شاید اولین سوالی که در همه سفرها، خصوصاً سفر به این شهر پیش می آید این است که بهترین زمان سفر به دبی چه ماه یا فصلی است، شناخت بهترین زمان سفر به دبی بستگی به هدف شما از سفر به این شهر دارد، اگر می خواهید در یک فصل با آب و هوای خوب سفر کنید یا در یک فصل با قیمت مناسب و یا در زمان فستیوال ها گوناگون به این شهر سفر کنید، بهترین زمان سفر به دبی متفاوت خواهد بود، به همین دلیل در این مقاله بهترین زمان سفر به دبی را با توجه به هدف های مختلف بررسی می کنیم، با ما همراه باشید.

جاذبه های گردشگری دبی | تور دبی | دیدنی های دبی 88851080-021

دبی

قبل از اشاره به بهترین زمان سفر به دبی، ارائه شناخت کلی درباره این شهر ضروری است، دبی به عنوان بزرگترین شهر امارات محسوب می شود و در جنوب کشور ایران و در اطراف خلیج فارس و در واقع در شبه جزیره عربستان واقع شده است. دبی در تمام فصول سال شلوغ است و در حال حاضر به یکی از مهم ترین شهرهای گردشگری جهان تبدیل شده است. دبی با توجه به سرمایه گذاری های عظیمی که در زمینه های توریستی و جذب گردشگر انجام داده است به یک کشور پیشتاز در این عرصه تبدیل شده است، در زمینه تجارت و بازرگانی در منطقه جای خود را یافته است.

در ابتدا اقتصاد دبی رشد خود را با نفت آغاز کرد ولی رفته رفته منابع درآمد این کشور تغییر کرد و از صنعت گردشگری، ترانزیت کالا و مسافر، فروش املاک، دادن اقامت و ... منابع مالی خود را تامین می کند. اخیرا در ابتکاری جدید دست به ساختن مکان ها تفریحی بزرگ و ورزشی شگفت انگیز زده است و بدین ترتیب توجه ها را به سوی خود جلب کرده است.

بهترین زمان سفر به دبی | سفر به دبی | راهنمای سفر به دبی 88851080-021

آب و هوای دبی

بدون شک، شناخت آب و هوای محل سفر از اساسی ترین عوامل برای تعیین کردن بهترین زمان سفر است. برای سفر به این شهر و شناخت بهترین زمان سفر به دبی نیز آشنایی با آب و هوای آن الزامی است. از آنجا که دبی در نزدیکی خط استوا قرار دارد و صحرایی است، آب و هوای بسیار گرمی دارد، در برخی از موارد نیز به دلیل بالا رفتن رطوبت هوای آن به میزان زیادی، شرجی می شود. البته در ماه ها و فصول مختلف، شهر دبی آب و هوای یکسانی ندارد. گردشگران یا مسافرانی که قصد سفر به این شهر را دارند با توجه به علاقه خود می توانند بهترین زمان سفر به دبی را انتخاب کنند.

بهترین زمان سفر به دبی | سفر به دبی | راهنمای سفر به دبی 88851080-021

میانگین دما در فصل گرم و سرد

یکی از فاکتورهایی که در مورد آب و هوا در جهت انتخاب بهترین زمان سفر به دبی باید به آن توجه شود، میانگین دما در فصول مختلف است. آب و هوای دبی با توجه به شرایط جغرافیایی که در آن واقع شده است گرم و خشک بیابانی می باشد، فصل تابستان دبی بسیار گرم است و به ندرت می توان بیرون تردد کرد. میانگین دمای هوا در این فصل در روزها 40 درجه سانتی گراد و در شب ها با حدود 10 درجه کاهش دمای هوا به 30 درجه سانتی گراد می رسد. آب دریا نیز در این فصل گرم است و در حدود 37 درجه سانتی گراد می باشد، هتل ها در این موقع از سال دمای آب استخرهای خود را پایین می آورند.

اما گرمی دبی تنها به فصل تابستان، ختم نمی شود، بلکه در فصل زمستان نیز هوای این شهر نسبتا گرم است و میانگین هوای روزانه در فصل زمستان 23 درجه سانتیگراد می باشد و در شب ها شاهد میانگین دمای هوا در حدود 14 درجه سانتیگراد خواهیم بود، البته دمای زمستان نسبت به دمای هوا در فصل تابستان در شرایط خوبی قرار دارد و شاهد آب و هوایی مطبوع هستیم، آسمان دبی در اکثر روزهای سال آفتابی است.

بهترین زمان سفر به دبی | سفر به دبی | راهنمای سفر به دبی 88851080-021

 بهترین زمان سفر به دبی از نظر آب و هوا

برای تعیین بهترین زمان سفر به دبی، فصول آن را می توانیم به دو فصل سرد و گرم تقسیم کنیم، در فصل های سرد که در اصطلاح می توانیم آن را زمستان بنامیم بین ماه های نوامبر تا مارس، دمای هوا مناسب و آب هوا مطبوع است و برای یک سفر گردشگری می تواند بهترین زمان باشد، اما این به معنی این نیست که تنها می توانید در این فصل در این شهر توریستی گردشگر ببینید، دبی همواره در تمام ماه ها پر از گردشگر است.

بهترین زمان سفر به دبی | سفر به دبی | راهنمای سفر به دبی 88851080-021

بهترین زمان سفر به دبی از نوامبر تا مارس

همان طور که گفته شد ماه های نوامبر تا مارس از نظر آب و هوایی بهترین زمان سفر به دبی است، در این ماه های زمستانی دمای هوای دبی در شرایط بسیار مطلوبی قرار دارد، هر چند همچنان میزان رطوبت در این فصل نیز در شهر، در میزان بالایی قرار دارد که به دلیل وجود سواحل خلیج فارس است. از ماه ژانویه که می گذرد کما بیش بارش باران نیز در این شهر آغاز می گردد.

آوریل تا اکتبر بهترین زمان سفر به دبی

اگر طی ماه های آوریل تا اکتبر قصد داشته باشید که به شهر دبی سفر کنید، حتما از ازدحام گردشگران در این فصل گرم تعجب خواهید کرد، البته با توجه به این که سواحل و آفتاب این شهر از مهم ترین جاذبه های گردشگری دبی است تعجب چندانی نباید کرد که در این فصل رطوبت  به هوا بالای 90 درصد میرشد، که آن هم به همراه دمای بالا، آب و هوای این شهر را بسیار طاقت فرسا می کند، اگر در این بازه زمانی قصد سفر به دبی را دارید حتما در زمینه جلوگیری از آفتاب سوختگی، احتیاط لازم را انجام دهید. در این مدت می توانید از تفریحاتی مثل اسکی روی یخ، اسکی سرپوشیده، آکواریوم دبی و شهربازی که در فضای سرپوشیده واقع شده اند استفاده کنید.

بهترین زمان سفر به دبی | سفر به دبی | راهنمای سفر به دبی 88851080-021

بهترین زمان سفر به دبی از نظر هزینه

هر چند بسیاری از کسانی که قصد دارند به دبی سفر کنند با توجه به آب و هوای شرجی و گرمی این شهر در فصل تابستان، قید آن را می زنند ولی فصل تابستان برای کسانی که بهترین زمان سفر به دبی را با توجه به هزینه حداقل ارزیابی می کنند، می تواند فصل مناسبی باشد، چر اکه در این فصل نیز مسافران زیادی از سفر به این شهر استقبال می کنند.

در فصل هایی که دبی، پرگرشگر است و همچنین در ایامی مانند تعطیلات سال نو و کریسمس سفر به دبی می تواند از نظر هزینه بسیار گران باشد، اما در فصل های کم گردشگر، یعنی ایام گرم و فصلی که تابستان است سفر به دبی می تواند ارزانتر و با صرفه تر باشد، در این فصل هتل های دبی نیز از نظر قیمت نسبت به فصل پرگردشگر در شرایط خوبی قرار دارند. پس اگر بهترین زمان سفر به دبی از نظر هزینه برای شما مهم است، فصل گرم را انتخاب کنید.

بهترین زمان سفر به دبی | سفر به دبی | راهنمای سفر به دبی 88851080-021

بهترین زمان سفر به دبی در فستیوال های دبی

اگر علاقه مند به جشنواره های مختلف و البته باشکوه هستید، بهترین زمان سفر به دبی را از لحاظ شرکت در فستیوال ها انتخاب کنید. دبی شهری است که در آن همه ساله فستیوال های گوناگونی برگزار می شود و با توجه به شهرت جهانی و اهمیت این شهر، فستیوال های دبی در سطح بسیار بالایی و با حضور کشورهای مختلف، می باشد. این فستیوال ها در فصول مختلف از جمله تابستان و زمستان برگزار می شوند که به مهم ترین آن ها جهت انتخاب بهترین زمان سفر به دبی اشاره خواهیم کرد. با سفر در زمان های فستیوال دبی علاوه بر این که می توانید از تفریحات گوناگون در این شهر استفاده کنید، شرکت در فستیوال ها نیز می تواند برای شما خاطرات بسیار خوبی رقم بزند.

بهترین زمان سفر به دبی | سفر به دبی | راهنمای سفر به دبی 88851080-021

فستیوال خرید دبی بهترین زمان تور دبی

قطعا اگر قصد شرکت در فستیوال خرید را دارید، بهترین زمان سفر به دبی می تواند در زمان برگزاری فستیوال خرید دبی باشد. فستیوال خرید دبی از مهم ترین فستیوال ها و مشهورترین آن ها می باشد. این فستیوال هر ساله در فصل های تابستان و زمستان برگزار می گردد که شما با توجه به فاکتورهای گوناگون می توانید بهترین زمان سفر به دبی را انتخاب کنید. در واقع جشنواره ای که در تابستان برگزار می شود در روزهای ابتدایی آن است و جشنواره ای که در زمستان، برگزار می شود در روزهای آغازین سال نو میلادی میباشد. در این جشنواره کالاهای مختلف از برندهای معروف جهان وجود دارد که این کالاها با تخفیف ویژه به مشتریان ارائه می شوند.

جشنواره خرید دبی که با نام اختصاری (DSF) معروف است کوتاه شده Dubai Shopping Festival می باشد که به معنای فستیوال خرید دبی است، البته در آن فقط خرید انجام نمی پذیرد، اولین بار در سال 1996 و در 16 فوریه بود که این جشنواره جهت گسترش تجارت شروع به کار کرد و با گذشت زمان گسترش یافت و به یک فستیوال بزرگ در سطح جهان تبدیل شد و در حال حاضر هر سال دوبار برگزار می شود و خیلی از تورها که مقصد گردشگری خود را دبی انتخاب کرده اند، بهترین زمان سفر به دبی را در ایام برگزاری این جشنواره می دانند.

مرکز خرید فستیوال سیتی دبی | مراکز خرید دبی | 88851080-021

چه چیزهایی در جشنواره خرید دبی می توان خرید؟

اگر بهترین زمان سفر به دبی را در طول برگزاری فستیوال خرید دبی انتخاب کرده اید، حتما به این هم فکر کرده اید که در این فستیوال چه چیزهایی را برای خرید، عرضه می کنند، به طور کلی می توانیم بگوییم هر آن چیز که در ذهن شماست در این جشنواره بزرگ با قیمت مناسب و ارزان یافت می شود. در این جشنواره بهترین برندهای جهانی حضور پیدا می کنند و شما با تخفیف ویژه می توانید کالاهای بهترین برندهای جهانی را خریداری کنید، جواهرات، پوشاک برای سنین و جنس های مختلف، ساعت های برند، فرش، لوازم الکترونیکی و حتی صنایع دستی در این جشنواره یافت می شوند. اگر بهترین زمان سفر به دبی را برای جشنواره خرید آن انتخاب کرده باشید، قطعا پشیمان نخواهید شد.

بهترین زمان سفر به دبی | سفر به دبی | راهنمای سفر به دبی 88851080-021

فستیوال عروس دبی- Dubai bride show

عروس ها و دامادهایی که قصد شروع زندگی را دارند می توانند بهترین زمان سفر به دبی را در ایام برگزاری فستیوال عروسی دبی، انتخاب کنند. این جشنواره از جذاب ترین فستیوال های دبی می باشد و در آن تمامی موارد لازم برای مراسم عروسی، پیدا می شود. تنوع در فستیوال عروسی دبی بسیار زیاد است، لباس های مختلف عروس، لباس های ساقدوش ها، هدایای بی نظیر عروسی و حتی خدمات مختلف عروسی از جمله فیلم برداری، آرایش عروس و... در این فستیوال یافت می شود و شما می توانید ماه نوامبر یعنی آبان ماه را بعنوان بهترین زمان سفر به دبی انتخاب کنید.

بهترین زمان سفر به دبی | سفر به دبی | راهنمای سفر به دبی 88851080-021

فستیوال آموزشی چای و قهوه دبی- Dubai international coffee and tea festival

یکی از فستیوال هایی که می تواند بهترین زمان سفر به دبی را برای شما تعیین کند، فستیوال آموزش چای و قهوه دبی می باشد. در این فستیوال می توانید با انواع چای و قهوه آشنا شوید و برای کسانی به دنبال یک سفر توریستی و تجاری هستند می تواند انتخاب خوبی باشد، در واقع از لحاظ تجاری بهترین زمان سفر به دبی آذرماه می باشد.

بهترین زمان سفر به دبی | سفر به دبی | راهنمای سفر به دبی 88851080-021

آژانس سفری دیگر مجری مستقیم در خصوص بلیط دبی، ویزای دبی و تور دبی 88851080-021